Bästa affären i Gbg på akvarieväxter?

#1 - 16 mars 2005 16:51
Vilken tycker ni är Göteborgs bästa affär på akvarieväxter?
#2 - 16 mars 2005 21:04
Får nog säga herkules zoo,tro dock att man har blivit lite kräsen,man hade ju tillgång till Hjortgatans Zoo förrut.
#3 - 16 mars 2005 21:09
kvalitet eller utbud?...
#4 - 16 mars 2005 21:14
Herkules http://www.herkuleszoo.se/ eller Hornbach har mest och är billigast (enligt mig). Gubbero zoo http://www.gubberozoo.com/ har en del. Zoocenter http://www.zoocenter.se/ på Frölunda torg och Bäckebol har också en del att välja på, där har jag köpt en del.

Mvh /Maria
#5 - 16 mars 2005 21:35
[QUOTE=MagicFingers]kvalitet eller utbud?...[/QUOTE]

Helst både och!
#6 - 16 mars 2005 22:07
Jag har varit runt lite, tropic akvarie import vid munkebäck har lite sjysta växter och Zoo affären vid Coop i bäckebol har fina växter. sen finns det Hornbach och herkules ochså, Herkules har inte så stor variation på växterna bara, det är mes de vanliga och snabbväxande man hittar där. Femman zoo inne i nordstan har också ganska fina växter.
#7 - 17 mars 2005 04:01
Ciklidleken i lerum har bra priser på det han har hemma...
man kan "fynda" när han har tagit hem en laddning ... tror dyraste krukan ligger på 45:-

alla affärer jag har varit på har snarlikt utbud.... bara priserna/kvaliteten som skiljer...

udda växter finner du på hisingens zoo, det vid gamla B&W.
#8 - 17 mars 2005 09:35
[QUOTE=MagicFingers]udda växter finner du på hisingens zoo, det vid gamla B&W.[/QUOTE]

Udda växter låter intressant!
#9 - 17 mars 2005 23:28
ska bara säga att djurens hus (som övrigt suger!!!) har tre krukor för 120:-. speciellt bra när man ska handla dyrgripar som bolbitis och windelöw som kan kosta lika mycket för en kruka... Verkar dock som dom lärt sig nu när jag varit där två ggr irad å handlat alla bolbitis dom hade =), jag tror typ dom ligger på 50:- i inköp!
#10 - 18 mars 2005 18:01
[QUOTE=brams]ska bara säga att djurens hus (som övrigt suger!!!) har tre krukor för 120:-. speciellt bra när man ska handla dyrgripar som bolbitis och windelöw som kan kosta lika mycket för en kruka... Verkar dock som dom lärt sig nu när jag varit där två ggr irad å handlat alla bolbitis dom hade =), jag tror typ dom ligger på 50:- i inköp![/QUOTE]

asså du som knyckt mina bolbitis! *grr*...
kommer la fler, dom var där ett par veckor...

har ni inte det på hornbash... iaf. artbeskrivning på den!...
#11 - 18 mars 2005 19:33
[QUOTE=MagicFingers][QUOTE=brams]ska bara säga att djurens hus (som övrigt suger!!!) har tre krukor för 120:-. speciellt bra när man ska handla dyrgripar som bolbitis och windelöw som kan kosta lika mycket för en kruka... Verkar dock som dom lärt sig nu när jag varit där två ggr irad å handlat alla bolbitis dom hade =), jag tror typ dom ligger på 50:- i inköp![/QUOTE]

har ni inte det på hornbash... iaf. artbeskrivning på den!...[/QUOTE]
Jo, den skulle kommit igår,,... men men... Hoppas på nästa vecka... Vi fick iallafll en massa kul knölar.. Jag köpte med mig en Ap. Magdgascarensis hem... får se hur den klarar sig!, det ska ju verkligen va å testa sin vattenkvalité.
#12 - 18 mars 2005 20:28
[QUOTE=brams][QUOTE=MagicFingers][QUOTE=brams]ska bara säga att djurens hus (som övrigt suger!!!) har tre krukor för 120:-. speciellt bra när man ska handla dyrgripar som bolbitis och windelöw som kan kosta lika mycket för en kruka... Verkar dock som dom lärt sig nu när jag varit där två ggr irad å handlat alla bolbitis dom hade =), jag tror typ dom ligger på 50:- i inköp![/QUOTE]

har ni inte det på hornbash... iaf. artbeskrivning på den!...[/QUOTE]
Jo, den skulle kommit igår,,... men men... Hoppas på nästa vecka... Vi fick iallafll en massa kul knölar.. Jag köpte med mig en Ap. Magdgascarensis hem... får se hur den klarar sig!, det ska ju verkligen va å testa sin vattenkvalité.[/QUOTE]

vad kommer eran bolbitis hamna på i pris?...

