Barn, you can´t live with them, can´t live without them!

#1 - 20 februari 2010 07:16
Nu har jag läst här i ungefär 10 dar och känner att jag saknar en "barntråd", men det kanske har funnits. Jag kan väl knappast vara den enda som har tokiga barn som jag behöver/vill skriva om ibland?!

Varför jag, kl. kvart över åtta på morgonen, sitter och startar en barntråd är för att jag just pga dem fick kliva upp kl 5. Forumet är dött så jag antar att alla andra har barn som sover gott på morgnarna (typ tonåringar). Jag är uttråkad, därför startar jag den här tråden & hoppas på att få höra lite smått och gott om era barn. Tänker självklart bidra med egna historier.

Så...shoot...vad gör era barn för kul/irriterande/galet osv?
#2 - 20 februari 2010 07:20
Jag börjar med att berätta om min söta dotter (då 10år) som satt med oss i vår lilla 2:a och drömde om att skaffa hus. Vi skulle till banken för att få ett lånelöfte och satt hela dagarna på hemnet och kollade efter vårt drömhus. Vi försökte förklara för dotra att det kostar mycket pengar att köpa hus & att det kunde ta ett tag innan vi hittade ett som vi hade råd med. Då säger min dotter "Men mamma, jag har lite pengar på banken som ni kan få om ni vill!" *sötnosen*

Vi slapp ta hennes pengar iallafall och blev lyckliga ägare till ett fint nybyggt radhus (br) i en fin förort till sthlm.
#3 - 20 februari 2010 07:33
Bra tråd att kunna berätta av sig lite,angående tidiga morgonar som barnen fixar åt en så säger jag bara Välkommen i gänget...

En liten rolig sak bara som jag kom på nu som hände i veckan..
Var på Vårdcentralen på en 4års kontroll men hade alla två med mig,allt gick väl bra tills sköterskan frågade hur upp lever du din dotter..då jag sa dryg unge att ha hemma haha,samtidigt sätter pågen igång Brandalarmet på avdelningen/väntrummet då han satt fint och väntade där,alla rusar ut ifrån alla avdelningar,jag satt cool lungt och sa det är säkert Anton som har gjort det till Sköterskan.Mycket riktigt han hade tryckt in den knappen som satt på den fyrkantiga saken.Du förstår hur jag har det sa jag till Sköterskan hon bara skattade dessa orden sa du 2008 också det hade hon nerskrivet.
#4 - 20 februari 2010 07:40
Bra tråd att kunna berätta av sig lite,angående tidiga morgonar som barnen fixar åt en så säger jag bara Välkommen i gänget...

Var på Vårdcentralen på en 4års kontroll men hade alla två med mig,allt gick väl bra tills sköterskan frågade hur upp lever du din dotter..då jag sa dryg unge att ha hemma haha,samtidigt sätter pågen igång Brandalarmet på avdelningen/väntrummet då han satt fint och väntade där,alla rusar ut ifrån alla avdelningar,jag satt cool lungt och sa det är säkert Anton som har gjort det till Sköterskan.Mycket riktigt han hade tryckt in den knappen som satt på den fyrkantiga saken.Du förstår hur jag har det sa jag till Sköterskan hon bara skattade dessa orden sa du 2008 också det hade hon nerskrivet.

:D Kan bli dyrt det där! Känns skönt att veta att jag inte är ensam de tidiga morgnarna, lättare att stå ut med då. Det som var mest ruttet idag är att lördagar är min tur att ha sovmorgon...Vad händer? Jo, sonen (2 i april) har blivit sååå extremt mammig att han stod på nedervåningen vid grinden till trappan och VRÅLADE "Mamma, mamma, mamma, mamma, mamma!" samtidigt som han grät...Inte fan kan man sova då. Så både jag och pappan har varit uppe sen 5. :) Längtar tills han blir tonåring! *s*
#5 - 20 februari 2010 07:46
....sen är det kul att väckas kl 2 på natten av att ungen (han heter så när jag är trött och irriterad, annars går han under namnet mammas gos) sätter sig klarvaken i sängen och säger "Däädik" (sovit färdigt betyder det). Den natten var båda trötta föräldrarna vakna 1½ timme innan grisen somnade om).
#6 - 20 februari 2010 07:46
Absolut, när jag såg tråden "Bilder på era månster" så tänkte jag; "Åh, en tråd om barn...Vad kul!....*s* Snacka om insnöad mamma...Den visade sig vara om hundar....*s*

Mina troll, 3 o 7 år, och 7-åringens kompis som sov över, sov i alla fall till klockan 06.50 idag.

3-åringen har länge varit tokig i ett spel som heter "Insane Aquarium". Han kan inte spela själv men vill att mamman, pappan eller storebrorsan ska spela medan han sitter brevid och talar om hur vi ska göra. I spelet dyker det med jämna mellanrum upp fienden i form av robotar, galna bläckfiskar i kockutstyrsel och annat.

