Baksmälla!!!

Maffia666
#1 - 17 augusti 2008 09:30
Välkomnar alla baksmälle tips, utom dom där någon säger att inte dricka sprit! Jo man käkade ju kräftror igår och sen var man på raggarträff, och vaknade idag med en skalle som var väldigt tung och sprängvärkte:(:(:(:(.
#2 - 17 augusti 2008 09:41
då är vi minst 2.. sprit dominerade min gårdag.. ujujuj..

rekomendation! värktabletter, kebabtallrik och film! VATTEN!!
#3 - 17 augusti 2008 09:49
redbull,,,å grotta i burken/burkarna,,,
#4 - 17 augusti 2008 10:09
Det bästa är väl ändå att dra igång direkt när man vaknar..Ha Ha eller att hålla sig till Öl och strunta i sprit som jag alltid gör så kan man sitta på Zoopet 6 på morgonen istället på helgerna än att ha ont i huvudet,eller skaffa barn så är den ingen möjlighet att ha dem besvären..Ha Ha
#5 - 17 augusti 2008 10:11
Det bästa är väl ändå att dra igång direkt när man vaknar..Ha Ha eller att hålla sig till Öl och strunta i sprit som jag alltid gör så kan man sitta på Zoopet 6 på morgonen istället på helgerna än att ha ont i huvudet,eller skaffa barn så är den ingen möjlighet att ha dem besvären..Ha Ha

hehe.. en man med erfarenhet har talat ;)
#6 - 17 augusti 2008 10:38
För mig brukar det funka fint att dricka massor av vatten innan jag går och lägger mig.
Alltså för sent för dig nu:D
#7 - 17 augusti 2008 11:13
Kommer inte på någon riktig genväg att slippa baksmälla. Den går endast att lindra till en del. Det är inte så många som faktiskt bryr sig om baksmällan kvällen före. Den går att begränsa genom val av dryck. Ett tips är att dricka ett stort glas vatten mellan varje drink. Kroppen behöver vätska då den förbränner alkohol.
#8 - 17 augusti 2008 12:04
Själv så höll jag mig till en sort, antingen öl eller snaps. Aldrig blanda. Jag fick dels för mig en massa konstiga saker när jag blev full. Gillar att spela folk spratt. Och vaknade alltid med en massiv huvudvärk. När jag inte blandade så visst blev man berusad men jag hade bättre kontroll över mig själv och var inte i närheten så tung i skallen. Men det bästa rådet var ju det du inte ville höra.
#9 - 17 augusti 2008 12:06
tiden läker helt enkelt alla sår ;)
#10 - 17 augusti 2008 12:58
^^^^^^^^

Måste vara samma person som varit här och betett sig illa förr.
#11 - 17 augusti 2008 13:12
troligtvis.. jäkla typer, inget annat vettigare för sig.. men men.. bara att ignorera..
#12 - 17 augusti 2008 13:20
Jupp, han är ju bannad nu iaf.
#13 - 17 augusti 2008 14:02
åhhhh, mitt huvud! det berodde troligtvis på smörgåstårtan jag åt.. ;) ölen kan inte spela in tror jag... det är helt sjukt hur apatisk man blir! sambon har gått o muttrat hela dagen på högen som tar upp hela soffan (jag tror hon menar mig:))

tur att os går nu! :D
#14 - 17 augusti 2008 14:15
smurfmats skrev:
sambon har gått o muttrat hela dagen på högen som tar upp hela soffan (jag tror hon menar mig:))

Säker på att du inte har kuddar liggade i soffan ;)
#15 - 17 augusti 2008 16:02
Tenkare skrev:
Säker på att du inte har kuddar liggade i soffan ;)

hehehe! nej jag tror hon syftade på mig! :)

känns iaf bättre nu, har käkat lite spaghetti o köttfärssås så nu börjar man bli normal! hoppas bara jag är pigg till jobbet imorgon, elfiska trött är ingen höjdare! :D
#16 - 19 augusti 2008 22:53
Mitt bakfylletips:

Sup,drick och ha roligt, drick massa vatten, ät fet mat, vatten igen och ett glas mjölk, en tablett resorb (vätskeersättning, finns på apoteket), en god natts sömn och en god frukost..

Brukar oftast funka för mig :D
#17 - 20 augusti 2008 01:00
Bara på't igen..
Maffia666
#18 - 20 augusti 2008 20:13
Tack för alla tips! ska prova nästa gång. Jo efter att tömt det lilla man hade i magen, så var jag liggande hela dagen, och drack en massa av olika drycker. Men någon fast föda vad det inte tal om.
Sen så dagen efter drog jag i mig bra med sport dryck, och tog mig en promenad i ett skönt sommarregn. Man piggnade till bra efter den friska promenaden, sen hem och kunde käka en sen frukost.
Maffia666
#19 - 20 augusti 2008 20:14
Tenkare skrev:
^^^^^^^^

Måste vara samma person som varit här och betett sig illa förr.
:confused::confused::confused: Vad hände :confused:
#20 - 20 augusti 2008 20:18
Pizza och mjölk kör jag alltid med!!
#21 - 20 augusti 2008 21:08
saltbiff skrev:
Mitt bakfylletips:

Sup,drick och ha roligt, drick massa vatten, ät fet mat, vatten igen och ett glas mjölk, en tablett resorb (vätskeersättning, finns på apoteket), en god natts sömn och en god frukost..

Brukar oftast funka för mig :D

Ja, precis mitt tips... Ta varannan vatten så hinner man inte klunka i sig så mycket.. :D
Resorb säljs på Pressbyrån också numera... Käka på Mc Donald´s eller liknande fet och sockerrik mat på natten innan man går hem och sedan resorb innan man går och lägger sig...
Upp tidigt, resorb, dricka mjölk och käka en macka sen kan man däcka ett par timmar igen...
Fit for fight igen... ;)
#22 - 20 augusti 2008 21:16
hoppa över den första supen på kvällen, ta inte heller den sista :P

jag brukar grunda med god mat innan jag går ut eller äta något på puben... sen är det bara att köra, fyllemat brukar det av nån anledning bli kl 03-04, flötigt och gott... sen när jag på ren vilja tagit mig hem så klunkar jag ett par stora glas vatten och går och kvartar in, bakfyllan brukar inte bli så jobbig i mitt fall... men är det riktigt illa så somnar jag om tills det värsta är borta, sen kaffe, kaffe, kaffe och kraftig frukost...
#23 - 21 augusti 2008 00:19
Vandal skrev:
hoppa över den första supen på kvällen, ta inte heller den sista :P

jag brukar grunda med god mat innan jag går ut eller äta något på puben... sen är det bara att köra, fyllemat brukar det av nån anledning bli kl 03-04, flötigt och gott... sen när jag på ren vilja tagit mig hem så klunkar jag ett par stora glas vatten och går och kvartar in, bakfyllan brukar inte bli så jobbig i mitt fall... men är det riktigt illa så somnar jag om tills det värsta är borta, sen kaffe, kaffe, kaffe och kraftig frukost...

Käk o vatten innan sömn brukar ta udden av det värsta, dags att käka nu känns det som... ;)
#24 - 23 augusti 2008 08:31
Mår som en fullproppad guldfisk just nu.
Maffia666
#25 - 23 augusti 2008 09:33
Aircut64 skrev:
Mår som en fullproppad guldfisk just nu.
Det låter ju inte så najs;).

Annons