banan

#1 - 7 juni 2009 17:06
Idag testade jag att ge mina fiskar banan! Gissa om de gillade det :) Mollysarna, Endlers, siameserna och malarna vart tokiga!
Fjärilarna visste inte riktigt om de skulle tycka om det eller ej.
Tomat, gurka har vi testat med men det är inte lika popis som banan.
#2 - 7 juni 2009 17:16
Jag gillar oxå banan:D!
#3 - 7 juni 2009 17:23
men du är ingen fisk :P
#4 - 7 juni 2009 17:24
Jo...:)

Men skräpar det inte i karet då?
#5 - 7 juni 2009 18:11
ansjo skrev:
Jo...:)

Men skräpar det inte i karet då?

När jag hade vattensköldpaddor när jag var barn så brukade jag mata med banan ibland, resultat var nästan alltid infusorie/bakterieblomning i några dagar efteråt.
#6 - 7 juni 2009 18:13
Man får se efter lite, märker man att de har ätit klart (efter 2 min) så tar man bort bananbitarna. Det är inga stora bitar jag slänger ner ca 2 cm.

Jag funderar på att linda in banan biten i en finmaskad tyg från en hov och sen slänga ner, på så sätt skräpas det inte ner så mkt. Frågan är om de då vågar sig fram till tygbiten....vi får se nästa gång de får banan
#7 - 7 juni 2009 18:13
Jag har inte sett några infusorie/bakterieblomning i mitt kar.

oaken skrev:
När jag hade vattensköldpaddor när jag var barn så brukade jag mata med banan ibland, resultat var nästan alltid infusorie/bakterieblomning i några dagar efteråt.
#8 - 7 juni 2009 19:01
Nubi skrev:
Jag har inte sett några infusorie/bakterieblomning i mitt kar.

Blir ju självklart inte direkt, utan dagarna efter. Nu behöver det iofs inte bli så heller.
#9 - 7 juni 2009 20:26
Mina mollys, malar och siameser rör inte banan, bara plocka upp och slänga!
#10 - 8 juni 2009 12:48
carr77 skrev:
Dä ä smaskit att skära upp banan på mitten å lägga lite mjölkchokla bitar i skåran å sen lägga på eldeen så CHOKLAN SMÄLTER Å RINNER ÖVER BANANEN Å MUMS!!!! de ä sååååååå sååååååå sååååååååååååååååååååååååååå gött!

Testa!
mina firrar gillar inte choklad;)
#11 - 8 juni 2009 16:12
åheim skrev:
mina firrar gillar inte choklad;)

Har du provat?:D
#12 - 8 juni 2009 19:49
hahaha, mina firrar gillar inte varm frukt ;-)
inte jag heller *skratt*
#13 - 8 juni 2009 21:46
Nubi skrev:
hahaha, mina firrar gillar inte varm frukt ;-)

inte jag heller *skratt*

Mina fiskar och jag gillar både varm frukt och choklad! speciellt choklad och banan över elden!:D eller om det mest är jag som gillar det ;)

Annons