Tänkte försöka komma i form till sommaren då alla frestelser kommer... kör stenhårt med viktväktarmat och motion, har gått ner 4 kilo sen nyår :)
Fler med samma tankar?
landstrykeren skrev:Själv tränar jag redan inför mönstringen.
Glenn skrev:Jo jag skall väl dra igång med min diet igen. Gick ju ner 13kg på 8 veckor så nu är det dags att fortsätta igen:)
Tenkare skrev:I år ska jag sikta på att inte gå upp mer, jag är nöjd med min tvättmaskin :D till mage.
andreassofus skrev:hur lyckades du med det?
Glenn skrev:En superdiet. Första veckan gick jag ner 5,9kg men mycket är ju vätska:p Jag laddade hem recepten från "du är vad du äter" som går på tv3 och följde dessa och dom 4 första veckorna så cyklade jag 1mil om dagen på motionscyklen men sen så fick jag förkylningsastma så kunde inte cykla:(
hfh75 skrev:Jag tänkte nog försöka lägga på mig en 4-5 kilo... och då muskler såklart.... men oavsett åt vilket håll man skall så är det en massa jobb....så lycka till alla....
andreassofus skrev:går man inte upp lika fort i vikt igen så fort man slutar med den här "superdieten" det kan ju inte va nyttigt att gå ner 5,9kg på en vecka..
en träningscykel är nog bra.. tänkte oxå komma i form till sommaren men det verkar ju så fruktansvärt tråkigt och svårt att banta eller va man nu ska göra. har ingen ork till det.
sen är det så dyrt att äta "rätt" oxå hela tiden.
andreassofus skrev:är det bra med en träningscykel? märker man resultat om man bara cyklar en gång om dagen kanske eller 5 dagar i veckan,, utan att ändra sin kost nämnvärt? eller är det ett onödigt köp med en cykel om man inte tänker byta livsstil helt?
andreassofus skrev:tänkte att jag skulle gå ner från 73,5kg till 70kg i alla fall.
Liinda skrev:Spring 2 gånger i veckan och strunta i allt onödigt typ godis ,kakor och sådant onödigt det gör mycket faktiskt:)
andreassofus skrev:så nu har jag tagit min första promenad sen jag började läsa den här tråden.. promenaden tog nästan exakt 30min i rask takt. har tänkt att göra de kanske 5ggr i veckan. det måste väl hjälpa lite eller? eller är det för lite med 30min?
det var i alla fall väldigt skönt att promenera lite.
andreassofus skrev:en träningscykel är nog bra..
Glenn skrev:Kroppen börjar bränna fett efter 15min så då får du 15min där kroppen bränner. Börja du med 30 min så kan du öka senare till tex 45 när det har blivit en vana med promenaderna:)
solbacka skrev:Om man intervall springer då? t.ex. 5 (gå 2) 5 (gå 2) 5 (gå 2) 5? Bränner man mycket eller lite? När jag sprang var det lätta att springa men svårt att gå de få minuterna...
Pjotr skrev:Så här i början så tar jag raska promenader, det bränner bättre än att springa har jag för mig.
Pjotr skrev:Det är bra om vi kan peppa varann lite grann här med rapporter om hur det går.
mmm skrev:Har väldigt svårt att tänka mig att promenader skulle bränna mer än att springa :confused:... Ju fortare man springer desto mer borde man också bränna tycker jag. Samtidigt ska man ju inte springa för fort om man är otränad/ovan så det kan vara bra att börja med raska promenader. Men jag är absolut ingen expert :D. De perioder som jag sprungit som mest (ändå inte jättemycket) så har vikten nästan gått ner lite väl lågt [:o].
tulle89 skrev:Om du springer så börjar kroppen istället ta ifån dina kolhydratdepåer men om du istället går raska promenader så är det fettfepåerna det tas ifrån.
