Bästa akvariehandeln i Stockholm???

#1 - 17 maj 2004 20:53
Vilken akvariehandel rekomenderar ni för inköp av fin friska sötvattensfiskar i Stockholm,(gärna lite "ovanliga" arter"? Det verkar nämligen som att det finns altför många oseriösa zooaffärer, som säljer "dålig" fisk.

Tackar tackar!!
#2 - 17 maj 2004 21:01
De jag omedelbart tänker på är Akvarielagret, Akvarieleasing, och (ibland) Globefish.
#3 - 17 maj 2004 21:01
Akvarielagret och Akvarieleasing (butiken) är väl dom återkommande favoritaffärerna i stockholmsområdet och även där jag brukar handla även om det blir en bit att åka då jag bor i Haninge själv.
#4 - 17 maj 2004 21:06
Akvarielagret har typ allt och har dessutom dubbelt så höga priser (deras dvärgkulfisk är t.ex. 150% dyrare än min lokala zooaffär). Ett snåltips är att åka dit för att spana på fisk och sedan ringa runt lite för att se vilka som har bättre priser.
#5 - 17 maj 2004 21:06
Akvarielagret och Akvarieleasing
#6 - 17 maj 2004 21:13
Akvarieleasing? vart ligger det?
#7 - 17 maj 2004 21:14
<font color="red">Duvbo.
www.akvarieleasing.se</font id="red">
#8 - 17 maj 2004 21:16
Ursprungligen skickat av Fiskarhatt

Akvarielagret har typ allt och har dessutom dubbelt så höga priser (deras dvärgkulfisk är t.ex. 150% dyrare än min lokala zooaffär). Ett snåltips är att åka dit för att spana på fisk och sedan ringa runt lite för att se vilka som har bättre priser.

Du har en poäng men nu handlade det om kvalite också och sen kan det ju va trevligt med trevlig personal som faktiskt kan nåt också, även om det finns bra personal på andra ställen så är nog oddsen bättre på ovan nämda butiker.
#9 - 17 maj 2004 21:16
Ahhh nu ser jag...hmmminte särskilt givande hemmsida om man ska till butiken dvs.
#10 - 17 maj 2004 21:19
Ursprungligen skickat av SussieGross

Ahhh nu ser jag...hmmminte särskilt givande hemmsida om man ska till butiken dvs.

Ett tips är att klicka på "butiken" =), inte så mycket balla bilder i.o.f.s
#11 - 17 maj 2004 21:24
ändå inte mycket till info..
#12 - 19 maj 2004 14:12
Det finns en mycket bra, dock ganska liten, akvarieaffär vid Fridhemsplan. Butiken heter Fridhems Akvarier och du kan hitta mer info på http://www.akvariefrid.nu. Jag brukar själv handla där regelbundet och personal är mycket hjälpsamma. Vad jag vet kommer de dock ha stängt under hela juni för ombyggnad (de får det lite större). Kan verkligen rekommenderas!
#13 - 20 maj 2004 11:22
Ursprungligen skickat av fc25

Du har en poäng men nu handlade det om kvalite också och sen kan det ju va trevligt med trevlig personal som faktiskt kan nåt också
[/quote]
Hej !
Du som värdesätter KUNNIG personal som kan hålla fisk, odla fisk, och som ger råd baserade på fakta och mångårig erfarenhet,bör bege dig till Djur&Sån´t i Tyresö Centrum !
MVH
#14 - 20 maj 2004 11:36
Jag håller med Lisa, Djur&Sån´t i Tyresö är inte dumma. finns en kille som jag tror heter Ola där som har gett ett mycket bra intryck på mig. Priserna är nog normala, kanske något lite högre ibland, men kvaliten är som sagt bra, dessutom har de en veckas "garanti" så skulle du få tag på någon sjuk individ så går det att få en ny.
#15 - 20 maj 2004 11:51
Har också reagerat stark mot priserna på Akvarielagret, och tycker att en sån stor butik, med såpass stora inköp som de antagligen gör, borde kunna hålla lägre priser. Det gäller även på foder och annat. Att det dessutom ligger såpass avsides, för oss som måste åka kommunalt, gör ju att man drar sig för att åka dit. Men hade de haft lite bättre priser än de lokala zoo-affärerna, så hade jag valt den långa vägen dit, för de är väldigt kunniga.
#16 - 20 maj 2004 17:37
Akvarieleasing har bra priser och bra personal!

Annons