Bakgrund plastfilm

#1 - 4 februari 2013 13:33
Hej! Har köpt en plastfilm som jag ska fästa på akvariets baksida. Ni som har erfarenhet av detta, vad är era bästa tips för att lyckas?
#2 - 4 februari 2013 13:55
tejp? är det en såndär som ska fästas med vatten så den blir klistrad mot rutan? annars är det bara tejpa dit den

( min personliga åsikt hade varit att slänga den, plancher är, i mina ögon, verklgien inte snyggt på ett kar)
#3 - 4 februari 2013 14:12
Sv: Bakgrund plastfilm

Nja, visst är andra bakgrunder snyggare, fast en helsvart plansch är inte så dumm den heller, om du har höga växter :)
#4 - 4 februari 2013 15:11
[COLOR=#333333]( min personliga åsikt hade varit att slänga den, plancher är, i mina ögon, verklgien inte snyggt på ett kar)[/COLOR]

Är du alldeles alldeles säker på detta Hannes? :)
#5 - 4 februari 2013 15:15
ja jag skulle fan aldrig sätta en sån på ett akvarium. stirrigt, jobbigt att titta på samt att inredingen i mitt kar inte skulle se likadant ut ( eftersom jag inte är lika duktig som den som gjort karet på bilden)

det har inte med att det är fula plancher, utan mer att karet blir skitfult med en planch som bakgrund. ne i med en riktig bakgrund eller köra svart. billigast o smidigast är ju en sopsäck o tejpa dit. mycket mycket snyggare!
#6 - 4 februari 2013 16:19
Fast den här e la fin?
#7 - 4 februari 2013 17:01

tommy_g skrev:
Fast den här e la fin?

Hahahahahahahahaahahahhaahaha

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#8 - 4 februari 2013 17:11
:)
#9 - 4 februari 2013 17:36
" target="_blank">

Det blir löjligt krispigt om du belyser karet bakifrån, jag gör själv så i mitt hightech.

Oliver Knott, Amano och generellt ADA-akvarier kör den looken.

Är den statiskt fästande? tvål, vatten i duschspruta och spraya bakrutan, ta av skyddspappret och knåda ut det med ett kreditkort.
#10 - 4 februari 2013 17:39
hannesc skrev:
ne i med en riktig bakgrund eller köra svart. billigast o smidigast är ju en sopsäck o tejpa dit. mycket mycket snyggare!

Du driver :P
#11 - 4 februari 2013 21:35

Ja men vafan. Klart jag tycker att bakbelysta aquascapes är awesome. Men det här plancherna har jag inte mycket över. Men visst. Reviderar. Antingen riktig bakgrund. Eller svart. Eller ingen alls fast då med vit vägg o gärna bakbelyst.

#12 - 4 februari 2013 21:57
hannesc skrev:
Ja men vafan. Klart jag tycker att bakbelysta aquascapes är awesome. Men det här plancherna har jag inte mycket över. Men visst. Reviderar. Antingen riktig bakgrund. Eller svart. Eller ingen alls fast då med vit vägg o gärna bakbelyst.

Fast alla de här karen har frostad film på bakrutorna :)
#13 - 4 februari 2013 22:27

Aha. Visste jag inte. Men spela roll. Ungefär samma sak som att inte ha nån. Typ. Nästan.

#14 - 4 februari 2013 23:11
Berätta, för mig som inte riktig fattar hur man kan göra så här snyggt.
Vad är de dom gjort förutom lyckats riktigt bra med inredningen?
Är de spegelfilm runt om i karet eller? Tell me... :confused:
#15 - 4 februari 2013 23:17
Berätta, för mig som inte riktig fattar hur man kan göra så här snyggt.

Vad är de dom gjort förutom lyckats riktigt bra med inredningen?

Är de spegelfilm runt om i karet eller? Tell me... :confused:

Kolla på denna filmen, där visar han hur han gör.
" target="_blank">

Där har han ett lysrör över som belyser bakgrunden. Den frostade fönsterfilmen gör så att det ser fantastiskt krispigt ut. Sen är det rätt växter, rätt ljus, rätt gödning, co2..

Mycket meck men roligt!
#16 - 4 februari 2013 23:23
Tack Mathias, otroligt inspirerande att se. Du har ju lyckats otroligt fint i ditt projekt i en annan tråd. Väldigt fint komponerat med växter o inredning. De är sånt som gör att jag blir än mer taggat att lyckas med mina kar.

Annons