Så där har Pjotr rätt. =)
//MVH Tulle
sockerconny skrev:Som en vidareutveckling av ovan inlägg:
Har för mig att man ska ligga på ca. 75% av max ansträngning för maximal fettbränning?:confused:
(Hmmm....undrar hur mycket 75% av att "resa-sig-och-gå-till-kylskåpet" är?);) :D
sockerconny skrev:
(Hmmm....undrar hur mycket 75% av att "resa-sig-och-gå-till-kylskåpet" är?);) :D
solbacka skrev:HA HA det är nog att resa sig och sätta sig igen;)
sockerconny skrev:Nja. Att resa sig är ju den jobbiga biten, resten går mer eller mindre av sig själv!:D
tulle89 skrev:Nja en 75-80% är alldeles för mkt! Låt oss säga att du ska ut o springa en runda. Du sätter igång direkt och springer 75% av din maximala kapacitet, hur länge skulle du orka?? Högt räknat en kvart och detta skulle alltså inte innebära någon jätteförbränning. Istället för att kroppen tar av det fettdepåer du vill få bort så chockas kroppen och börjar då istället gå direkt på kolhydratdepåerna, vilket du precis fyllt upp när du har ätit. Det är först efter att kolhydraterna tagig slut som kroppen börjar ta av fettet. Skulle du istället ta en rask promenad på ungefär 12km/h (vilket absolut inte är sakta gång, det säger jag inte!) i ungefär en 45 minuter så chokas inte kroppen på samma sätt och behöver därför inte använda kolhydraterna som förbränning utan kan fokusera bättre på fettet, som du vill bli av med.
Kan ju säga att jag går andra året på en idrott & hälsa linje och alla de lärare jag pratat med (inklusive en sm-deltagare i bodyfitness) säger att raska och långa promenader bränner fett bättre än om du skulle ge dig ut och springa en kortare runda!
//MVH Tulle
andreassofus skrev:men du tulle,, inte går man i 12km/h när man går i rask takt. går man i rask takt brukar man väl gå i ca 8km/h.
någon som vet på ett ungefär hur många kalorier man ska äta om dagen? är det inte ca 2000-2500 kalorier om dagen?
sen om man ska gå ner i vikt ska man inte svälta sig utan försöka äta ca 500 kalorier mindre om dagen,, sen äta nåt helst var tredje timme. det har jag lärt mig.
det bästa är ju att räkna ut exakt hur mycket kalorier man får i sig vid varje måltid,, precis som viktväktarna, fast dom räknar poäng istället.
sockerconny skrev:Efter att ha funderat lite så kom jag fram till en (för mig) ganska intressant frågeställning.
Vilket är att föredra, alt. vad ger bäst viktnedgång:
[LIST]
[*]Äta lite mindre och nyttigare portioner, möjligen sporadiska promenader.
[*]Äta "som vanligt*", en 1-1,5 timmes rask promenad varje dag (före frukost?).
[/LIST]
*= Inga direkta hästportioner, men smör på mackan och i stekpannan, grädde i såsen, sparsamt med grönsaker mm.
andreassofus skrev:äter man mindre portioner får man i sig mindre kalorier, och rör man då på sig lite så gör man sig av med mer kalorier än vad man får i sig och då går man ner i vikt.
andreassofus skrev:
en burk tonfisk i vatten.......
andreassofus skrev:tänkte dela med mig ett middagatips som jag ska äta idag.
100g okokt fullkornspasta. (givetvis ska jag koka pastan)
en burk tonfisk i vatten som jag kokar ihop med krossade tomater med lök och kryddor. och till det 2dl kokta ärtor. och 4-5dl vatten.
solbacka, hur lång tid tar det för dig att gå 8,5km?
andreassofus skrev:men du tulle,, inte går man i 12km/h när man går i rask takt. går man i rask takt brukar man väl gå i ca 8km/h.
tulle89 skrev:Måste bara rätta mig själv. Har nyligen varit o gått 20 minuter på löpbandet o visst är det inte 11,6 km/h jag går i utan 7,6 km/h. Jag kan inte mer än be om ursäkt om jag vilselätt er på den punkten... :p
//MVH Tulle
Stephanie0134 skrev:Själv lever jag nästan på godis, men går inte upp spec mycket för det. Än... Vet inte exakt hur mycket jag väger nu, men för några månader sedan var det 52-53kg tror jag. Är 161cm lång (kort). Är väl rätt nöjd med vikten, men jag skulle hellre se att det var muskler som vägde :D Får ta och gå längre och raskare promenader med hundarna!
andreassofus skrev:vet inte hur gammal du är.. men om du är ung vill ja bara säga en sak.... vänta du tills du blir äldre (över 25år)
sen kan det inte vara speciellt hälsosamt att leva på godis ;)
tulle89 skrev:Måste bara rätta mig själv. Har nyligen varit o gått 20 minuter på löpbandet o visst är det inte 11,6 km/h jag går i utan 7,6 km/h. Jag kan inte mer än be om ursäkt om jag vilselätt er på den punkten... :p
//MVH Tulle
Glenn skrev:Stephanie är 16
Hehe min bror är levande bevis på det som andreassofus säger. Trådsmal när han va tonåring nu är han som en luftballong:p
andreassofus skrev:
någon som vet förresten hur lång tid det tar att krympa magsäcken lite?
började ju med min "diet" i måndags och äter var redje timme antigen frukt eller något annat, men ända sen i måndags har jag nästan varit hungrig hela tiden och det är inte så bra.. går o tänker på mat hela tiden :D sen dricker jag oxå drygt 2l vatten om dagen men det hjälper inte..