I november skaffade vi akvarium igen efter ett uppehåll på många år. Hela familjen sitter och beundrar det fina karet i vardagsrummet, då säger lilleman: -När kommer fionden??? (fienden) Tydligen tyckte gullungen att det var för lite action i karet...*s*
#7 - 20 februari 2010 07:48
dexter skrev:
absolut, när jag såg tråden "bilder på era månster" så tänkte jag; "Åh, en tråd om barn...vad kul!....*s* snacka om insnöad mamma...den visade sig vara om hundar....*s*

mina troll, 3 o 7 år, och 7-åringens kompis som sov över, sov i alla fall till klockan 06.50 idag.

3-åringen har länge varit tokig i ett spel som heter "insane aquarium". Han kan inte spela själv men vill att mamman, pappan eller storebrorsan ska spela medan han sitter brevid och talar om hur vi ska göra. I spelet dyker det med jämna mellanrum upp fienden i form av robotar och annat.

I november skaffade vi akvarium igen efter ett uppehåll på många år. Hela familjen sitter och beundrar det fina karet i vardagsrummet, då säger lilleman: -när kommer fionden??? (fienden) tydligen tyckte gullungen att det var för lite action i karet...*s*
:d
#8 - 20 februari 2010 07:53
Asynja skrev:
:D Kan bli dyrt det där! Känns skönt att veta att jag inte är ensam de tidiga morgnarna, lättare att stå ut med då. Det som var mest ruttet idag är att lördagar är min tur att ha sovmorgon...Vad händer? Jo, sonen (2 i april) har blivit sååå extremt mammig att han stod på nedervåningen vid grinden till trappan och VRÅLADE "Mamma, mamma, mamma, mamma, mamma!" samtidigt som han grät...Inte fan kan man sova då. Så både jag och pappan har varit uppe sen 5. :) Längtar tills han blir tonåring! *s*
Jag har en tonåring också då är det problem med dem:Dmen dem väcker inte en på morgonen.Sen jag köpte ett ps2 till pågen så tror han när han vaknar att det är morgon det kan vara Kl.03.00 det kan vara 04.00 då drar han igång att spela högjutt;)sen sitter han och surar när man stänger av skitet..ångrar mig bittert att jag köpte det huvudtaget.
#9 - 20 februari 2010 07:54
Dexter skrev:
Absolut, när jag såg tråden "Bilder på era månster" så tänkte jag; "Åh, en tråd om barn...Vad kul!....*s* Snacka om insnöad mamma...Den visade sig vara om hundar....*s*

Mina troll, 3 o 7 år, och 7-åringens kompis som sov över, sov i alla fall till klockan 06.50 idag.

3-åringen har länge varit tokig i ett spel som heter "Insane Aquarium". Han kan inte spela själv men vill att mamman, pappan eller storebrorsan ska spela medan han sitter brevid och talar om hur vi ska göra. I spelet dyker det med jämna mellanrum upp fienden i form av robotar och annat.

I november skaffade vi akvarium igen efter ett uppehåll på många år. hela familjen sitter och beundrar det fina karet i vardagsrummet, då säger lilleman: -När kommer fionden??? (fienden) TYdligen tyckte gullungen att det var för lite action i karet...*s*

Men sötnosen! Du får väl köpa nån sån där dykare i plast till akvariet eller nåt.

Den sista 3 åringen jag hade är 8 nu så jag har glömt endel om just den åldern men jag minns framförallt en gång när han var med mig på toaletten och stirrade med stooora ögon mellan mina ben. Sen blev han alldeles tårögd och sa med gråten i rösten "Men mamma...VAR är din snopp?", jag svarade så pedagogiskt jag kunde just under toabesöket "Men hjärtat, mamma har ingen snopp, jag är en tjej, tjejer har snippa och killar har snopp.", "Jooo" (gråter nu), "Mathilda (storasyster) har heller ingen snopp", "Jooo". Han var helt förstörd. Det gick dock över på ngn dag och sen var han helt fixerad vid snoppar frågade mig hela tiden "Har morfar en snopp?", "Har han en snopp?" osv.
#10 - 20 februari 2010 07:58
Jag har en tonåring också då är det problem med dem:Dmen dem väcker inte en på morgonen.Sen jag köpte ett ps2 till pågen så tror han när han vaknar att det är morgon det kan vara Kl.03.00 det kan vara 04.00 då drar han igång att spela högjutt;)sen sitter han och surar när man stänger av skitet..ångrar mig bittert att jag köpte det huvudtaget.

Jag har en trettonåring hemma och hon gör inte en fluga förnär. Sover till 11, 12 och enda chansen att veta att hon är vaken är att antingen se att hon går online på msn, eller så hör man knattrandet från tangenterna *s*. Lite prepubertal ibland bara och har lätt för att börja gråta. De där tvspelen är hemska. Min man är tvspelstokig och har smittat hela familjen (utom jag), vi har ps2, ps3, xbox och gamecube *suck*. Tur jag har datorn så att jag kan roa mig alla de timmar resten av familjen spelar...
#11 - 20 februari 2010 08:04
Asynja skrev:
Men sötnosen! Du får väl köpa nån sån där dykare i plast till akvariet eller nåt.

