Bakgrund Aquael ODA

#1 - 5 februari 2007 23:46
Hejsan!!

Jag har lite funderinga ang. http://www.pwss.se/product.php?productid=329&cat=670&page=1 ....

1. Hur gör man när man installera ett sånt?

Jag ska ha ett ytterfilter.. Måste jag då ha filtermatrial bakom. Hur fäster man bakgrunden? Kan man ha doppvärmaren bakom med? Är det nån som har sett bilder på denna bakgrunden som kan ge ett betyg på utseende? Tips på andra bakrunder för samma peng?

Hoppas på svar!

MVH: Engan
#2 - 8 februari 2007 20:17
Insuget på ytterfiltert kan du ju ha bakom. Bakgrunden verkar ju vara byggd på det sättet (med ett hål för cirkulation av vatten).

Doppen är jag lite osäker på men om du sätter den där bakom så är det ju bara att hålla koll på tempen på vattnet i ett par dagar. Men då det finns gott om cirkulatioon där pga insuget/utblåset så borde det inte vara några problem enl. min uppfattning.

Bakgrunden kan du tex fästa med silikon som är avsedd för akvarium.
#3 - 9 februari 2007 12:19
Hejsan,

har du inet vatten i akvariet så silikonera fast det. Annars så sjunker denna bakgrunden. varav du kan sätta dit den när det är vatten i karet. Jag gjorde så att jag grävde ner den i sanden eller ställde en rot framfrö den. så ramlade den inte framåt/bakåt.

Din versrion är lite uppdaterad mot den jag hade. Du kan ha insug ytterfilter i den. Och troligen utblås på vänstersdian också (kunde inte jag ha). Doppvärmare bilr kanon bakom.

Jag kan inte tänka mig någon bättre bakbrund för det priset.

här är två bilder. Den ena är tagen med mobilkamera :P Så den suger ju.

Simma lungt.

Annons