även frukten tycker jag är en bluff,, mättar lite i 5 min kanske sen är man lika hungrig igen. finns det verkligen ingenting som mättar ordentligt?
havregrynsgröt säger ju alla ska mätta så bra men det biter inte på mig.. skulle kunna äta en liter gröt om jag så ville.
men skam den som ger sig, här ska ätas nyttigt och motioneras :)
solbacka skrev:Jag är också ett bevis...har alltid varit smal, mycket smal. När jag träffade min man (var 19år) vägde jag 59-60kg är 178 lång. Jag behövde aldrig tänka på vad jag åt eller vad jag vägde...
Mina svärföräldrar har/hade konditori och bums gick man upp 4 kg :(, efter barn nr 2 när jag var 24år vägde jag 66kg och sedan har jag ökat 1kg per år ungefär ända tills jag fick nog förra året och gick ner de 10 kilona...
Men har man börjat kan man aldrig gå tillbaka och äta osunt igen för då ökar man lätt i vikt...
andreassofus skrev:vet inte hur gammal du är.. men om du är ung vill ja bara säga en sak.... vänta du tills du blir äldre (över 25år)
sen kan det inte vara speciellt hälsosamt att leva på godis ;)
isolapojken skrev:Är inte tillfälliga dieter och träningsperioder bara en bluff egentligen?
Allt som görs under en begränsad period där man sedan går tillbaka till sin vanliga levnadsstil torde ju bara ha en kortvarig effekt. OK, man går ner x kilo, men när man slutar med dieten/träningen så kryper man väl sakta men säkert tillbaka till utgångspunkten. Det man ska ändra på är väl sin vanliga levnadsstil. Och det är ju tyvärr oftare lättare sagt än gjort. Ska man börja med en diet borde den alltså vara sådan man kan leva med "resten av livet", t.ex. äta lite mindre portioner eller liknande. Att bara äta frukt och dylikt tror jag inte riktigt på.
Men jag har ingen egen erfarenhet av viktkurer, så jag kanske inte har rätt att uttala mig.
andreassofus skrev:sov väldigt länge idag. vaknade nu vid 11,00 och känner inte alls för att gå en promenad, men måste man så måste man. vaknade hungrig som ett djur oxå. på måndag ha rdet gått en vecka sen jag började vara nyttig så då ska jag väga mig. och efter 2 veckor räknar jag med att se resultat (i alla fall på vågen) och ser jag resultat ska ja unna mig något gott tror jag.. tycker nämligen fortfarande att onyttig mat som pizza o kebab o alla skräpmat är 10 gånger godare än all den här nyttiga tråkiga maten.
solbacka skrev:Pizza, kebab osv får du nog vinka hej då till tyvärr :)
Sedan när du är nöjd med din vikt kan man låta sig äta skräp kanske en gång i månaden.
solbacka skrev:För att jag ska vara nöjd och orka gå ner i vikt så måste jag få mitt godis och ett/två glas vin på fredagen... Maten tycker jag att jag vänjer mig vid :)
mohlin skrev:Ingen som är intresserad av de nya rönen, att man SKA äta fett. Atkins, stenåldersdieter och allt vad det heter? Själv håller jag mig borta från vitt bröd, pasta, potatis och ris. Och socker, det värsta av allt.
Att inte ta smör på mackan hjälper inte.
God link att starta med http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,954263,00.html
fortsätt med detta http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Denna är också intressant http://www.fetmaparadoxen.se/
isolapojken skrev:Det beror ju helt på hur mycket energi man gör av med. Jag känner en föredetta olympisk kanotist, han åt som aktiv rikliga mängder skräpmat och chips hela tiden och höll ändå olympisk nivå.
solbacka skrev:...men vi behöver både kolhydrater och protein mm.