Den sista 3 åringen jag hade är 8 nu så jag har glömt endel om just den åldern men jag minns framförallt en gång när han var med mig på toaletten och stirrade med stooora ögon mellan mina ben. Sen blev han alldeles tårögd och sa med gråten i rösten "Men mamma...VAR är din snopp?", jag svarade så pedagogiskt jag kunde just under toabesöket "Men hjärtat, mamma har ingen snopp, jag är en tjej, tjejer har snippa och killar har snopp.", "Jooo" (gråter nu), "Mathilda (storasyster) har heller ingen snopp", "Jooo". Han var helt förstörd. Det gick dock över på ngn dag och sen var han helt fixerad vid snoppar frågade mig hela tiden "Har morfar en snopp?", "Har han en snopp?" osv.

Nämen stackars liten! Klart han blir orolig för dig...Det måste ju ha gjort jätteont när du tappade den. :d
#12 - 20 februari 2010 08:06
Dexter skrev:
Nämen stackars liten! Klart han blir orolig för dig...Det måste ju ha gjort jätteont när du tappade den. :d

*s* ja, det var just det...Han var helt övertygad om att jag tappat den ngn stans, han kikade tom ner i toan :)
#13 - 20 februari 2010 08:06

*s* Min 3-åring är oxå av den modellen. Händer det ngt bara VET man att det är han som är orsaken...
#14 - 20 februari 2010 08:07
Tänk att ha 8 ungar som dem på tv eller 10 ungar
#15 - 20 februari 2010 08:16
Dexter skrev:
*s* Min 3-åring är oxå av den modellen. Händer det ngt bara VET man att det är han som är orsaken...
Det är så ofta han hittar på sådant:mad: han ska bli 6 i sommar,kommer ihåg en gång när vi badade hade precis köpt säsongskort eftersom vi var där ofta.Det första han gjorde var den dagen när vi skulle gå hem,var när han stod och duchade av sig och hans moder stod också där men hade inga badkläder på sig,då rusade han ut därifrån och hoppade i den djupaste delen,och badvakten hoppade i med kläder på det var ju bra,jag satt en bit ifrån och såg inte vem det var först oj vad händer där.

Ut kommer tantan skitsur kom upp nu sa hon,då berättade hon vem det var som hade försökt att simma pinsamt tänkte jag,sen hoppade badvakten i en gång till då hans Mobil låg på botten av bassängen,och vi som precis hade löst dyra Säsongskort,sen dess småskrattade dem alltid åt oss när vi var där[:o]men det var bra att badvakten var på alerten:)
#16 - 20 februari 2010 08:24
Det är så ofta han hittar på sådant:mad: han ska bli 6 i sommar,kommer ihåg en gång när vi badade hade precis köpt säsongskort eftersom vi var där ofta.Det första han gjorde var den dagen när vi skulle gå hem,var när han stod och duchade av sig och hans moder stod också där men hade inga badkläder på sig,då rusade han ut därifrån och hoppade i den djupaste delen,och badvakten hoppade i med kläder på det var ju bra,jag satt en bit ifrån och såg inte vem det var först oj vad händer där.

Ut kommer tantan skitsur kom upp nu sa hon,då berättade hon vem det var som hade försökt att simma pinsamt tänkte jag,sen hoppade badvakten i en gång till då hans Mobil låg på botten av bassängen,och vi som precis hade löst dyra Säsongskort,sen dess småskrattade dem alltid åt oss när vi var där[:o]men det var bra att badvakten var på alerten:)

:D Hujeda mig! Nog livar de upp tillvaron för en de små liven...
#17 - 20 februari 2010 08:33
Känns som jag har blivit begåvad med "mindre" busiga ungar. Vilda barn har jag, de klättrar och pillar på allt, men när vi är ute/borta brukar de sköta sig rätt bra.
#18 - 20 februari 2010 08:35
Asynja skrev:
Känns som jag har blivit begåvad med "mindre" busiga ungar. Vilda barn har jag, de klättrar och pillar på allt, men när vi är ute/borta brukar de sköta sig rätt bra.
Känn dig lycklig lottad:D
#19 - 20 februari 2010 08:58
Känn dig lycklig lottad:D

Det gör jag...Men så är det mer full rulle här hemma istället. Barn nr. 1 klättrade ur spjälsängen, ramlade från räcket och slog huvudet i golvet (vid 8 månaders ålder), bröt benet vid 3 års ålder (hon hoppade från en klätterställning), barn 2 spräckte ögonbrynet (8 månader gammal när han fick för sig att det var dags att börja gå) och bet sig rakt igenom läppen så att man såg tänderna igenom hålet (samma ålder). Barn 3 gör massa galna saker, men har tack och lov inte slagit sig illa än, han är dock sjuk minst en gång i veckan så han har väl inte ork att göra illa sig. Han klättrar som en galning, jag har hittat honom balanserandes på fåtöljens ryggstödskant, uppe på fönsterbläcket, på matbordet...typ överallt där man kan klättra (grindar i trappen satte vi upp när han som 7 månaders började resa sig och samtidigt klättra...). En gång höll han på att kvävas av min kompis kattmat som stod framme hemma hos henne, han stoppar ALLT i munnen.
#20 - 20 februari 2010 09:10
Mathilda (3 år på den tiden) sprang runt i bara trosor hemma, helt plötsligt drar hon ner trosorna och säger högt "Mamma, mamma, Pappa har en svans (pekar) HÄR, och SKÄGG, mycket skägg!". Jag dog nästan och rasade ihop i ett intensivt fnitteranfall.
#21 - 20 februari 2010 09:33
jag har inga barn :( mina föräldrar får väll skriva nått här :P

