Banta fisken lite ?

#1 - 13 juni 2008 21:08
Jag undrar om mina Guppisar kan vara utan mat ett par dagar....tror det blivit lite mycket för dom.... Även killarna ser gravida ut :D

[:-21]
#2 - 13 juni 2008 21:11
kikkipikki skrev:
Jag undrar om mina Guppisar kan vara utan mat ett par dagar....tror det blivit lite mycket för dom.... Även killarna ser gravida ut :D

[:-21]

ja dem klarar sig några dagar utan problem för dem äter rester i skvariumet mm :) MVH Simon
#3 - 13 juni 2008 21:12
Simon--B skrev:
ja dem klarar sig några dagar utan problem för dem äter rester i skvariumet mm :) MVH Simon

Delicata små mumsbitar hittar dom nog då :D
Tack för svaret :)
#4 - 13 juni 2008 21:23
kikkipikki skrev:
Delicata små mumsbitar hittar dom nog då :D

Tack för svaret :)

Var så lite kul att hjälpa till ibland :)
#5 - 13 juni 2008 21:59
Jag brukar säga att man kan lämna fiskarna utan mat under semestern i minst en vecka om de är välmatade innan man sticker.....ibland kan de klara sig i upp till två veckor utan problem....
#6 - 13 juni 2008 22:52
tummen skrev:
Jag brukar säga att man kan lämna fiskarna utan mat under semestern i minst en vecka om de är välmatade innan man sticker.....ibland kan de klara sig i upp till två veckor utan problem....

Jag kommer att vara hemma, men jag tror nog att guppikillarna är skengravida :D En del tycks bli det (människan) :D :D

hihi
#7 - 14 juni 2008 14:33
kikkipikki skrev:
Jag kommer att vara hemma, men jag tror nog att guppikillarna är skengravida :D En del tycks bli det (människan) :D :D

hihi

En del fiskar har helt klart en fetmagen, och verkar kunna äta hur mycket som helst....:p;):D

Allvarligt talat så är det lättare att mata ihjäl en fisk än att svälta ihjäl den. De mår bara bra av någon/några fastedagar ibland, yngel undantagna. Lycka till!:)
#8 - 15 juni 2008 16:26
dom kan va gravid ha yngel i sig..
#9 - 18 juni 2008 08:27
Simon H skrev:
dom kan va gravid ha yngel i sig..

Men snälla du, DET handlade det INTE om, läs hela tråden i fortsättningen innan du skriver! :( Det var HANAR det handlade om.....:D
#10 - 18 juni 2008 10:09
jaaaa

Annons