bakgrund

#1 - 6 mars 2008 18:31
skulle verkligen behöva nå tips på hur man ska göra med sin bakgrund. köpte nån sån där plastbakrund alltså platt papper typ :P men då ja tar av locket (heltäckande ljusramp) på akvariet så åker ju avdunstningsvattnet iväg och åker i mellan glaset och bakgrunden så den blir som slickad mot glaset och lyser upp eftersom det tydligen blir så då det är blött..

hade väl egentligen velt haft något sånt där snyggt som man sätter innanför. de flesta ser ut som stenväggar, men de är så förbaskat dyra ^^''

som sagt, tips på vad ja ska göra för att lösa problemet.
#2 - 7 mars 2008 12:02
Försök att täppa igen i överdelen med någon form av tejp, kanske?
#3 - 7 mars 2008 13:46
Köp en färdig bakgrund avsedd för ditt akvarium.
Finns bra och billiga om man inte vill ha just berg eller rot på.
http://www.akvarieshopen.com/akvariebakgrunder-aquael-c-21_121_742.html
#4 - 7 mars 2008 13:55
Eller så köper du ett lim avsett för att limma fast din bakgrund du har nu emot akvariet så den "lyser upp" över hela karet hela tiden:)
#5 - 7 mars 2008 14:50
Eller så skippar man limmet och gör det md lite olja...
#6 - 7 mars 2008 19:16
jag harförsökt täppa igen med tejp men får väl tejpa om med någon starkare tejp:P
vill inte limma för då blir det väl den bakgrunden för evigt? :/ och olja, blir det itne äckligt efter ett tag?
#7 - 8 mars 2008 12:26
eller?
#8 - 12 mars 2008 10:02
Jag tog vanlig matolja och den sitter jättebra..
Och om man skulle vilja är det bara till att dra bort den..
inga problem..
#9 - 12 mars 2008 10:07
Lowa skrev:
jag harförsökt täppa igen med tejp men får väl tejpa om med någon starkare tejp:P

vill inte limma för då blir det väl den bakgrunden för evigt? :/ och olja, blir det itne äckligt efter ett tag?

Bakgrundslim gör inte så att bakgrunden blir permanent. Blir ungefär som olja, lätt att ta bort. Har dock inte provat olja endast bakgrundslim och det funkar bra i alla fall.
#10 - 12 mars 2008 15:42
jaha! :D men så bra ^^ tack så hemskt mycket

Annons