Bästa webshopen i landet?

#1 - 1 oktober 2009 06:00
Är ni som jag? dvs tycker det är smidigt att surfa runt i lugn och ro och beställa saker från Internet?

Vilken tycker ni är bästa webshopen i landet? (pris och leverans)

Hade varit kul att höra vad ni tycker
#2 - 1 oktober 2009 06:26
Jag betalar hellre lite mer och stöder mina lokala affärer
#3 - 1 oktober 2009 06:57
försöker att köpa så mycket jag kan i zooaffären här
#4 - 1 oktober 2009 06:58
när det gäller akvarieväxter så är jag väldigt nöjd med aquawarehouse lite personliga, lite slarviga, lite roliga. dock så får man med andmat i deras växter det är lite synd.
Sen brukar inte jag jämföra så mkt, kostar det 45 spänn där och 50 spänn här så tar jag bara en random affär. glömmer oftast att betala hälften av alla saker jag beställer:P
#5 - 1 oktober 2009 07:29
Köpt saker både från guldfisken och pwss. Nöjd med båda affärerna!

Hade det funnits en bra affär i närheten hade jag givetvis hjälpt till och sponsrat dem men nu är de av sämre kvalité.
#6 - 1 oktober 2009 07:31
Svarar som de andra, stödjer helst min lokala djuraffär. Vill man ha något så kan dem alltid köpa in det.

Dock så köpte jag ett ytterfilter från tyskland till halva priset, så det kunda jag tyvärr inte motstå :).

Så sorry, har inga erfarenheter av webbshoppar, beror ju alltid på vad man ska köpa. Annars är det ju pwss.nu som brukar vara den mest nämda.
#7 - 1 oktober 2009 08:12
Jag tycker det finns så många fördelar med att köpa sina tillbehör och annat hos sin favoritaffär att jag aldrig köper via nätet. Känns tryggare på något sätt och man kan tala med, den förhoppningsvis, mycket kunniga personalen i affären och få lite tips och råd. Men om man vet exakt vad det är man vill ha så är ju internet ett alternativ men jag håller med de andra och tycker att zooaffären bör få de pengarna istället om man har möjlighet att ta sig till en, det vill säga.
#8 - 1 oktober 2009 10:27
Stödjer min lokala "fisk"affär
#9 - 1 oktober 2009 12:03
Den lilla lokala butiken här har nästan inget utbud och har otroligt lång leveranstid om man beställer, så oftast blir det nätet då min lokala butik inte heller kan konkurrera med nätpriserna, inte ens i närheten.
Hade gärna lokala butiken mitt stöd om det bara fanns saker att köpa :)
Har köpt från pwss och akvarieshopen.se och varit nöjd med båda.
#10 - 1 oktober 2009 14:04
Gud vad gammalmodiga många är[:O]

Nä, skämt å sido. Visst ska man stödja dem lokala. Jag förstår precis hur ni tänker och jag surrar runt en hel del på dem olika ställena i Malmö också men precis som någon sagt innan här på Zoopet så är de ofta duktiga på olika saker. Det är ingen som har allt. Jag säger inte att webshopparna har det men vet man vad man vill ha så är det väldigt smidigt.

Kul med så många svar på så kort tid:D. Alltid trevligt med tips
#11 - 1 oktober 2009 14:09
Ja, jag är gammaldags!
#12 - 1 oktober 2009 14:29
jag har provat en del genom åren, framförallt när jag körde salt för då fanns ju verkligen inte allt hos den lokala butiken och prisskillnaderna var ibland helt orimliga, jag har handlat hos både svenska och utländska (många tyska men även från Danmark, Hong-Kong, Holland m fl) och faktum är att jag nästan alltid fått grejorna ganska fort och fått bra service!
Någon enstaka beställning har tagit lite tid att få hem, men det har inte varit många gånger. Ofta har beställningarna kommit lika fort eller fortare från utländska sidor som från svenska och frakten har nästan blivit lika dyr.
Så samtidigt som jag håller med om att det är bra att stödja sina lokala handlare så tycker jag inte att man ska vara rädd att prova handla över nätet!
#13 - 1 oktober 2009 14:51
Jag brukar variera. Skulle t.ex. aldrig få för mig att köpa ett akvarium över nätet bara sådär. Men om man hittar någon schysst ovanlig yngelbur eller liknande är det klart att man vill pröva. Kan också tipsa om att det är fraktfritt på www.grand-prix.se just nu.
Men ingenting slår Åkersberga Zoo
#14 - 1 oktober 2009 19:27
PWSS när priset är viktigt, eller man behöver något som inte finns någon annan stans.

Guldfisken.se när man behöver grejerna snabbt eller är i behov av personlig service vid beställningen. Guldfisken måste vara bäst i Sverige på service och snabba leveranser. Men det kostar tyvärr.

Annons