[SIZE=3][FONT=Calibri]Hubba alla ![/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Det här med bäst före datum på fling / granulat foder. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Jag begriper så mycket att så fort man öppnar burken så börjar det bli sämre. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Och det är säkert så att bäst före datum på näringsvärdet stämmer då. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Kanske blir det kortare om man ställer burken ovanpå en varm ramp
.. ;)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Men
.hur är det om man
:[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][SIZE=3]1)[/SIZE][/FONT] [/FONT][SIZE=3][FONT=Calibri]Inte öppnar burken, gäller då bäst före datum iaf ?[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][SIZE=3]2)[/SIZE][/FONT] [/FONT][SIZE=3][FONT=Calibri]Om man har en öppnad burk i kylen, förlängs bäst före datum då, och isf på ett ungefär hur länge ?[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][SIZE=3]3)[/SIZE][/FONT] [/FONT][SIZE=3][FONT=Calibri]Samma fråga som på 2,an med skillnaden om man har burken i frysen ?[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][FONT=Calibri][SIZE=3]4)[/SIZE][/FONT] [/FONT][SIZE=3][FONT=Calibri]Samma fråga som på 3,an, med skillnaden om burken är oöppnad ?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Anledning till frågan är att the boss fick ett litet psykbrott på mig igår. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Hon hittade en låda med diverse foder i frysen. En del öppnat, en del inte öppnat.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Snabb inventering visar att en del av burkarna hade en bäst före datum som ligger [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]på fel sida dagens datum. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Kollade då runt lite på en del av mitt andra foder. Varav det mesta står i kylen. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]En del hade gått ut, en del ligger fortfarande på rätt sida. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]slänga eller inte slänga......:confused:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri][/FONT][/SIZE]
.