Bakgrund från Aqua - Hur ser den ut?

#1 - 4 augusti 2011 11:26
Hej. Letar efter en snygg bakgrund till mitt lilla akvarium och har hittat en, men det är lite svårt att se hur den skulle se ut i verkligheten så tänkte att någon här kanske har den och har lust att knäppa ett kort så jag kan få se? [:o]

Länk till bakgrunden: http://www.akvariumbutiken.se/dekorationer_9/akvariebakgrunder_16/bakgrund_60x30_cm_fran_aqua_752.html

Om inte, har ni några tips på nån annan snygg bakgrund som inte kostar flera hundra?

MVH
Johan

#2 - 4 augusti 2011 14:55
jag vet inte hur den ser ut i ett kar så´kan inte svara på det. men om du inte köper den så kan jag rekomendera BackToNature-slimline bakgrunderna. det finns en röd, en vit, en röd och svart och snart även en med en trädrot på. (kommer i höst)

dessa bakgrunderna kostar lite mer än 300 kr st för en bit på 50*45cm. :)

annars så finns det en som heter aquaterra som också är snygg. vet inte vad den kostar dock.. :)

Edit: httade aquaterran. rockwall http://www.pwss.se/product.php?productid=6729&cat=1255&page=1
#3 - 4 augusti 2011 15:03
freddi36 skrev:
jag vet inte hur den ser ut i ett kar så´kan inte svara på det. men om du inte köper den så kan jag rekomendera BackToNature-slimline bakgrunderna. det finns en röd, en vit, en röd och svart och snart även en med en trädrot på. (kommer i höst)

dessa bakgrunderna kostar lite mer än 300 kr st för en som skulle passa dig :)

annars så finns det en som heter aquaterra som också är snygg. vet inte vad den kostar dock.. :)

BackToNature Slimline har jag spanat på ett par gånger, tycker dom är riktigt snygga men hittar ingen i riktigt passande storlek.. Man kanske får leta efter mindre bitar och limma ihop? ( Skriv gärna lite tips på vart man köper BackToNature bakgrunderna om ni vet, kan ju ha missat nåt) :D
#4 - 4 augusti 2011 15:34
om ditt kar är 60*30 så finns det ingen i den storleken. antingen får du köpa en 50*45 och en 10*45 och limma ihop eller så kapar du av dom 15 cmna på toppen av den stora och sen kapar du till lämplig höjd och limmar dit den istället. det beror lite på vilken du vill ha om det blir snyggt :)

jag vet inte var du bor men i Lomma finns en butik som heter ZooGiganten och dom har väldigt bra priser på sina BTN.
#5 - 4 augusti 2011 15:53
freddi36 skrev:
om ditt kar är 60*30 så finns det ingen i den storleken. antingen får du köpa en 50*45 och en 10*45 och limma ihop eller så kapar du av dom 15 cmna på toppen av den stora och sen kapar du till lämplig höjd och limmar dit den istället. det beror lite på vilken du vill ha om det blir snyggt :)

jag vet inte var du bor men i Lomma finns en butik som heter ZooGiganten och dom har väldigt bra priser på sina BTN.

Får fundera lite på det där så får vi se vad det blir :) Men du ska ha tack för hjälpen!

I Linköping bor jag.. :P
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 4 augusti 2011 15:59
Av Slimline kan du köpa en bit av 60A och kapa den på mitten så har du bakgrunder till 2 st 60x30 akvarier;)
#7 - 4 augusti 2011 16:02
Av Slimline kan du köpa en bit av 60A och kapa den på mitten så har du bakgrunder till 2 st 60x30 akvarier;)

Bra tips :D. Är dom lätta att kapa?
#8 - 4 augusti 2011 16:05

tänkte inte på det, det är ju lite bättre för då slipper man skarvar :)
#9 - 4 augusti 2011 16:06
PWCMrJ skrev:
Bra tips :D. Är dom lätta att kapa?

ja dom går lätt att dela med en skalpell, mattkniv, eller fintandad såg.

Annons