men min systers unge är lite kul min syster hör väldigt illa så när det ringer så drar bebisen sig i örat :P :D
#22 - 20 februari 2010 09:36
jag har inga barn :( mina föräldrar får väll skriva nått här :P

men min systers unge är lite kul min syster hör väldigt illa så när det ringer så drar bebisen sig i örat :P :D

Det är väl inget krav att man ska ha barn för att få skriva... Jag tycker alla små historier är roligt att läsa.

Söt bebis! :)
#23 - 20 februari 2010 09:46
Asynja skrev:
Det är väl inget krav att man ska ha barn för att få skriva... Jag tycker alla små historier är roligt att läsa.

Söt bebis! :)

jättesöt om jag säger vem är villes lilla sötnos då säger hon esla jag heter ville hon heter elsa
#24 - 20 februari 2010 09:54
Mina pojkar 6 och 9, är sällan i samma rum längre än 3 minuter innan det blir skrik och bråk :p när dottern 11 är nära går det ännu fortare.
Gotta love em [:o]
11 åringen har så att säga blivit kvinna redan, lika tidig som sin mor. Och den kära hustrun har lärt henne allt om PMS och hur man kan använda det mot pappa. "låt mig vara ifred jag har pms!!"
Kvinnor!
Bilagor:
#25 - 20 februari 2010 10:07
danne0301 skrev:
Mina pojkar 6 och 9, är sällan i samma rum längre än 3 minuter innan det blir skrik och bråk :p när dottern 11 är nära går det ännu fortare.

11 åringen har så att säga blivit kvinna redan, lika tidig som sin mor. Och den kära hustrun har lärt henne allt om PMS och hur man kan använda det mot pappa. "låt mig vara ifred jag har pms!!"

Kvinnor!

HAHHAHA låt mig va ifred jag har pms
#26 - 20 februari 2010 10:41
danne0301 skrev:

Kvinnor!

Underbart! :D
#27 - 20 februari 2010 11:46
danne0301 skrev:

Kvinnor!
Känns så jäkligt igen:D:D
#28 - 20 februari 2010 19:48

- johooo, det är bara att inte skaffa några ;) *hihihi*
#29 - 21 februari 2010 06:02
I morse kl. 5 satte sig sonen upp i sängen och sa "Däjdick" (jag har sovit färdigt betyder det), tack och lov fick jag honom att somna om till 05.45. Nu är vi uppe sonen och jag och han döpte just den största fisken i hela akvariet till "Bäääbis" Hmmm, han har visst inte fattat det där med bebisar. Inga yngel under natten, tyvärr, vi väntar på att bäääbisen ska få yngel för hon är smällfet. Men vi har andra små söta yngel (4 som jag har sett) från en av de andra Platyhonorna. Det är sååå mysigt.
#30 - 21 februari 2010 06:05
Nubi skrev:

- johooo, det är bara att inte skaffa några ;) *hihihi*

*s* Det går inte om man heter Åsa och har drömt om barn sen man var 10! Fick mitt första när jag var 22, och vid 34 fick jag sista...Nu är jag färdig, men dottern är 13 så rent krasst kanske jag inte behöver vänta sååå otroligt länge på barnbarn :). Fast såklart...min dotter ska inte ha sex alls, helst inte innan hon är 25 *asg*.
#31 - 21 februari 2010 08:07
Kom på en sak som hände när vi var på Kreta med en annan familj det kommer jag aldrig glömma:DUngarna var på nere på Hotellets stora Anläggning och den älsta tösen skulle spela Biljard med grabben från den andra familjen och min mellersta jäkel unge hängde med.Det slutar med att hela anläggningen sprikelsystem i alla buskar/gångar sätts igång då hade han dragit i ett vrede som låg gömt i nån buske vid Biljardbordet.

Innan nån fattade vad som hade hänt,även vaktmästaren letade överallt men inget hände, dem låtsades som inget och gick därifrån och berättade sedan vad som hade hänt.Hela biljardbordet var som en liten minidamm då det var sådana strålar som sprutade högt,alla dem nedersta balkongerna därav av alla stolar bord på hela anläggningen var våta alla gångar var våta,men det var ingen som sa nåt till oss för dem hade bara stuckit därifrån,det var ingen den kvällen som satt ute och det var ändå ett par hundra rum på bottenplan.Det var igång nog fan i 1 timme innan det slutade:dmen det var faktiskt bra för han tyckte kanske det var lite torrt;)ps..sen kan man undra efter varför har man ett system som sprutar så högt och varför hittade inte vaktmästaren nån huvudkran för så svårt kan det inte vara tycker man;):D
#32 - 21 februari 2010 09:00
Kom på en sak som hände när vi var på Kreta med en annan familj det kommer jag aldrig glömma:DUngarna var på nere på Hotellets stora Anläggning och den älsta tösen skulle spela Biljard med grabben från den andra familjen och min mellersta jäkel unge hängde med.Det slutar med att hela anläggningen sprikelsystem i alla buskar/gångar sätts igång då hade han dragit i ett vrede som låg gömt i nån buske vid Biljardbordet.

