Några tips på bakgrunder och billiga?
Förutom plastplancherna, det blir bara vatten mellan planchen och glaset, så det blir fult och mögligt.
Ge en massa tips!
Olivin skrev:Ett annat sätt kan vara att skrynkla ihop brunt skyddspapper, samma sort som man täcker golv med när man målar, och hänga bakom på samma sätt som för sopsäckar. Funkar bäst om man fuktar pappret lite, knycklar ihop till en boll och slätar sen ut och låter torka. Klipp pappret lite större än baksidan på akvariet innan du skrynklar ihop det. Blir förvånansvärt bra resultat, och ger ju lite ljusare färg än svart plast. Har läst att en del använder lite vattenfärg på pappret också för extra effekt.
Blossom7: Det där såg riktigt snyggt ut!
Olof Loklint skrev:- Har själv använt ovannämnda metod till alla mina akvarier. Fungerar bra. Har skvättat på med vattenfärg. Använder rikligt med vatten så färgen flödar ut. Bearbetar sedan det hela med svamp. Duttar på färg, duttar, skvätter och donar. Blir faktiskt riktigt snyggt....
gickan_87 skrev:Några tips på bakgrunder och billiga?
Förutom plastplancherna, det blir bara vatten mellan planchen och glaset, så det blir fult och mögligt.
Ge en massa tips!
gickan_87 skrev:Ingen anning, jag tycker att jag har tejpat överallt med mycket tejp. Men ändå kommer det vatten mellan :(
Barkbakgrunden var snygg! Men svår att fästa när det inte finns någon bit av bänken kvar utanför glaset.
sting skrev:det kanske är där problemet ligger? att du tejpar för tätt så att vattnet inte kan avdunsta eller nåt bar en tanke./sting