Bakrund i mitt lilla kar?

#1 - 23 januari 2007 14:16
Hej!
Jag har funderat på att köpa en Slimlinebakrund till mitt lilla 54l, men jag vet inte om det är för litet för det? Har haft svart papper bakom men jag tycker det ser så tråkigt och platt ut..
Sen funderar jag på filter och så, här har dom ju löst det på ett bra sätt men är det onödigt att hålla på och krånga i ett så litet akvarium?
Länk;
http://www.riftlakes.com/cichlids/artikel_mp_slimline.html

Någon som har något annat tips på hur jag kan göra? Jag tänkte ha någon slags asiatiska fiskar i, antingen Gurami eller kampfiskar, på botten är jag osäker än, antingen blir det rådasand eller det jag har nu; engelsk sjösten.. (vill helst byta men guramin ska tydligen ha ett akvarium som varit igång ett halvår så jag vet inte, jag tror inte jag orkar vänta)
#2 - 23 januari 2007 14:48
Det fungerar säkerligen alldeles utmärkt.
Jag har ett 48L akvarium med BTN rocky bakgrund, jag använder utrymmet bakom som filter ungefär som i länken.
#3 - 23 januari 2007 16:20
Promod skrev:
Det fungerar säkerligen alldeles utmärkt.

Jag har ett 48L akvarium med BTN rocky bakgrund, jag använder utrymmet bakom som filter ungefär som i länken.

Okej, men det låter ju bra :)
Kan man sätta in doppvärmaren där också?
#4 - 23 januari 2007 20:19
taxidermy skrev:
Okej, men det låter ju bra :)

Kan man sätta in doppvärmaren där också?

Tycker jag absolut, har man en BTN bakgrund skall man se till att all teknik hamnar bakom.
#5 - 23 januari 2007 21:21
Promod skrev:
Tycker jag absolut, har man en BTN bakgrund skall man se till att all teknik hamnar bakom.

Okej, då ska jag försöka beställa hem den och så.. Får se hur det går! Tack för svar! Mvh Anna :)

Annons