daniel60 skrev:Jämtlands Pilgrim är bäst, ingen protest!
fluander skrev:Jag tänkte närmast på de som kan köpas i Sverige.
Jag vet mycket väl att det görs bra öl i USA och jag har provat några.
Men det är på senare år man har fått influenser från Europa.
Kensa skrev:som sagt var.....öl är ju inte gott....
:-)
jolon skrev:Då har du smakat fel sorter, det finns ett utbud på öl som vinerna aldrig kommer komma i närheten av. Lyckligtvis så bor vi i svergie och har tillgång till bolaget, (tack gode gud för alkohol monopol! ) Vad är det du inte gillar med öl? Det enda som kan vara lite svårt att välja bort är bubblorna, men annars så vågar jag säga att det finns någon sort för alla.
Kensa skrev:jag vtror nog att jag har testat de flesta olika sorterna.
alltså, inte alla ölsorter, men de flesta varianterna, allt från
den riktigt tunga Stouten till blaskiskt kinesiskt.
funkar inte....tror det är bubblorna som ger mig en konstig smak.
har samma problem med Champagne...inte gott....smakar som kolsyrat vitt vin... :-)
men det är väl mig det är fel på.....
jag gillar riktigt sötsliska likörer.....vilket ger rätt roliga incidenter på puben när jag beställer en bananlikör och frugan beställer en rökig whiskey....har ännu inte stött på en bartender som har ställt glasen på rätt ställe...alltid jag som får wiskeyn...:-)
Zaphi skrev:
Kanada har en hel del coola öler som de tillverkar på såkallade "micro breweries" och de är väl rätt kul, men de är la inte sådär jädra hög klass ändå tycker jag inte. Ljust, lite sött och rätt intetsägande...
erikthur skrev:Jag vill bara tillägga att man blir ganska törstig av att läsa just den här tråden.
:D
bena skrev:i kanada drack jag ett öl utan kolsyra. kommer dock inte ihåg namnet.
batski skrev:Guinness är irländskt ;)
Det är jag mycket medveten om men jag kommer ändå att titta på engelsk fotboll med en Guinness i handen en Lördag;) :Dbatski skrev:Guinness är irländskt ;)
Det ligger kvar där än i dag är jag 90% säker på men inte 100% säker.erikthur skrev:På sätt och vis iaf. ;)
Största marknaden är dock UK - nr 2 är Irland.
För länge sedan - dvs när jag var ung - var Guiness Brewery i Liverpool väl världens största bryggeri. Men jag hittar inget om detta på nätet idag.
:confused: