[QUOTE=Iit_mutt]
Givetvis är skyddsglasögon något som KOMMER att användas. Likaså hörselskydd. Att stå och klyva lavasten med en vinkelslip i ett par timmar kanske, (ingen aning om vad det tar i tid) utan endera, är enligt mig bara rent idiotiskt.[/QUOTE]
När det gäller din mängd lava så pratar vi inte timmar,se det mera som något du kan göra medans reklamen rullar in,, på svenska, det går fort! Det jag är nervös för är mera det att skivan går sönder på grund av felaktig användnig, och tro mig, skyddsglasögon funkar för lavadamm men testa ett splitter från skivan ,, jag säger så här: DU får göra hur du vill, men JAG skulle tvärvägra med en noname! Noname funkar på cd, disketter,ytterfilter.etc,, men om vi pratar om dom här hastigheterna,, no fu**ing way! Då vill jag ha ett firma namn bakom som har något att förlora om det skiter sig!
En annan sak, hela grejen med lava är att den har olika dens igenom hela stenen eller hur? Skivan rör sig i ungefär 12000 varv per minut, i olika förutsättningar,, ok, jag vill inte låta som en tråkig satan men själv så skulle jag valt bågfil eller en fintandad fogsvans med en gireringsbox, jupp det tar lite längre tid men det är onekligen kul att se reultatet själv och inte vara tvungen att få det återberättat eller?