Vanligt bordsmagarin typ lätta innehåller 40% fett, helt onödiga kalorier som man kan vara utan...
andreassofus skrev:så att bara äta fet fisk och äta bara kött och grönsaker tror jag inte ett dugg på. sen är det inte speciellt hälsosamt heller.
andreassofus skrev:
nu måste ja åka o jobba. ha de bra och gå ut på promenad med er :p
fairing skrev:dom hära mackorna ni äter är väl inte det bästa,om man ska gå ner i vikt så gör man inte det på bästa sätt med att äta lite.kroppen behöver energi för att förbränna fett.om man äter lite så ställer kroppen om sig på svält och den kommer ta upp allt fett den får i sig.ät helst var 3 timme mycke kött.ett bra mellan mål är en halv burk kesella 1% med 1-2 bananer och kanel.öven bra som kvällsmål istället för mackor även fettsnål yougurt med nyttiga flingor typ allbraun.eller en proteindrink.
andreassofus skrev:någon som vet hur mycket kalorier en öl innehåller ca?
tulle89 skrev:Enligt festmetoden.se så motsvarar en stor stark en 90grams hamburgare eller 2,5 kanelbullar, i kcal.
//MVH Tulle
solbacka skrev:Kommer precis hem från min 8,5km runda..gav mig av fast det snöade...men oj vad jag fryser nu..hade motvind de sista 3km..
Jag halkade också och slog i knäet...tur hade jag bara ca 500m kvar då...det är en fin bula där nu och det håller på att bli blått :(
Fast jag känner mig såå duktig... (efter helgens synder;))
Pjotr skrev:Vägde mig imorse, klart positivt, -5kg sen nyår:) Börjar märkas lite på kläderna...
Pjotr skrev:Pust, har skottat 30-40cm snö i 2,5 timme... då har man väl förbrännt en hel del antar jag.
miluhe skrev:-7kg sen nov. Viktväktarmenyer. 1 dag i veckan fri kost. Sen som solbacka säger väga sig varje dag sporrar bra. Äta alla måltider varje dag är jätteviktigt. Sjukt är att svälta sig o gå hungrig. Stekta grönsaker med kinasoja o sambal oelek mums
solbacka skrev:Hmm, jag äter mindre men ut och gå har det inte blivit ännu... 67,3 idag :)
Nu kan jag inte äta mycket längre.. 1/4 pizza i sönd. och jag var proppmätt. Fast jag vet att inte pizza är bra men ibland så blir det sådann mat ;)
andreassofus skrev:du va mig en seriös j-vel ;) 3500-4000 kalorier va ganska mycket ja. men det behövs väl när man tränar så mycket. har du lust o skriva hur en dagsmeny kan se ut när du deffar? lite nyfiken bara.
Stew skrev:Har inte läst igenom hela tråden... Hur lång är du? Vad är din idealvikt? *nyfniken*
landstrykeren skrev:Ganska roligt schema, men käkar du inte lite väl mycket kolhydrater om du nu ska deffa?
Malinitzi skrev::) Efter ungefär en vecka med scampirätter rasar kilona rätt fort. Scampin kan man ju variera rätt mycket. Gillar man inte scampi finns ju kyckling. Brukar ibland ha scampi-vecka mellan varven med mycket fruktintag och motion och bara vattendricka. Som med mycket annat - högst individuellt hur man reagerar....;)
andreassofus skrev:visst kan man gå ner i vikt fort men är varken bra för kroppen eller håller i längden. ligg på ett kaloriunderskott på ca 500 kalorier om dagen istället så går du ner 0,5kg i veckan.. bra för kroppen + att du inte går upp lika mycket igen + lite till när du börjar äta igen som du gör om du svälter dig och går ner typ 5kg i veckan.
andreassofus skrev:jo det är väl kanske från person till person,, men att gå ner mycket i vikt för snabbt är inte bra, det måste du hålla med om?? sen är det nästan omöjligt att hålla den vikten sen.
får man fråga om vegetarian och fastningen och vikten hör ihop i ditt fall??
andreassofus skrev:men vad var vitsen med att fasta? dt förstår jag inte riktigt.
ja det ska va svårt ó sluta o röka har jag hört för man äter och tuggar på allt då istället :)
nej att gå ner några kg snabbt kanske inte är så farligt, men att svälta sig och gå ner mycker är verkligen inte bra och det funkar inte i längden heller.
hur länge fastade du?
andreassofus skrev:"någon gång i månaden" du fastade alltså bara i en dag i taget :) det skulle ju till och med jag klara. fast jag ska inte fasta,, mat är alldeles för gott för det.
kroppen behöver näring för att må bra, och jag vill min kropp det bästa så det får nog bli pizza sen ;)
landstrykeren skrev:Ganska roligt schema, men käkar du inte lite väl mycket kolhydrater om du nu ska deffa?
