Håller inte med mats m om att man skall köpa kattmat som är tillverkad i sverige. Jag är ledsen att behöva tala om det för mats och alla andra men, Sverige har faktiskt den sämsta katt & hundfoder tillverkningen i europa. Det är möjligt att det finns sämre foder i Europa men tittar man lagmässigt så ligger sverige långt ned på listan. Dessutom så (rätta mig gärna om jag har fel) finns det ca 900,000 katter i sverige som har ägare som köper kattmat. Om alla dessa katter fick samma foder så kanske man skulle kunna tillverka ett foder i sverige, men det gör dom inte så därför har man ingen möjlighet att producera ett bra foder i sverige, kostnaderna (utveklings- produktions- och råvaru priserna) blir helt enkelt för höga. På hundmaten (jag antar att det samma gäller för katt), läste jag en gång att Hela Vårgådas (doggy, robur osv.) totala omsätning (alla intäckter) inte ens kom i närheten av Royal Canins Forsknings kostnader. Det säger lite om hur liten den svenska marknaden är. Och det mats m säger om kadaver i kattmat (och hundmat) gällde om jag kommer i hågrätt riktigt billiga foder som tex. blåvits kattmat och pedigrees hundmat. Tittar man i USA så har dom faktiskt en hårdare kontroll av Djurfodret än av människomaten..