Innan nån fattade vad som hade hänt,även vaktmästaren letade överallt men inget hände, dem låtsades som inget och gick därifrån och berättade sedan vad som hade hänt.Hela biljardbordet var som en liten minidamm då det var sådana strålar som sprutade högt,alla dem nedersta balkongerna därav av alla stolar bord på hela anläggningen var våta alla gångar var våta,men det var ingen som sa nåt till oss för dem hade bara stuckit därifrån,det var ingen den kvällen som satt ute och det var ändå ett par hundra rum på bottenplan.Det var igång nog fan i 1 timme innan det slutade:dmen det var faktiskt bra för han tyckte kanske det var lite torrt;)ps..sen kan man undra efter varför har man ett system som sprutar så högt och varför hittade inte vaktmästaren nån huvudkran för så svårt kan det inte vara tycker man;):D

Heter han möjligtvis Dennis eller Emil? Jag har hört att de namnen har förbannelse över sig. *s*

Vilken busunge! :)
#33 - 21 februari 2010 09:14
Dexter skrev:

3-åringen har länge varit tokig i ett spel som heter "Insane Aquarium". Han kan inte spela själv men vill att mamman, pappan eller storebrorsan ska spela medan han sitter brevid och talar om hur vi ska göra. I spelet dyker det med jämna mellanrum upp fienden i form av robotar, galna bläckfiskar i kockutstyrsel och annat.

I november skaffade vi akvarium igen efter ett uppehåll på många år. Hela familjen sitter och beundrar det fina karet i vardagsrummet, då säger lilleman: -När kommer fionden??? (fienden) Tydligen tyckte gullungen att det var för lite action i karet...*s*

Det här spelet starta vårat akvarium intresse oxå:d
#34 - 21 februari 2010 09:24
Asynja skrev:
Heter han möjligtvis Dennis eller Emil? Jag har hört att de namnen har förbannelse över sig. *s*

Vilken busunge! :)
Nej men som Emils pappa Anton;)
#35 - 21 februari 2010 09:28
Mycket vackert namn Patrik! Anton den ovärderlige... Jag har också en Anton :)
#36 - 21 februari 2010 09:32
Asynja skrev:
Mycket vackert namn Patrik! Anton den ovärderlige... Jag har också en Anton :)
Se där, se där, trevligt :phåller helt med ett mycket vackert namn:)
#37 - 22 februari 2010 07:08
Fy f*n vad jag är less på sjukdomar! Lilleman är sjuk MINST en gång i veckan. Han är dessutom extremt mammig just nu så han sitter klistrad på mig 24 timmar om dygnet. Jag tycker så synd om honom, han är en lååång spinkig kille, han hade magsjukan för 3 veckor sen, spydde i 10 dar, blev frisk och gick på dagis i 4 hela dar, fick hög feber på kvällen och hostade tills han spydde. Han kommer tyna bort snart min lilla kille. Han spyr upp all näring varje kväll och han har ju inget att ta av. Gud vad jag längtar till vår och sommar då han brukar vara frisk!
#38 - 22 februari 2010 08:25
Asynja skrev:
Fy f*n vad jag är less på sjukdomar! Lilleman är sjuk MINST en gång i veckan. Han är dessutom extremt mammig just nu så han sitter klistrad på mig 24 timmar om dygnet. Jag tycker så synd om honom, han är en lååång spinkig kille, han hade magsjukan för 3 veckor sen, spydde i 10 dar, blev frisk och gick på dagis i 4 hela dar, fick hög feber på kvällen och hostade tills han spydde. Han kommer tyna bort snart min lilla kille. Han spyr upp all näring varje kväll och han har ju inget att ta av. Gud vad jag längtar till vår och sommar då han brukar vara frisk!

Lider med dig för det är hopplöst när man kommer in i den karusellen. Min 7-åring var också sjuk för jämnan när han var mindre. :( (Också en låååång kille.) Han hade ett par jobbiga magsjukor på varandra och blev smal som en sparris. Vi fick faktiskt göra som så vid ett par tillfällen att han blev "sjukskriven" av läkare för att ha en chans att bygga upp lite motståndskraft innan de elaka dagisbacillerna hoppade på honom igen. Att få vara hemma en vecka extra gjorde susen. Hoppas din lilleman kryar på sig!
#39 - 22 februari 2010 09:34
Tänk att ha 8 ungar som dem på tv eller 10 ungar

Min morsa då;) vi var med i Amelia tidningen Dom frågade om det var kul med många syskon och det är klart det är!! hur fan ska jag kunna föreställa mej ett liv utan syskon?? eller bara 2 syskon? jag har 8 syskon and i love it.