Stew skrev:Kör följande matschema nu:
07:30 Frukost : 1½ dl whey 80+5dlmjölk+2msk krossadelinfrön+fryta bär
08:30 Extra frukost: 1 stoooor smörgås med leverpastej och grönsaker. Halvgrovt bröd
10:00 Mellanmål: 75g jordnötter (utan salt)
11:30 Lunch: Vad huset erbjuder. Stor portion av det. Mycket grönt/linser/bönor. 3 knäckebröd samt 2dl mjölk
13:30 Efter Lunch: 75g jordnötter (utan salt)
16:30 Mellanmål 1 stoooor smörgås med leverpastej och grönsaker. Halvgrovt bröd. (Köper 2pack i matsalen på morgonen)
17:30 Träning: 1h 15m. Styrkpass
19:00 Efterträning: 4dl gröt, 3dl mjölk, 1½dl whey 80, färska bär + kanel. I mixer.
21:00 Kvällsmat: 2-3 smörgåsar med keso och grönsaker på. Grovt bröd. 2dl mjölk.
Tränar så här:
dag 1:
Bröst,
Hantelpress
Bänkpress
Lutande Bänk
Peckdeck
Mage,
MaskinCrunch
PilatesCrunch
Twist i Maskin
dag 2:
Triceps,
Ext Liggande
Pushdown
Kickback
Frenchpress
Lats,
Latsdrag
Hantelrodd
Sittande Rodd
HantelShrugs
dag 3:
Kondition,
1 mil på löpbandet.. eller 45 min rodd
dag 4:
Bröst,
Hantelpress
Bänkpress
Lutande Bänk
Peckdeck
Mage,
MaskinCrunch
PilatesCrunch
Rygg,
Marklyft
HyperExt.
dag 5:
Axlar,
Hantelpress
Lyft åt sidan
Lyft framåt
Biceps,
Hantelcurl
Stångcurl
Conc Curl
dag 6:
1 mil på löpbandet.. eller 45 min rodd
dag 7:
VILODAG! Yay!!
Dagsform: Vikt. 76 kilo. Fett 19%
Mål efter bulk: Vikt 80 kilo.
Mål efter deff: Vikt 75 kilo fett <13%
Hur ser det ut för er?
Stew skrev:ah. 1.76 :P 27 år gammal.
Räknade just ut mitt bmi. För skojj skull. låg på 25. Är fet :P Jaha. Bmi fungerar itne så bra när man tränar...
Malinitzi skrev:just för dagen;). Men uppfattar du dig som fet så gör du, andra kanske inte gör det??? Hur mycket skulle du vilja väga för att vara nöjd? Men alla onödiga kilon är ju bara jobbigt att bära på, bäst slippa dem, för bl a knä och rygg? Sen en förebyggande åtgärd för kommande år...:) Lycka till!:)
sockerconny skrev:Glömde nämna att jag vägde mig "på riktigt" i månadsskiftet:
-5,6 kg under februari, bara genom att äta mindre portioner och att inte äta godis på kvällarna.
Ett för mig överraskande resultat. Frågan är ju, vad är det som jag gått ner i: Fett, vatten, muskler eller vad?
Ingen aning, men lättare känns det! ;)
Stew skrev:Är ju inte fet..! Det vet jag :P BMI är ett kasst sätt att mäta fetma. Direkt man rör lite på sig så stämmer det itne det minsta.
Vet inte vad jag vill väga just nu... Runt 80 tror jag. Med runt 15% fett. Första målet är 80kilo 19% fett. Andra 75 kilo 13% fett. Sedan vill jag gå upp mer i muskler, mindre i fett och slutligen hamna på 80 kilo 15% fett. Då är jag nöjd :P (Säger jag nu i alla fall)
andreassofus skrev:visst kan man gå ner i vikt fort men är varken bra för kroppen eller håller i längden. ligg på ett kaloriunderskott på ca 500 kalorier om dagen istället så går du ner 0,5kg i veckan.. bra för kroppen + att du inte går upp lika mycket igen + lite till när du börjar äta igen som du gör om du svälter dig och går ner typ 5kg i veckan.
wham skrev:Det stämmer inte riktigt. 1 kilogram rent kroppsfett kan max släppa till 70kcal/dag. Resten av energiunderskottet tas från annat håll. Detta leder till att personer med en stor mängd kroppsfett kan lägga på ännu högre kaloriunderskott utan att riskera hälsan.
wham skrev:Det mesta är troligtvis vatten, muskelglykogen, fett och till sist muskler. Men det beror såklart på vad du har ätit.
andreassofus skrev:det stämmer enligt alla vettiga prövade studier i alla fall.
ett kg kroppsfett är ca 7500 kalorier. så äter du ca 500 kalorier mindre om dagen går du ner 0,5kg i veckan. tror nån inte på det måste ni verkigen överbevisa mig och inte bara ssäga att det inte stämmer.
vägde i alla fall mig i går kväll efter en halv chipspåse och 4 öl.. vägde då 69,9kg så jag ligger under mitt mått, tydligen inte så svårt att gå ner i vikt som jag trodde.
