Bästa akvarieaffären i Sthlm?

#1 - 9 februari 2007 17:12
Hej, då va det helg! :p

Önskar lite tips på en akvarieaffär med stort utbud och akvarium som ger inspiration vad det gäller inredning mm. En akvarieaffär med det där lilla extra!Måste ligga i Sthmsområdet.

Tips någon??
#2 - 9 februari 2007 18:01
Du har både akvarielagret och akvarieleasing och båda har burkar där man kan få tips på inspiration av inredning och båda har ett bra utbud.
#3 - 9 februari 2007 19:53
Tackar =) Kollade deras sidor, såg ju riktigt bra ut! Synd att de låg på norra sidan stan, men man får väl göra en liten utflykt. =) Finns ingen på södra sidan Sthlm i den klassen va?
#4 - 9 februari 2007 20:21
annars fridhemsplans där har dom bra kvalite
#5 - 9 februari 2007 21:13
Om du vill ha fiskar som är lite ovanligare så rekommenderar jag mitt favoritställe, som dessutom ligger på Söder:

http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm

Lycka till!! //Eva
#6 - 9 februari 2007 21:37
Akvarielagret.. (partiskt).
#7 - 10 februari 2007 07:57
Å tack för tipsen!! Södermalms har jag varit på, jättebra ställe. Men jag ska nog ta mig till akvarielagret då jag läste så mycket bra om dem på nätet =)
#8 - 10 februari 2007 08:43
beror nog på vad man söker....;)
Själv handlar jag mest på
Akvarielagret
Akvarieleasing
Djur&Sånt i Tyresö(mycket roliga spännade fiskar i sortimentet,inte i som andra "multizooaffärer")
Södermalms
Spånga, ska vara bra,har dock inte varit där ännu
Globefish
#9 - 10 februari 2007 08:54
Mina "stambutiker" är Akvarielagret & Akvarieleasing. Tyresö & Södermalms är gillar jag väldigt mycket eftersom de har små & ovanliga fiskar, men de ligger väldigt illa till för mig.
#10 - 10 februari 2007 12:33
JanneN skrev:

Finns det en affär i spånga?? Vart ligger den?
#11 - 10 februari 2007 16:38
JanneN skrev:
beror nog på vad man söker....;)

Själv handlar jag mest på

Akvarielagret

Akvarieleasing

Djur&Sånt i Tyresö(mycket roliga spännade fiskar i sortimentet,inte i som andra "multizooaffärer")

Södermalms

Globefish

Du tänker inte på Spånga/Sundby akvarieförening? Min flickvän har bott i spånga i en herrans massa år, och de har aldrig haft någon zooaffär.
#12 - 10 februari 2007 19:06
tog faktiskt en dagstur ner till Akvarielagret förra veckan.. Måste erkänna att jag vart ruskigt besviken:(
Inte alls så bra utbud som jag tänkt mig och inte alls så stort som jag hade tänkt mig..
Kan vara att det var väldigt urplockat just den dagen eller något, jag vet inte. Men vart som sagt väldigt besviken!

/Hans
#13 - 10 februari 2007 19:17
Handlar mest på Alba zoo och på Södermalms akvarieaffär. Då jag har kunnat få bra svar tycker jag av dom som äger/jobbar på de affärena, nybörjare som jag är. Samt tycker jag om deras akvarium, inga stora fiskar i små kar.

Småhandlar i arninge samt i min lokala zooaffär.
#14 - 10 februari 2007 20:35
Synd att du var besviken på Akvarielagret. Jag kommer nog inte iväg denna helgen men jag är ändå nyfiken på det stället! Tyresö och Södermalms är bra men man vill ju gärna se nya ställen. =) Kanske Akvarieleasing vore ngt också...
#15 - 10 februari 2007 20:54
battalionP skrev:
tog faktiskt en dagstur ner till Akvarielagret förra veckan.. Måste erkänna att jag vart ruskigt besviken:(

Inte alls så bra utbud som jag tänkt mig och inte alls så stort som jag hade tänkt mig..

Kan vara att det var väldigt urplockat just den dagen eller något, jag vet inte. Men vart som sagt väldigt besviken!

/Hans

Är 850 arter ett dåligt utbud?
Det är inte så stort till ytan men jag lovar att du hittar det du söker där. Dock inte Golfbollsfiskar och Papegojciklider som de tar avstånd ifrån.

Det kom in en sändning från Afrika igår... Inte alla som har sånna här.
http://www.funpic.hu/funblog/allatok/allatok_01.jpg
#16 - 10 februari 2007 21:24
Du tänker inte på Spånga/Sundby akvarieförening? Min flickvän har bott i spånga i en herrans massa år, och de har aldrig haft någon zooaffär.

Fel av mig[:o]
Vinsta zoo i skulle det vara;), ligger nära eller i samma hus som coop:)
för mig som är uppväxt på södra sidan flyter liksom alla norra förorter lite ihop...:p
Problemmet me akvarielagret är att där finns så mycket så man vet inte vad man vill ha...:D
#17 - 10 februari 2007 22:47
Fel igen.. den affär som ligger mitt emot coop heter Bromma Zoomarknad och dom har ingen bra akvarieavdelning.
#18 - 11 februari 2007 12:46
Är 850 arter ett dåligt utbud?

Det är inte så stort till ytan men jag lovar att du hittar det du söker där. Dock inte Golfbollsfiskar och Papegojciklider som de tar avstånd ifrån.

Det kom in en sändning från Afrika igår... Inte alla som har sånna här.

http://www.funpic.hu/funblog/allatok/allatok_01.jpg

Har dom så mycket??
Nej det kan nog vara så att jag hade vääääldigt höga förväntningar på Al, kan vara därför jag vart besviken;) Sen tänkte jag mest kika på dicusar och L-malar och det hade dom inte mycket av iaf;)

Haha nej det är sannerligen inte lätt att få tag på såna där snyggingar:)

/Hans
#19 - 14 februari 2007 18:22
Har fortfarande inte kommit iväg men 850 arter kan man ju inte motstå!! =)
#20 - 15 februari 2007 10:09
Hej, då va det helg! :p

Önskar lite tips på en akvarieaffär med stort utbud och akvarium som ger inspiration vad det gäller inredning mm. En akvarieaffär med det där lilla extra!Måste ligga i Sthmsområdet.

Tips någon??

En akvarieaffär som helt klart motsvarar det du efterfrågar är Akvarielagret i Bromma. Där håller dom dessutom (av princip) endast vildfångade exemplar av en del hårt avlade arter, till exempel Dvärggurami.

Jag tycker att Akvarielagret och Södermalms Akvarieaffär är nummer ett och två i Stockholm. :)

Mvh
Mattias
#21 - 25 februari 2007 17:02
Ja då kom jag äntligen iväg (till Akvarielagret)! Det var verkligen häftigt! Så mycket att man tillslut inte visste åt vilket håll man skulle titta =). Tyvärr är mitt akvarium fullt så någon shopping blev det inte. Men det var häftigt att se. Såg dock varken dvärggurami eller fjärilsciklider som båda ligger mig varmt om hjärtat... Rekomenderas!

Annons