var inne idag oxå, men du var upptagen med nått skynke.. åkte till herkules och handlade ist. .. hehe.. skämta bara... men dom hade lite fina växter inne...
#13 - 18 mars 2005 20:32
MagicFingers va de du som stog å fingra på en påse stenar ?
eller va de du som stog å titta in i ett av akvarierna med växter ?
#14 - 19 mars 2005 18:58
FAN! Kamma er! ni får ju tjenixa när ni kommer in!
Vet inte vad bolbitisen kommer hamna.. tror typ 49:-?
#15 - 19 mars 2005 21:18
[QUOTE=Raven]MagicFingers va de du som stog å fingra på en påse stenar ?
eller va de du som stog å titta in i ett av akvarierna med växter ?[/QUOTE]

sprang nog mes och ögglade växterna, kollade om det var fler i varje kruka..

volvoklädd!,, :) blått blått blått det é jag det...
#16 - 19 mars 2005 21:19
[QUOTE=brams]FAN! Kamma er! ni får ju tjenixa när ni kommer in!
Vet inte vad bolbitisen kommer hamna.. tror typ 49:-?[/QUOTE]

får man rabatt då?...

överkommligt pris, om dom ser bra ut....
#17 - 19 mars 2005 22:48
[QUOTE=MagicFingers][QUOTE=brams]FAN! Kamma er! ni får ju tjenixa när ni kommer in!

får man rabatt då?...

överkommligt pris, om dom ser bra ut....[/QUOTE]
Hehe, njae.. även om jag ville så skulle det inte funka! det kostar det det kostar. Även om jag skulle kunna så vet jag inte riktigt varför du skulle få rabatt!, no hard feelings men det finns ju andra som ligger bättre till... =)
#18 - 19 mars 2005 23:09
Tycker också att Hornbach och Bäckebol har det största utbudet, Trop har väldigt bra priser men inte samma utbud.

[QUOTE=brams]FAN! Kamma er! ni får ju tjenixa när ni kommer in! [/QUOTE]
Ska komma ihåg det nästa gång.(var inne på Hornbach idag och köpte ett gäng musselblommor av dig idag:D :D).
#19 - 20 mars 2005 01:23
[QUOTE=MagicFingers]

volvoklädd!,, :) blått blått blått det é jag det...[/QUOTE]Det kan vara jag med ;)
#20 - 20 mars 2005 02:38
ja va förvisså blått klädd men inte volvoblått.

overall som ska va blå just nu är den rödsvartbrunblå och svart jacka.
det är det jag oftast har på mej ute.
#21 - 22 mars 2005 04:04
[QUOTE=brams]FAN! Kamma er! ni får ju tjenixa när ni kommer in!

har den kommit in än?..

tänkte man kunde kolla kvaliteten, som sagt; växter kan ni ;)
#22 - 22 mars 2005 09:07
MagicFingers: Neee. den har inte kommit än... vi får växter på torsdagar... kan kanske dyka upp med nästa leverans, men det vet man alldrig!
#23 - 22 mars 2005 09:26
Är det någon som någonsin vågat köpa fisk på horbach? Har åkt ut dit åtaliga gånger för att titta ut någon firre. Men efter att ha sett döda, skadade och halvt uppätna fiskar i mer än 5 akvarie varje gång så har jag gett upp det.. Hur sköter dom sina fiskar tycker ni????
Allt annat är billigt så jag handlar gärna materiella saker, men aldrig att jag köper en fisk där...
#24 - 22 mars 2005 16:57
[QUOTE=Paula81]Är det någon som någonsin vågat köpa fisk på horbach? Har åkt ut dit åtaliga gånger för att titta ut någon firre. Men efter att ha sett döda, skadade och halvt uppätna fiskar i mer än 5 akvarie varje gång så har jag gett upp det.. Hur sköter dom sina fiskar tycker ni????
Allt annat är billigt så jag handlar gärna materiella saker, men aldrig att jag köper en fisk där...[/QUOTE]

het diskution om detta i en annan tråd, alla har olika synpunkter, min är att i ett ½år kan du nog räkna med att fiskarna lever (ej guppies)(reservation för att dom lever längre)

men tråden ahndlar om växter så... keep 2 it.

Brams: tittar nog in efter jobbet då...packa upp dom först om du ser dom på listan (ofta när jag kommer så håller ni på att packa upp, men inte det jag vill se!)
#25 - 23 mars 2005 00:01
Magic... växterna kom idag av nån anledning... inga bolbitis å inget annat kul heller.... jo, helt sjukt stora anubias! =) du får hålla dig till nästa vecka då!
#26 - 23 mars 2005 04:07
[QUOTE=brams]Magic... växterna kom idag av nån anledning... inga bolbitis å inget annat kul heller.... jo, helt sjukt stora anubias! =) du får hålla dig till nästa vecka då![/QUOTE]

:/ jaja, den som väntar på något gott...

Anubias kan jag inte hålla, dom bara segnar ner och dör... :/...

*håller mig *

Annons