Bänk.. Länkar..Postorder..

#1 - 18 juli 2004 18:34
Kan någon hjälpa mig att hitta en postorderfirma som har en bänk i silver-grå aluminium som passar 160liter. 100*40*40cm.
Kanske ni har många bra länkar att dela med er av.
Funderar på om denna strl har slutat tillverkats för jag hittar enbart bänk till 152 liter??

Hoppas på hjälp ifrån er. [:-128]
#2 - 18 juli 2004 23:31
Om det är en vanlig aluminiumställning du söker så borde vilken akvariebutik som helst kunna fixa en i vilken storlek som helst. Annars brukar plåtslagerier kunna fixa en eller så kan man gå till en välsorterad bygghandel och köpa lösa delar och slå ihop en själv.
#3 - 19 juli 2004 05:51
PWSS HAR ALIMINIUMBÄNKAR OCH MYCKE BRA SERVICE.
#4 - 19 juli 2004 07:11
Wow! Så bra att det krävs stora bokstäver? Då måste de vara riktigt bra eller så jobbar du där ;)
#5 - 19 juli 2004 12:57
Jag vill ha länkarna till aktuella sidor annars är det inte intressant.
#6 - 19 juli 2004 13:00
Enklast är väl www.leta.se .... men www.pwss.nu kan du ju kolla...
#7 - 19 juli 2004 13:07
Ursprungligen skickat av LiPP

Ring till din närmaste akvarieaffär säg att du vill ha en aluminiumställning i måtten 100X40cm. Vad är det svåra?
Måttet är inte ett standardmått så du kommer inte att hitta en med det måttet på internet. Varför måste det va postorder?
#8 - 19 juli 2004 13:30
Ursprungligen skickat av fc25

[quote]Ursprungligen skickat av LiPP

Ring till din närmaste akvarieaffär säg att du vill ha en aluminiumställning i måtten 100X40cm. Vad är det svåra?
Måttet är inte ett standardmått så du kommer inte att hitta en med det måttet på internet. Varför måste det va postorder?
[/quote]

Ja, inte måste det vara postorder men det underlättar ju eftersom jag antar att alla ni som skriver inte bor i min kommun. Sedan har jag fått för mig att det blir billigare att lägga ner lite tid på att leta postorderföretag än att gå till den lokala zoobutiken. Dom vi har här har skumt höga priser om man jämför med internetbutikerna.
#9 - 19 juli 2004 19:33
Om du kollar på www.pwss.nu och sen på bänkar, kolla sen på bilden till ocean bänkarna. Dom kan du beställa efter dina mått hos dom flesta akvariebutikerna, jag har ett udda mått på min lilla tank 110x40x40 och dom kapar upp fyrkantsrör till rätt mått. Min bänk kostade 1000kr och det var väl inte det billigaste men jag var tvungen att ha ställbara fötter för mitt golv lutar åt alla håll plus att jag är slö och inte har lust att bygga.

Den butiken jag handlade av köpte bänken av Imazo, kolla hos "din" butik om dom inte också tar därifrån, då är det ju inga problem.
#10 - 19 juli 2004 19:48
Men varför aluniniumbänk? Ett så litet akvarium skulle jag definitivt ställe på någon möbel. Blir både snyggare och billigare. Aluminiumbänkar är rätt fula saker och inte billiga heller. Begagnade möbler däremot är nästan gratis och ofta snygga. Ställ det på t.ex. en byrå, så har du lådor att lägga akvarieprylar i också...
#11 - 19 juli 2004 21:31
Ursprungligen skickat av bjurstrom

Men varför aluniniumbänk?

För att jag tycker det är snyggt såklart! :)
#12 - 20 juli 2004 13:42
Ursprungligen skickat av LiPP

[quote]Ursprungligen skickat av bjurstrom

Men varför aluniniumbänk?

För att jag tycker det är snyggt såklart! :)
[/quote][:D] Håller med, det är snyggt.

Annons