BAKGRUND/LACKERING

#1 - 2 september 2003 21:19
hej:

jag håller på att avsluta min bakgrund till min 200l och jag undrar om jag behöver lackera backgrund eller klarar sig den utan.

har läst många insändaren här och där om olika typer av lack, så iegentligen jag vet inte vilken roll spelar lack i det hela.

om någon kan svara på frågan våre jag jätte tacksam.

mvh silver.
#2 - 3 september 2003 13:24
Om du behöver lacka den beror på vad du har använt för material, om du har målat den m.m.
Så om du låter oss veta detta finns det säkert många som kan svara på den frågan.
#3 - 3 september 2003 14:13
frigolit behöver ingen lack, bara husfix.
#4 - 3 september 2003 21:16
hej:

har utforskat lite i frågan och det finns några som säger att om man inte använder lack går det inte att ha i fiskar som kräver lågt ph och inte heller får man ha fiskar som "gnagar" på grus eller dylik eftersom dom kan förgiftas.

å andra sidan är det några som påstår att en olackerad bakgrund blir snart frigolit synligt på grun av fiskar och vattnets ström, en del tycker i att bara ha "betong"i akvariumet hjälper algerna att bli en del i livet i, dom tycker att det är positiv.

som ni ser det är många frågor som snurrar i mitt huvud just nu, förresten bio toppen som jag vill skappa det är ju en sydamerikansk sådan.

ännu en gång tack för allt hjälp.

mvh silver.

ps: materialet som jag använder är frygolit och färg pigment och eventuelt lack.

Annons