Farsan filmade väldigt mkt en tid och då var alla små.
och det var minst sagt rörigt men inte så mkt bråk och tjafs utan mera cowboy rodeo stämmning:P

Alla mina storebröder som är så små och söta och springer runt och leker giant cats!
"Jag är en tiger"
"Amen då är jag en sabeltandad tiger"
"Då är jag ett sabeltandat lejon! AHHRR"
"Sabeltandade lejon finns inte!"
"JOHO!"
"Nähe"
"Joho i min fantasi!!!"
"Då är jag en sabeltandad panter! Med sylvassa tänder!!"

Och så fortsätter det så.
nu är dom där giant cats- bröderna vuxna. en har ett byggföretag, den andre är lagerchef, den tredje är personlig assistent och den fjärde packar müsli.
#40 - 22 februari 2010 09:49
karrokaja skrev:
Min morsa då;) vi var med i Amelia tidningen Dom frågade om det var kul med många syskon och det är klart det är!! hur fan ska jag kunna föreställa mej ett liv utan syskon?? eller bara 2 syskon? jag har 8 syskon and i love it.

Farsan filmade väldigt mkt en tid och då var alla små.

och det var minst sagt rörigt men inte så mkt bråk och tjafs utan mera cowboy rodeo stämmning:P

Alla mina storebröder som är så små och söta och springer runt och leker giant cats!

"Jag är en tiger"

"Amen då är jag en sabeltandad tiger"

"Då är jag ett sabeltandat lejon! AHHRR"

"Sabeltandade lejon finns inte!"

"JOHO!"

"Nähe"

"Joho i min fantasi!!!"

"Då är jag en sabeltandad panter! Med sylvassa tänder!!"

Och så fortsätter det så.

nu är dom där giant cats- bröderna vuxna. en har ett byggföretag, den andre är lagerchef, den tredje är personlig assistent och den fjärde packar müsli.

Jag hade gääärna skaffat fler barn, tycker det är jättemysigt, men jag har hört att man borde vara 2 om saken och min make är tydligen klar...*suck*, jag har 3 nu och ville ha åtminstone 1 till. Men det får va nu, 3 är heeelt ok också. Alla goda ting är tre! :) Tycker däremot lite synd om ensambarn ibland.

Låter som ni hade en jättemysig uppväxt! Jag hade bara en bror, men vi har haft det toppen också. Vi är bästa kompisar än idag.
#41 - 22 februari 2010 09:54
Dexter skrev:
Lider med dig för det är hopplöst när man kommer in i den karusellen. Min 7-åring var också sjuk för jämnan när han var mindre. :( (Också en låååång kille.) Han hade ett par jobbiga magsjukor på varandra och blev smal som en sparris. Vi fick faktiskt göra som så vid ett par tillfällen att han blev "sjukskriven" av läkare för att ha en chans att bygga upp lite motståndskraft innan de elaka dagisbacillerna hoppade på honom igen. Att få vara hemma en vecka extra gjorde susen. Hoppas din lilleman kryar på sig!

Hmm, ja, snart blir det till att rådfråga en läkare, lilleman mår helt klart inte bra och det känns som han aldrig hinner återhämta sig. Han äter rätt dåligt också. Om han ska vara "sjukskriven" så borde vi passa på just nu, jag blev övertalig från mitt jobb & går hemma på heltid med heltidslön tom oktober, så jag skulle inte förlora några pengar på det heller...Usch så jag låter...hade självklart varit hemma med honom annars också, klart ungen ska bli frisk! Det värsta är att han behöver få vara på förskolan, han vill dit hela tiden när vi har varit hemma några dagar, mamma är ju urtrist om man jämför med alla goa pedagoger & alla lekkompisar. Han börjar bli riktigt grinig nu på att gå hemma (har varit hemma sen i fredags).

Skönt iaf att höra att vi inte är ensamma och att det löser sig så småningom.

Tack för krya på sig tankar! :)
#42 - 22 februari 2010 09:55
[COLOR=black]Barn, you can´t live with them, can´t live without[/COLOR]

Hmm bajs, skrik, tjat, gnäll, bajs, sömlösa nätter, mer bajs, ännu mer gnäll och ingen fritid.

jo tack klarar mig fint utan allt det där, haha:d
Bilagor:
#43 - 22 februari 2010 10:00
[COLOR=black]Barn, you can´t live with them, can´t live without[/COLOR]

Hmm bajs, skrik, tjat, gnäll, bajs, sömlösa nätter, mer bajs, ännu mer gnäll och ingen fritid.

jo tack klarar mig fint utan allt det där, haha:d

:D

Men du...bajs är ganska trevligt ibland! Nej skämt åsido, visst är det mycket ibland, men allt det däremellan är obetalbart. Tänk hur mycket kärlek man får från ett barn, många roliga intressanta samtal, man får leka i snön igen, man får vara lite barnslig just för att man har barn... Innan jag fick barn visste inte jag vad meningen med livet var. Alla har självklart egna erfarenheter och åsikter och jag inser att alla inte är lika barnkära som jag...Men jag skulle LÄTT byta miljoner bajsblöjor för att få uppleva ett barn till växa upp och utvecklas.
#44 - 22 februari 2010 10:08
Anton den arge

Bara för att alla ska fatta hur underbart det är att ha barn så tänkte jag dela med mig av en dikt som jag skrev när mitt mellanbarn var mitt inne i treårstrotsen & jag var ganska trött *s*

Anton den arge

Så liten och så sur,
bara moll och ingen dur.
Vart tog min lilla kille vägen?
Så arg och dum och enträgen.

