Barn börjar bli vuxna

#1 - 4 november 2006 19:19
Inte lätt när barnen tar hem flick respektive pojkvän för första gången. Nyfiken är man men får inte göra sitt barn generat. Killen eller tjejen som kommer är oftast nervös. Själv är man också stel eller så vill man vara så trevlig att det blir fel. En del att lära sig som föräldrer eller bra tips hur göra med barnens flick-o-pojkvänner?
#2 - 5 november 2006 10:30
Som femtonåring är jag kanske rätt person att svara. ;)
Nä, men det viktigaste är bara att vara avslappnad och säga hej, och sen låta pojk/flickvännen vara ifred från en massa frågor. Det blir bara fel då. Ett samtal brukar oftast komma igång naturligt efter ett tag. :)
#3 - 5 november 2006 15:00
haha, jag är en 14-åring precis skaffat tjej! var hos henne igår och hennes mer eller mindre pinsamma föräldrar.. det bästa man kan göra som förälder är väl att låta dom vara.. håller med ovanstående talare, visst kan samtal komma men försök inte dra någon rolig vits, det brukar sluta i pinsamheter:)
nu vet ju inte jag hur du är som förälder heller..
#4 - 5 november 2006 15:05
Haha, jaa... det är så :P
Fast när jag var hos min pojkvän första gången så var det JAG som snackade järnet... Lite väl mkt. Vad pinsam jag är!! o__O
X'P
#5 - 5 november 2006 17:46
När min dotter plockar hem den första pojkvännen tänker jag köra en "Cosby". "Kom hit och sätt dig... Nu skall vi prata om dig och vilken framtid du tror att du har med min dotter..."
Funkar inte det så går jag vidare med att göra en gipsavgjutning av grabbens ansikte som jag sedan hänger upp (lätt deformerad) på väggen. Tänkte påpeka att jag är beväpnad och går på litium med. kanske hyra in ett par hells angels som kan stå utanför dörren.

Till sist så kan man ju bjuda honom på det röda pillret och se om han vågar (matrix... inte droger).

/J
#6 - 6 november 2006 19:35
joacim: känns lite drastiskt, men funkar säkert, (körde samma med min lillsyrras pojkvänner), då det första förhållandet (på min tid) innebar hålla hand på rasterna, kanske pussas i smyg... men man vet ju inte vad dagens ungdom tar sej till... tur att det är länge till jag ynglar av mig...
#7 - 7 november 2006 00:39
En rolig sak som mina svärföräldrar hela tiden försökte göra var att försöka vända mig imot min tjej. givetvis bara för att reta deras dotter men har man lite humor så är det ett lätt sätt att komma sina svärföräldrar närmare
#8 - 7 november 2006 17:56
PetitJolie skrev:
Haha, jaa... det är så :P

Fast när jag var hos min pojkvän första gången så var det JAG som snackade järnet... Lite väl mkt. Vad pinsam jag är!! o__O

X'P

Nejnej! Det behövs fler sådana personer! Du underlättar för alla oss andra. Det är en lättnad då det inte är någon sån där spänd tystnad XD
#9 - 7 november 2006 19:58
indeed
#10 - 9 november 2006 11:03
Jag kommer nog inte att lägga mig i barnens relationer.
Såklart att jag kommer finnas där om dom behöver mig, men det är deras liv och en del grejjer måste dom klura ut själva.

Men man ska aldrig säga aldrig...

Annons