BAKs månadsmöte "Växtakvarium av Defdac"

#1 - 24 oktober 2004 10:42
Vi i Bollmora akvarieklubb är mycket glada för att kunna presentera November månads fördragshållare Daniel "Defdac" Larsson

Vad kan vara bättre i Novembermörkret än att sjunka ner framför sin prunkande undervattensträdgård i vardagsrummet och njuta av harmonin som utvecklas när fiskar simmar runt bland välmående växter?

Inte mycket anser jag förutom ett undantag....

Man kan bara inte missa att ta sig till Bollmora akvarieklubbs månadsmöte och ta del av Defdacs stora kunskaper i ämnet växtakvarier.

Det kommer garanterat bli en mycket lärorik och rolig kväll.

Alla är välkommna mötet hålls Torsdagen den 4 e Nowember förfika 19,00 mötet startar 19,30
Vi finns i Bollmora föreningsgård, Dalgränd 4 vid Tyresö Centrum.

Info finner ni på www.bollmoraakvarieklubb.org
#2 - 24 oktober 2004 10:55
Jag hörde att defdac skulle komma. Låter mycket roligt och intressant.

Jag kommer att komma i alla fall.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 24 oktober 2004 10:56
Synd att man bor så långt bort - vore intressant att lyssna på "växktikonen" Defdac - så ni som bor i närhetten missa inte detta tillfälle.
#4 - 24 oktober 2004 11:26
Så får det bli, tyresö nästa ..=)
#5 - 24 oktober 2004 11:50
Ska försöka komma helt klart.

Men jag hoppas att det är den 4'e och inte den 7'e. dels för att den 7'e är en Söndag och för att jag har annat planerat då.

Men lite vill blir man ju8 då det står både den 4'e och den 7'e på hemsidan också.. men är det en torsdag så är det ju den 4'e som gäller
#6 - 24 oktober 2004 11:57
ooooops......
Ska genast fixa till det givetvis är det den 4e första Torsdagen varje månad har vi möte sorry.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 24 oktober 2004 12:01
Men jag hoppas att det är den 4'e och inte den 7'e. dels för att den 7'e är en Söndag och för att jag har annat planerat då.

Zoopet behövs om sanningen skall fram[:D] - i Zoopets kalender har hela tiden stått rätt datum.
#8 - 24 oktober 2004 12:55
Jag kommer definitivt komma! Nått sånt här får man bara inte missa [:D]
#9 - 27 oktober 2004 16:40
Tyvärr är det lite långt från Ystad,

Ingen som tänkt sig att spela in? Blir kanske en storsäljare, jag vil iaf ha en kopia
#10 - 3 november 2004 07:00
Mmm..

Det här kommer att bli väldigt intressant. Jag har ju förstått att det finns en hel del att lära sig om det "nya" sättet att sköta växtakvarier. Själv tillhör jag väl den "gamla" skolan, men det ska ju gå att lära gamla hundar att sitta också..

/Ola
#11 - 3 november 2004 07:58
Pleaze förslag om inspelning låter intressant. Undrar om någon vill och de övriga tillåter. Jag tycker att det är en bra ide
#12 - 3 november 2004 16:48
Tyvärr är det lite långt från Ystad

Flyga ;-)

Ingen som tänkt sig att spela in? Blir kanske en storsäljare, jag vil iaf ha en kopia

Rätt kul ide det där med att spela in föredrag osv, kanske något att tänka på framöver.

Tyvärr vet jag inte om någon tänkt att filma i morgon.

Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 3 november 2004 17:42
Varför inte istället själva bjuda in Defdac till era föreningsmöten.
Själv säger jag t.ex. konsekvent nej till inspelning när jag håller föredrag eftersom detta i längden mycket väl kan leda till att färre kommer till föreningsmötena och då blir det inte heller några nya föredrag.
Dessutom är det ju så att man pratar på ett helt annat sätt vid en inspelning än vid ett föredrag som bygger på kommunikation med publiken - spelar man då in föredraget så blir därför föredraget sämre och den som håller föredraget hamnar i sämre dager.
#14 - 3 november 2004 18:14
Jag vill bara understödja att Kjell har helt rätt i denna uppfattning.
Bjud in Defdac istället!
#15 - 3 november 2004 20:35
Får man komma även om man int är medlem i BAK???[:D]

/Glenn
#16 - 3 november 2004 20:39
ja det får man. Själv är man inte medlem, men jag ska bli det på mötet [:)]
#17 - 3 november 2004 20:41
Ursprungligen skickat av Glenn
Får man komma även om man int är medlem i BAK???[:D]

/Glenn

Jag hoppas det! Det står ju att alla är välkommna.

/Abbe
#18 - 3 november 2004 20:57
va bra=D
Då så ska ja bara försöka få med en kompis också;) kanske kommer iaf vem vet...alltid ql att träffa lite zoopetare jhu=D

/Glenn
#19 - 3 november 2004 21:23
Vet någon hur långt d e dit från Täby?
#20 - 3 november 2004 21:29
ingen aning om hur långt det är men om du ska åka kommunalt så verkar d ta ett jävla tag....http://reseplanerare2.sl.se/trafiksvar.dll?FranText=t%E4by&TillText=tyres%F6+centrum&SENAREKNAPP.x=9&SENAREKNAPP.y=9

/Glenn
#21 - 3 november 2004 21:44
Nu är PowerPointen äntligen finslipad och klar. Pust. Nu gäller det bara att komma på ett sätt att handskas med adrenalinen imorgon innan det smäller.
#22 - 3 november 2004 21:47
defdac: det ska nog gå bra ska du se ;)

/Glenn
#23 - 4 november 2004 13:33

Får man komma även om man int är medlem i BAK???

