OBSERVERA Zoopets regler när det gäller att kritisera affärer
Man får kritisera namngivna affärer påZoopet, men inte anonymt. Namnger man en kritiserad affär så ange också vem du är. Annars är det
bara förtal.
Sedan ser man uppenbar vanvård så skall man självklart anmäla om det inte hjälper att påpeka det hela för affärsinnehavaren. Att bara vända bort huvudet hjälper inte djuren.
Yttrandefrihet.. Och jag håller mig till orden.. har många gånger varit nära att anmäla dom... Men har samtidigt inte velat förstöra något som jag tror är hans liv.. Däremot så ska jag ordna papper till han där det står tydligt vilken vattenvolym man ska ha till fiskarna /mängden av fiskarna/storleken av fiskarna...
Jag kan inte komma på namnet på denna fisk men ett exempel..
"dom är platta och ligger på botten typ undersanden" och STORA..
När man förvarar sådana fiskar i ett akvarium där dom inte ens kan ligga rakt utan att"sidorna" på fiskarna behöver gå upp på sidorna av akvariet. Och hajar i akvarium där hajarna nästan är längre än akvariet..
och jo Michael kronqvist heter jag. "Där är mitt namn och jag står alltid för mitt ord"
Men nu ska vi ju tala om BRA affärer för TS:).
Jag kan som några andra gjort VARMT rek zoo giganten i lomma :) Åker ditt några gånger i veckan vare sig jag ska handla eller inte... Men där är så avslappnade atmosfär och ja fina djur! Och en kaffe automat precis vid akvarieavdelningen så kan ju inte bli bättre:)
Släpper barnen utanför vid barn"zooet" och så går man in o slappnar av en varm rek.