Då jag har mina kar hos mamma och hon har tröttnat har det krävts lite omändringar hos henne. Tog bort ett akvarium som var lite längre än en meter, och tänkte ställa in två mindre kar dit jag ska flytta över djur från andra kar så att jag kan lägga ner dem med.
Min mamma som vill bli av med akvarierna så fort som möjligt köpte själv en möbel till de två nya karen, det fick jag veta först när hon ställt in den. Så vi åkte och köpte nya kar. Tyvärr var de tillsammans längre än bänken och därför fick ett kar ställas med kortsidan framåt. Det stod bra där tomt, men det märktes att bänkskivan inte var jämn då det andra karet ranglade ganska bra på bänken. Jag löste det med att lägga frigolit under, vill inte gärna klaga och begära att vi väntade och letade upp en ny möbel då akvarierna redan är ett ganska känsligt ämne. Men idag fyllde jag karen, och det blev inte bra alls. Bänken började bukta ganska mycket neråt och karet som står med kortsidan framåt lutar verkligen. Det finns inget stöd för bänken i mitten, utan bara i kanterna. Jag börjar bli ganska nervös. Möbeln känns stabil, till skillnad från rengelbordet mina gamla kar står på. Men som sagt så lutar det ena karet ganska bra. Om man mäter luftspalten mellan vattenytan och karets övre kant så är den 7 mm kortare i ena hörnet. :( Vad ska jag göra? :confused: Mamma verkade gansla lugn, och lillebrorsans "pappa" med, men det är inte deras kar och inte deras djur och hon bryr ju sig bara om att bli av med mina gamla kar så fort som möjligt. Vill inte gärna börja stöka, för jag antar att hon kommer bli sur om jag börjar tömma karen igen och leta efter nya möbler, men jag skulle få ett sammanbrott om allt brakade ihop. Vad hade ni gjort?