Bänk till 35 liter?

#1 - 7 december 2011 15:30
Jag ska starta upp mitt lilla 35 liter igen och är nu på jakt efter en ny bänk som den kan stå på. Jag hade den på mitt skrivbord förut men känner att jag inte är så pigg på det nu med ett nytt fint skrivbord och dyr dator. Karet är 50*30 eller nått sånt och jag vill ha en ganska smal möbel (jag har inte så mkt plats) som ändå är tillräckligt hög för att man inte ska råka dänga till det med knäna när man går förbi. :D Så det ska vara ungefär som pelaren till ett guppyhotell storleksmässigt, fast jag vill helst ha förvaring i den och inte den där fula skruven i "benet". Jag har försökt koll runt på ikeas hemsida men känner mig lite lost där när jag jag inte riktig vet vad jag letar efter. :confused:

Så snälla Zoopet, hjälp mig att hitta den perfekta akvariemöbeln :D (gärna i ekfanér så att den matchar resten av inredningen) ;)
#2 - 7 december 2011 15:39
hej o välkommen hit :)

speca gärna lite mer exakt mått på karet. :P
#3 - 7 december 2011 15:45
Fram med måttbandet då :) Det är 53 cm långt 26 cm brett och 32 cm högt.
#5 - 7 december 2011 15:59
Tack tack! Det första och sista var intressant, blir till att skammla ihop lite pengar då eller köpa på blocket :)
#6 - 7 december 2011 16:15
kan hålla med om hannesc val.

det enda jag skulle gjort är att köpa en bänk som är obehandlad och sedan
olja in 3-4 ggr, gärna med lite trevlig pigment i sista omgången.

och köp nu inte olja på ikea......inge bra alltså....

men å andra sidan, vad begriper jag, jag jobbade bara på det bolaget i 10 år......

.
#7 - 7 december 2011 16:17
ja vafan begriper du egentligen. uttala dig inte om sånt du inte har koll på kensa. ;)

det går dock måla om Hemnes-bänkarna. de är i massivt furu så det är bara rugga till o måla om.
#8 - 9 december 2011 22:11
Men hallå Hannes varför välja en som är dyr o måla om när det finns omålade billigare alternativ:p:D
men ändå jag håller med Kansa alt 1 eller 4 va bäst, fast det är klart dom kostar nog mer än själva karet...[:o]

Annons