Jag har haft ett 10-tal odessabarber själva i ett akvarium med svart "sand", kolsten, skiffer och några riktigt mörka rötter och svart bakgrund. Sen bara några javaormbunkar och en massa bredflikig flytormbunke. Dj-ar vad snyggt det var. Odessorna är väldigt hetsiga och hungriga. Dom färgade ut enormt vackert i den mörka omgivningen men jag skulle inte vilja testa att sätta ihop dom med något annat än barber. Dom lekte faktiskt bland flytväxterna och till sist hade jag väl 25 st. Men det var som en naturlig gräns. Sen klarade sig inga yngel efter det. Dom blev väl ca 7 cm långa, med stjärten inräknad. Jag tror faktiskt att det varit den absolut vackraste fisk jag någonsin haft. Men som sagt, dom är väldigt hetsiga och stökiga. Ibland gav dom sig på någon kompis stjärt. Då plockade jag över mobboffret till ett annat kar tills stjärten läkt sen hamnade han hos polarna igen. Det fungerade bra. Men efter något/några år ledsnade jag, omplacerade barberna och tog karet till ett gäng corydoras som satt igång att leka och behövde eget.