Bakgrund

#1 - 18 februari 2009 20:34
Jag har tropiska fiskar från Amazonasfloden och undrar vad som passar bäst en bakgrund med växter och lite sånt eller en med stenar??
#2 - 18 februari 2009 20:41
Är det plansch du är ute efter tycker jag att sten passar bättre i så gott som alla fall [:o]
Tycker tropiska bakgrunder med massor av växter blir "för mycket" och förstör själva charmen med de riktiga växterna. Men det är förstås smaksak och vad jag föredrar ;)
Just amazonas skulle du ju egentligen haft någon Back to Nature bakrund med rötter men de kostar skjortan oxå :p

Kör du på vad du tycker är snyggt... Kolla rundor lite på nätet och jämför själv :)
#3 - 18 februari 2009 20:44
Back to Natures amazonas bakgrunder är en fet besvikelse, samtliga av dom har en stam i mitten och lite skit vid sidan om, så ser det knappast ut där.

Däremot bakgrunderna som ska likna berg är riktigt snygga, och kan nog även passa till amazonas. Gärna ett mörkt berg

Det kostar kanske över tusen lappen, men det tycker jag det är värt, är skitsnyggt.
#4 - 18 februari 2009 20:53
JojjeN skrev:
Back to Natures amazonas bakgrunder är en fet besvikelse, samtliga av dom har en stam i mitten och lite skit vid sidan om, så ser det knappast ut där.

Eeh, du vet ju inte vilken del av amazonas de har försökt efterlikna... Jag menar amazonfloden är ju bara 7 025 kilometer lång (wikipedia) och det kan ju omöjligt finnas en del där det är "en stam och lite skit vid sidan om"... Eller?

Fösen skrev:
Jag har tropiska fiskar från Amazonasfloden och undrar vad som passar bäst en bakgrund med växter och lite sånt eller en med stenar??

Här finns några bakgrunder på pwss.se. AquaTerra Rain Forest ser ganska bra ut?

Om det är en bra sida att beställa från/bra kvalité på bakgrunderna vågar jag inte säga då jag aldrig beställt därifrån.
#5 - 19 februari 2009 06:10
DAHLBERG skrev:
Eeh, du vet ju inte vilken del av amazonas de har försökt efterlikna... Jag menar amazonfloden är ju bara 7 025 kilometer lång (wikipedia) och det kan ju omöjligt finnas en del där det är "en stam och lite skit vid sidan om"... Eller?

Så du håller inte med om att stammen ser fejk ut, och att man inte kan se vad de har försökt föreställa sig jämte?
#6 - 19 februari 2009 11:55
Nej, jag håller inte med. http://www.backtonature.se/sweden/amazonas.html

Båda stammarna är extremt realistiska, speciellt den undre. Var har du läst att BTN ser fejkad ut?
#7 - 19 februari 2009 12:08
Läst? Det är min egen åsikt.

Och btn ser inte fejkat ut, jag har ju en själv. Men btn amazonas ser fejkat ut!

Och nu tog du dom snygga amazonasena, men de flesta man ser i affärerna ser riktigt fejkade ut.
#8 - 19 februari 2009 12:09
#9 - 19 februari 2009 12:30
JojjeN skrev:
Läst? Det är min egen åsikt.

Och btn ser inte fejkat ut, jag har ju en själv. Men btn amazonas ser fejkat ut!

Och nu tog du dom snygga amazonasena, men de flesta man ser i affärerna ser riktigt fejkade ut.

Såå nu är det bara vissa som ser fejkade ut? Först lät det som att du skulle köpa upp BTN och lägga ner det för du var så besviken på deras amazonas-bakgrund...
#10 - 19 februari 2009 12:35
JojjeN skrev:

Har du sett den i verkligheten?
Sedan hoppas jag att du vet att det finns fler än BTN som tillverkar bakgrunder så du inte drar alla vid en kam.
#11 - 19 februari 2009 12:45
DAHLBERG skrev:
Såå nu är det bara vissa som ser fejkade ut? Först lät det som att du skulle köpa upp BTN och lägga ner det för du var så besviken på deras amazonas-bakgrund...

Alla jag hade sett innan såg fejkade ut, men inte de som du visade nu.

ansjo skrev:
Har du sett den i verkligheten?

Sedan hoppas jag att du vet att det finns fler än BTN som tillverkar bakgrunder så du inte drar alla vid en kam.

Inte just den, men liknande.
Kallar alla bakgrunder där det sticker ut grejer "3d", för Btn bakgrunder.
#12 - 19 februari 2009 12:45
Ansjo: har du testat AquaTerras bakgrunder? Kvallan lär ju inte vara som BTN, men jag tycker att vissa ser hyfsade ut iaf :D T ex MalawiRock och TanganyikaRock ser het okey ut. Men då är det bara det att de kostar lika mycket som BTN så frågan är om det är värt det?
#13 - 19 februari 2009 12:51
JojjeN skrev:
Alla jag hade sett innan såg fejkade ut, men inte de som du visade nu.

Inte just den, men liknande.

Kallar alla bakgrunder där det sticker ut grejer "3d", för Btn bakgrunder.
Då ska du nog inte uttala dig om BTN som är ett helt eget varumärke.
Att du kallar alla bakgrunder BTN är som att säga att alla akvarium som finns är Juwelakvarium.

DAHLBERG skrev:
Ansjo: har du testat AquaTerras bakgrunder? Kvallan lär ju inte vara som BTN, men jag tycker att vissa ser hyfsade ut iaf :D T ex MalawiRock och TanganyikaRock ser het okey ut. Men då är det bara det att de kostar lika mycket som BTN så frågan är om det är värt det?

Nope, men de ser riktigt bra ut på bild så det skulle vara kul att se dessa i verkligheten.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 19 februari 2009 12:57
Nu var det väl en plansch som frågeställaren undrade över och där håller jag helt med Nina82 om att du skall välja en med stenbakgrund och definitivt inte en med en massa växter. Dessa ser alldeles för platta och konstgjorda ut.
#15 - 19 februari 2009 12:58
Min tank är att Amazonas innehåller översvämmade floder/vattendrag genom urskog.
Bör därför finnas mycket trä/rötter/dyiga mjuka flodkanter där... och bara enstaka stenar. Löv på botten, ont om växter (eftersom det är mörkt i skogen, eller tänker jag fel?).

Hade jag haft gott om pengar, hade jag köp en bakgrund som heter Mudbank... och hivat i hela min trärots samling.
#16 - 19 februari 2009 12:58
Dessa ser alldeles för platta och konstgjorda ut.

Håller med, och de snyggaste i mina ögon är de som är enfärgade svarta eller mörkt blå.
#17 - 19 februari 2009 12:59
Nu var det väl en plansch som frågeställaren undrade över och där håller jag helt med Nina82 om att du skall välja en med stenbakgrund och definitivt inte en med en massa växter. Dessa ser alldeles för platta och konstgjorda ut.

Jo, men en 3D-bakgrund är mycket snyggare :) Ska man ha en plansch så tycker jag att svart/blå är snyggt :)

EDIT: Oh yes ansjo ;)

Annons