Han slåss och sparkas, rivs och spottas.
Vill man klä på honom får man brottas.

Jag saknar min lilla goa grabb!
Han som kramades och pussades utan gnabb.
Var är han nu?
Hjälp mig att hitta honom snälla du!!!

Nu har Anton fyllt 8 och är inne i ännu en mysig (NOT) ålder, men nu går det iallafall att prata med honom lite bättre och nu slåss han inte längre...

Visst är det underbart med barn?! :D
#45 - 22 februari 2010 10:12
Asynja skrev:
Bara för att alla ska fatta hur underbart det är att ha barn så tänkte jag dela med mig av en dikt som jag skrev när mitt mellanbarn var mitt inne i treårstrotsen & jag var ganska trött *s*

Anton den arge

Så liten och så sur,

bara moll och ingen dur.

Vart tog min lilla kille vägen?

Så arg och dum och enträgen.

Han slåss och sparkas, rivs och spottas.

Vill man klä på honom får man brottas.

Jag saknar min lilla goa grabb!

Han som kramades och pussades utan gnabb.

Var är han nu?

Hjälp mig att hitta honom snälla du!!!

Nu har Anton fyllt 8 och är inne i ännu en mysig (NOT) ålder, men nu går det iallafall att prata med honom lite bättre och nu slåss han inte längre...

Visst är det underbart med barn?! :D

Du har verkligen fångat 3-åringen på pricken! Precis sådan e min just nu! :( Å ändå älskar man den lilla skitungen så att hjärtat nästan går i bitar...
#46 - 22 februari 2010 10:43
Asynja skrev:
Jag hade gääärna skaffat fler barn, tycker det är jättemysigt, men jag har hört att man borde vara 2 om saken och min make är tydligen klar...*suck*, jag har 3 nu och ville ha åtminstone 1 till. Men det får va nu, 3 är heeelt ok också. Alla goda ting är tre! :) Tycker däremot lite synd om ensambarn ibland.

Låter som ni hade en jättemysig uppväxt! Jag hade bara en bror, men vi har haft det toppen också. Vi är bästa kompisar än idag.

Jag blir så smått sugen själv... nu är syrran med sitt andra barn. brorsan har en lite nöjd mysklump på 5 månader som bara ligger och myser hon är såå söt!! Leia:) hon blir lugn av drum n bass och deathmetall:confused::D

Igår var det syrrans 30årsfest och där var det en jävla massa barn. bland annat en liten supersnutt som adopterade mej. en lite tösaparvel på typ 1 år hon var helt fasinerad av en prick jag har på kinden:) hon pekade och försökte pilla bort den. Nämen aj lilla du, den sitter fast, den går inte att ta bort. hon nickade instämmande:)
Sen frågade jag om hon var trött (instämmande nick) Men ska du inte sova då? (instämmande nick) 5 sekunder senare sov hon som en stock:confused::D
#47 - 22 februari 2010 16:03
Jag tycker nog 3 är ett perfekt nummer, fler än så då börjar det bli besvärligt med stora bilar och skit ju :p

Så skönt nu när den yngsta fyllt 6, man njuter verkligen av att vara på fest med folk som springer efter sina 1-2-3 åringar, eller passar barnvagnen, eller... :D
Ska vi prata trotsåldrar?

Eller..låt mig omformulera det där...är NÅGON ålder INTE en trotsålder?! Förvisso var mellankillen klart lugnast i alla åldrar..den äldsta hitta puberteten när hon var 10 och den minsta har varit i trots sedan...ääh kanske 2 år tills nu 6 :)
#48 - 22 februari 2010 16:49
danne0301 skrev:
Jag tycker nog 3 är ett perfekt nummer, fler än så då börjar det bli besvärligt med stora bilar och skit ju :p

Så skönt nu när den yngsta fyllt 6, man njuter verkligen av att vara på fest med folk som springer efter sina 1-2-3 åringar, eller passar barnvagnen, eller... :D

Ska vi prata trotsåldrar?