ät minde kalorier än du förbrukar bara så går du ner i vikt, och hur mycket kalorier man förbränner per dag är beroende från person till person.
sockerconny skrev:Mat?;) Skämt åsido, jag har ätit "vanlig" husmanskost. Iofs så har jag ätit onormalt mycket tonfisksallad i ett par veckor. Gotti-gott-gott.:p
Stew skrev:Känner mig lite ensam i denna tråden. Gör ett sista försök till att bumpa den :)
Allt har gått bra efter den träningsfria veckan. Underarmen gör sig fortfarande påmind. Men. Jag kan nästan belasta för fullt nu.
Kör intensivt just nu. Mycket vikt, få reps. Har börjat bli trött i axlarna. Måste lugna ner mig lite med vikten tror jag, och tänka mer på tekniken:
Dagsform 070410
Vikt 81 kilo 20% fett
Magen växer forfarande. Men mycekt har satt sig där det ska göra :)
5 veckor till deffen. Ska bli skönt att få bort allt fett...!
Malinitzi skrev:;) Tror jag inte du behöver göra! Men alla som kämpar med muskler och kilon till sommarstranden kanske inte har uppnått idelmåtten. Du kämpar på bra, får vi inte se någon bild på ditt resultat??:p
Själv har jag tappat 5 kg sedan januari......kommer i storlek 38 igen, jippi!:confused: hur DET nu har gått till?. Nu är det muskler som ska tränas, har hittat en lokal i området med ALLA maskiner! WOW! Lycka till Stew! Hör av mej då jag hittat alla inställningar på maskinerna....;)
andreassofus skrev:själv har jag tappat motivationen tyvärr, motionerar inte alls nu i stort sett,, knske max en gång i månaden,, tränar inte heller.
blir lätt så här när man går in för hårt för att försöka ändra sin kropp.
tanken är väl att jag ska börja springa på gym så fort motivationen kommer.
hoppas det gör det snart i alla fall.
enda jag gör är att jag tänker på vad jag äter men dt har väl inte hänt nåt särskilt antar jag.
lycka till alla andra som orkar hålla på :)
sockerconny skrev:Glömde nämna att jag vägde mig "på riktigt" i månadsskiftet:
-5,6 kg under februari, bara genom att äta mindre portioner och att inte äta godis på kvällarna.
Ett för mig överraskande resultat. Frågan är ju, vad är det som jag gått ner i: Fett, vatten, muskler eller vad?
wham skrev:Det mesta är troligtvis vatten, muskelglykogen, fett och till sist muskler.
Pjotr skrev:Nu har jag cyklat till och från jobbet i en vecka, 14km/dag. Känns bra förutom träningsvärken i rumpan, men den försvinner säkert efter ett tag. Annars är det fortfarande -8kg som gäller, men jag kämpar på...
andreassofus skrev:hur är det med alla nyttiga människor??? den här tråden va ganska död nu.
själv håller jag på för fullt med att vara nyttig. ligger just nu på ett kcal underskott och motionerar. orkar faktiskt jogga länge nu (för att vara mig) sprang nästan 6km här om dagen i ett sträck, men oftast så blir det att jag värmer upp 2 km med gång i rask takt och sen springer jag dom 4 sista.
kvällsvikt idag är 66,8 kg. är ganska nöjd faktiskt.
hur går det för er andra?
andreassofus skrev:hur är det med alla nyttiga människor??? den här tråden va ganska död nu.
själv håller jag på för fullt med att vara nyttig. ligger just nu på ett kcal underskott och motionerar. orkar faktiskt jogga länge nu (för att vara mig) sprang nästan 6km här om dagen i ett sträck, men oftast så blir det att jag värmer upp 2 km med gång i rask takt och sen springer jag dom 4 sista.
kvällsvikt idag är 66,8 kg. är ganska nöjd faktiskt.
hur går det för er andra?