Självklart är alla välkommna.

19,00 börjar förfikat (10kr) vilket är ett ypperligt tillfälle att mingla runt och träffa andra zoopetare.
Mig hittar ni troligtvis vid bokbordet

Vet någon hur långt d e dit från Täby?

Med bil ca 30 minuter om man undviker att köra i kötid

Kommunalt vet jag tyvärr inte men jag gissar på en till en och en halv timme.
#24 - 4 november 2004 16:12
Hur är enklaste sättet att ta sig till tyresö från stan om man ska ¨åka kommunalt??

/Glenn
#25 - 4 november 2004 16:33
Om man ska till Tyresö C kummunalt så tar man bussen från Gullmarsplan, resan tar 15-20 min.

Letade fram en lämplig buss från SLs trafikplanerare:
"Gör så här:
Tag blåbuss 875 från Gullmarsplan mot Tyresö kyrka.
Den går från Gullmarsplan 18:40.
Du är framme vid Tyresö centrum 18:58.
Trevlig resa!"

/Ola
#26 - 4 november 2004 16:39
oki....tror int att ja kommer att komma för d första så tar det sån tid och för det andra så e d ingen härifrån som vill åka med mig =( men men får väl prata med ens egen förening och se om dem kanske kan boka in daniel nått möte om han nu har lust att hålla fler möten:P

/Glenn
#27 - 4 november 2004 17:45
Hade VERKLIGEN viljat gå men istället tvingas man sitta på jobbet o mögla *>>>>_<<<<*
Hoppas ni andra får roligt iaf..
#28 - 4 november 2004 22:26
Vi tackar defdac för ett helt suveränt föredrag.

Många fick sig nog en tankeställare om hur man får sina akvarieväxter att trivas denna dag.

Tyvärr lyckades jag inte räkna hur många som var där men många var vi i alla fall.
Växtakvarie hobbyn börjar helt klart bli mer och mer populär.

#29 - 4 november 2004 23:11
Det var en ansenlig mängd PMDD-komponenter som gick till perverst låga priser där. Tack för det micke. =)

Du måste gått ordentligt back på det där. =)
#30 - 4 november 2004 23:12
Åååhh Inte att förglömma. Mycket bra Defdac. Det fördraget tackar vi för.
#31 - 5 november 2004 08:09
Defdac höll ett jättebra föredrag! Och sen lyckades man sätta sig Mellan Tropfrog och oveb. Som ni kan förstå så lärde man sig en hel del.
Kan man ha en trevligare kväll i Bollmora?!

/Abbe
#32 - 5 november 2004 08:28
Jasså var det du? Hej hej. Det var jag som satt på andra sidan Tropfrog. =)
#33 - 5 november 2004 08:31
Nej det är klart att det är bättre med att bjuda in honom. Det är även 10 ggr bättre att se ngt live. det är väl bara det att man missar något som man kanske inte får se i STHLM på lång tid framöver. Fast om någon annan förening bjuder in Defdac när jag inte jobbar så kommer jag självklart vara där.

Slutsats: ingen inspelning men gärna fler föredrag.
#34 - 5 november 2004 08:46
Men huh... Inte visste jag att så många zoopetare var där. Tror jag såg tropfrog, men aj. Riktigt bra föredrag defdac, gillar din liknelse mellan säckar med potatis och nakna akvarister [8D]
#35 - 5 november 2004 09:11
Ursprungligen skickat av plizken
Jasså var det du? Hej hej. Det var jag som satt på andra sidan Tropfrog. =)

Jag funderade just på vem du kunde vara!

/Abbe
#36 - 5 november 2004 10:05
Sjutton, då kanske jag skulle frågat lite försynt vilka som var forumaktiva ibörjan =)

Förövrigt kändes det rörigt när det började snackas om gödning men jag försökte hålla min röda tråd om stabilitet. Det är lurigt att lägga sig på rätt kunskapsnivå och tyvärr så märktes det på frågorna att inte allt var helt solklart och att gjort några planeringsmissar.

Bra tankeställare för min egen del då jag uppenbarligen tar en hel del för givet som sitter i ryggmärgen. Det var precis sånt jag ville försöka lära ut, så nu har jag en del att tänka på om det blir fler föredrag i framtiden.

Jag tror 60 pers kom vilket enligt ordförande slog hans rekord med några få personer.

Det klart roligaste föredraget jag hållt pga stämningen i lokalen och alla människorna. Det blir mer nervöst att hålla föredrag inför några få personer som jag gjort tidigare. Skön energi i salen helt klart.
#37 - 5 november 2004 14:10
Det var en ansenlig mängd PMDD-komponenter som gick till perverst låga priser där. Tack för det micke. =)

Du måste gått ordentligt back på det där

Nej då det kostar inte så mycket kilot eftersom man måste köpa 25 kilos säckar av det mesta.
Även om jag hade gått back så skulle det absolut inte spelat någon roll.

Min baktanke med välfyllda påsar var att förhoppningsvis kommer någon nyfiken person få med sig ett kit hem och börja laborera.
När sedan den personen märker hur smidigt det är att blanda sin egen gödning så kommer finns det möjlighet att dela med sig lite till sina vänner och bekanta.
Med andra ord blir växtakvaristerna fler och fler och snart tar vi över jorden[:-68]
#38 - 6 november 2004 10:09

Ett mycket lärorikt föredrag-Tack Defdac för att du orkade köra den långa vägen till oss i BAK !
Till och med en inbiten fiskakvarist som jag köpte med mig ett kit PMDD hem. Bilderna du visade var verkligt läckra och gav massor med inspiration. Mötet var välbesökt-rekordstor publik som fick ta del av växtakvaristik på högsta nivå !
MVH

Annons