Eller..låt mig omformulera det där...är NÅGON ålder INTE en trotsålder?! Förvisso var mellankillen klart lugnast i alla åldrar..den äldsta hitta puberteten när hon var 10 och den minsta har varit i trots sedan...ääh kanske 2 år tills nu 6 :)

:D Du har så rätt, alla åldrar har sin charm, och ändå älskar vi dem oändligt mycket...trots trotsen *s*
#49 - 22 februari 2010 17:01
[QUOTE=Patrik Steen;1383069]Tänk att ha 8 ungar som dem på tv eller 10 ungar[/QU eller OTE]

Jag har-inte 8 eller 10- men väl 7:) men dock nu bara 4 hemma. De 3 stora har flytt hemmet. De är 3, 8(snart 9), 10, 11, 21,25 och 26 år gamla. 2 av de äldsta har autism resp multihandikapp. Det är härligt med många ungar, alltid nån att leka med. Sen givetvis dödsjobbigt ibland på morgnarna bla men smälter då minsta ungen kryper upp på ens(tjocka)mage och säger "goa,mjuka mamma":d
#50 - 22 februari 2010 19:32
[color=black]barn, you can´t live with them, can´t live without[/color]

hmm bajs, skrik, tjat, gnäll, bajs, sömlösa nätter, mer bajs, ännu mer gnäll och ingen fritid.

Jo tack klarar mig fint utan allt det där, haha:d

[:-106] :d
#51 - 22 februari 2010 20:44
För att säkerställa släktets fortlevnad kan man ju ta en lite rolig sak också, trots att man av småbarnsföräldrar endast får höra det negativa.

För ett tag sedan hade min lille gosse (snart tre) badat och sprang runt naken och var söt. Jag kallade honom för lilla godisrumpan, varpå han känner efter lite i de bakre regionerna och med en förbryllad blick och lite uppmanande röst säger "Pappa inte godis i rumpan, godis affären".

Lite rart faktiskt.
#52 - 22 februari 2010 22:49
När jag väl får barn så hoppas jag att han(ja såklart ska minst en av dem vara en han!) Vara lika jävlig som jag var. Konstigt det där egentligen. Jag var nog den jävligaste och bråkigaste ungen på hela mitt dagis men sedan när man blev lite äldre så är jag totalt omvänd. Men sen var det ju så att jag inte tyckte att någon föstod sig på mig och jag gillade inte heller dagis. 6 Hjärnskakningar(sjukhusbesök) innan 6 år talar väl sitt tydliga språk att jag knappast satt still så mycket då.

Tarsan i hopprep i plast nerför trappan. Nja plasthandtaget höll inte riktigt dunkdunkdunkdunkdunkdunkdunkdunk sen tystnad. Fick ju morsan att vakna iallafall. :)

Är man barn så är man. Men sen fick man väl mycket oförtjänt skit som man såklart får om man är den som inte tycker det är så kul att sitta still.

Kom på en annan sak när jag var liten och målade då ni tidigare var inne på det här med snoppar. Jag var kanske 4 år och ritade alltid snoppar och vaginor på alla figurer jag ritade de brukade ofta kissa också...
#53 - 23 februari 2010 06:26
För att säkerställa släktets fortlevnad kan man ju ta en lite rolig sak också, trots att man av småbarnsföräldrar endast får höra det negativa.

För ett tag sedan hade min lille gosse (snart tre) badat och sprang runt naken och var söt. Jag kallade honom för lilla godisrumpan, varpå han känner efter lite i de bakre regionerna och med en förbryllad blick och lite uppmanande röst säger "Pappa inte godis i rumpan, godis affären".

Lite rart faktiskt.

Sött! Det fick mig att tänka på min dotter när hon var tre ca. Hon sprang omkring naken hemma, jag satt och tittade på tv & var sådär inne i programmet som man kan vara. Dotra kom upp i soffan och jag satt och klappade hennes rumpa lite förstrött (barnrumpor är ju sååå goa), tydligen hade jag gjort det ganska länge för tillslut hörs en djuuup suck och Mathilda säger "Åh, mamma, kan du SLUTA pilla min rumpa!" *asg*.
#54 - 23 februari 2010 06:28
Grothras skrev:
När jag väl får barn så hoppas jag att han(ja såklart ska minst en av dem vara en han!) Vara lika jävlig som jag var. Konstigt det där egentligen. Jag var nog den jävligaste och bråkigaste ungen på hela mitt dagis men sedan när man blev lite äldre så är jag totalt omvänd. Men sen var det ju så att jag inte tyckte att någon föstod sig på mig och jag gillade inte heller dagis. 6 Hjärnskakningar(sjukhusbesök) innan 6 år talar väl sitt tydliga språk att jag knappast satt still så mycket då.

Tarsan i hopprep i plast nerför trappan. Nja plasthandtaget höll inte riktigt dunkdunkdunkdunkdunkdunkdunkdunk sen tystnad. Fick ju morsan att vakna iallafall. :)

Är man barn så är man. Men sen fick man väl mycket oförtjänt skit som man såklart får om man är den som inte tycker det är så kul att sitta still.

Kom på en annan sak när jag var liten och målade då ni tidigare var inne på det här med snoppar. Jag var kanske 4 år och ritade alltid snoppar och vaginor på alla figurer jag ritade de brukade ofta kissa också...

Hehe...Vilket busigt barn du var...Men jag måste fråga...Har du kommit över din fixering vid snoppar och snippor? ;) /Hobbypsykologen Åsa :D

Annons