Behålla ytterfilter?

#1 - 1 februari 2005 11:37
Jag har ett ytterfilter, ett EHEIM 2215 till mitt 250-liters akvarium. Nu har jag tänkt o sälja akvariumet för jag känner att jag har platsbrist, och just nu även tidsbrist. Har tänkt o köpa ett 115-liters lite längre fram i tiden, och funderar då om jag skulle behålla mitt ytterfilter eller om det räcker med ett innerfilter till ett 115-liters...
#2 - 1 februari 2005 11:44
Jag hade behållt Eheimen.
#3 - 1 februari 2005 11:44
jag har ett innerfilter i mitt 150 liters.. fast.. jag har inte så mycket vatten.. skulle dock tro att det räcker bra.
#4 - 1 februari 2005 11:45
Jag hade behållt 2215, ett innerfilter blir i princip aldrig så bra som ett ytterfilter, jag kör själv ett 2213 till 112L.
#5 - 1 februari 2005 11:48
Vad kostar ett nytt innerfilter då? Jag känner lite så att jag tycker att innerfilter är snyggare också. Ytterfilter ser stora och klumpiga ut, och de är svåra att förvara...
#7 - 1 februari 2005 12:05
jag tycker mycket om ytterfilter.. men mitt fungerar inte just nu till mitt stora problem!
#8 - 1 februari 2005 12:08
[QUOTE=Dezzy]Vad kostar ett nytt innerfilter då? Jag känner lite så att jag tycker att innerfilter är snyggare också. Ytterfilter ser stora och klumpiga ut, och de är svåra att förvara...[/QUOTE]

Snyggare, ett ytterfilter syns ju nästan inte i akvariet vilket ett innerfilter gör.
#9 - 1 februari 2005 12:11
mm.. men däremot om du har akvariet på en möbel och vill ha det luftigt och vackert runt om.. ett svar är att sätta upp en vacker duk hängande ner från akvariet och ställa pumpen under.. men duken blir nog fläckig, och min egen möbel är för låg för att pumpen ska gå in..
#10 - 1 februari 2005 20:41
[QUOTE=NE]
Snyggare, ett ytterfilter syns ju nästan inte i akvariet vilket ett innerfilter gör.[/QUOTE]

jaa.. så kan man ju också tänka. det syns ju på det sättet. men det känns så klumpigt o ha det utanför. man ser ju ändå slangarna i det... har inte lyckats gömma dom så väl. jag vet inte riktigt vilket som känns bäst...

Annons