bästa växtröret?

#1 - 3 maj 2004 18:09
Vilka rör är bäst?? vänder mej till er västnördar nu.

t.ex vilka av hagens rör är bäst?
andra rör som inte kostaar aaaldeles för mkt.
#2 - 3 maj 2004 18:10
Slår ett stooort slag för Philips Aquarelle.
#3 - 3 maj 2004 18:19
Jag med. Snyggt ljus, bra för växterna och håller längre än standardrör. Även om dom är dyrare så sparar du in det på färre byten.
MVH
Magnus
#4 - 3 maj 2004 18:51
Håller med om Aquarelle.

Ett dyrare och snyggare alternativ är Interpret Triton men är inte riktigt lika bra för växterna - dock förmodligen inte märkbart sämre för växterna.

Aquastar och GroLux också mycket bra och (ofta) billigare. GroLux dock apfult sken.

#5 - 3 maj 2004 19:00
Jag håller med defdac om att grolux ger ett apfult sken. Mitt akvarium har en inte allt för snyggt gult sken. men växterna trivs. Dock är det värt att pynta mer och få ett rör med snyggare sken.
#6 - 4 maj 2004 13:31
Jag kör med Philips Aquarelle och tycker de funkar väldigt bra.
#7 - 4 maj 2004 13:48
Är Aqua glo bra?
#8 - 4 maj 2004 14:06
Har själv två aquaglo kombinerat med ett sunglo och det växer och bubblar mycket bra! Dessutom ger det ett vackert och behagligt ljus!
#9 - 4 maj 2004 14:12
är sunglo snyggt?
#10 - 4 maj 2004 16:12
Smaksak, det ger ett väldigt gult ljus. Man kan ju kombinera med annat/andra rör.
#11 - 4 maj 2004 16:18
Favorit i repris:
http://www.aqua-web.org/users/saurama/
#12 - 4 maj 2004 16:25
följdfråga Interpet Triton, någon som sett denna i sverige?. och isf. kostar hur mkt då?...(skall snart beställa från DE och kostar där 20Eäuro för 36W....
#13 - 5 maj 2004 16:39
okej..det är bara det att den där sabla aquarelle går fanken inte att få tag på här i stan-..inte 965 helelr som jag tyckte gav så snyggt ljus..har varit inne i princip alla el-affärer..

kanske får skicka efter nånstans ifrån..kan pwss ha kanske? ska kolla..

men vilken av hagens rör skulle ni säga är bäst då??..
#14 - 5 maj 2004 16:44

Interpet Triton, någon som sett denna i sverige?. och isf. kostar hur mkt då

Jag har sett det i 2 butiker i Linköping (ArkenZoo och Djurmagazinet) och en 36wattare har jag för mig gick lös på 200-300:-

har varit inne i princip alla el-affärer..

Och dom frågade inte om det gick bra med ett Aquastar? Jag beställe Aquarelle på en vanlig ljusbutik en gång och när jag skulle hämta det så gav dom mig Sylvania Aquastar - "Det var ju samma sak".

Vilket det iofs i princip är. Skönt med lite kunnande för en gång skull när man ska köpa något.

Farsan fick inte heller tag på Aquarelle i Örebro så han kör Aquastar och det är i princip identisk känsla som Aquarelle. Spektrum/Cri/Ra/Lumens-jämförelser tror jag är identiska också, men där är jag osäker.

Annons