Bakåt-funktion i Firefox funkar dåligt

#1 - 16 september 2006 23:55
Har märkt att om man läser ett inlägg i en tråd en bit ner på sidan och klickar på t ex en länk i inlägget och sen trycker på Bakåtknappen i Firefox kommer man inte tillbaka till samma plats på sidan utan kommer alltid till början av sidan.

Har testat med IE och då funkar det, kommer alltid tillbaka till samma ställe på sidan som tidigare.

Någon med samma erfarenhet och någon som har en lösning på problemet?

/Mats
#2 - 17 september 2006 00:19
vad har du för mus? logitech?
#3 - 17 september 2006 00:38
[QUOTE=Fiddan;845520]vad har du för mus? logitech?[/QUOTE]

Japp, Logitech trådlös, har dock inte installerat drivrutinerna för den utan kör med XP:s.
#4 - 17 september 2006 00:56
okey, ladda ner "setpoint" där kan du tilldela knapparna vilken funktion du vill. skulle det inte funka att trycka bakåt då häller tilldela knappaen "ctrl+pil-vänster" så ska det funka.

Om det är en nyare mus så kan du ringa Logitech supporten så skickar de hem en helt ny till dig utan att du behöver skicka tillbaa den gamla :rolleyes:
#5 - 17 september 2006 10:01
[QUOTE=Fiddan;845522]okey, ladda ner "setpoint" där kan du tilldela knapparna vilken funktion du vill. skulle det inte funka att trycka bakåt då häller tilldela knappaen "ctrl+pil-vänster" så ska det funka.

Om det är en nyare mus så kan du ringa Logitech supporten så skickar de hem en helt ny till dig utan att du behöver skicka tillbaa den gamla :rolleyes:[/QUOTE]

Tack för svaret men problemet är inte att jag inte kan gå "Bakåt" via musen utan att när jag klickar på Bakåt i webläsaren så kommer jag inte till samma ställe som tidigare på den sidan utan får alltid scrolla ner.
Funkar på andra sidor t ex Aftonbladet men inte på Zoopet, även på andra forum som använder exakt samma programvara som Zoopet funkar det utmärkt.
#6 - 17 september 2006 13:44
Det blir likadant för mig i FF. Andra jag sett köra med samma forummjukvara funkar det som i IE.
#7 - 17 september 2006 14:05
okey..sorry :) för mig fungerar det testa att uppdatera firefox elelr använd "snabb komadot "Alt+pil-vänster" sålänge.
#8 - 17 september 2006 14:33
Har såklart senaste FF, löser det lilla störande momentet med att läsa den här sidan i Avant browser. Den kör på IE som bas så där funkar det ju. Men detvore ju såklart trevligt om det kunde funka likadant i FF oxå.
#9 - 17 september 2006 17:37
Man kan ju alltid köra med IEtab tillägget till FF, å sätta att den ska köra Zoopet i IE
https://addons.mozilla.org/firefox/1419/
#10 - 17 september 2006 20:02
Alt- pil vänster ger samma effekt som att klicka Bakåt i webläsaren :-(
Tack för alla förslag i alla fall!
#11 - 17 september 2006 21:47
Har samma problem, och det är bara på Zoopet det inträffar. Undrar varför.
Har Kjell nån aning kanske? :)
admin
Christian Alfredsson
#12 - 18 september 2006 08:00
Jag har försökt efterlikna problemet men lyckas inte. dvs min bakåt funkar. Har du en speciell tråd som det inte funkar i så kan vi testa i samma.
#13 - 18 september 2006 09:32
[QUOTE=admin;845957]Jag har försökt efterlikna problemet men lyckas inte. dvs min bakåt funkar. Har du en speciell tråd som det inte funkar i så kan vi testa i samma.[/QUOTE]

Kvittar vilken tråd jag läser, samma effekt i alla även denna! Klickar jag på "svara med citat" i ditt inlägg och trycker Bakåt kommer jag inte tillbaka till ditt inlägg.

Använder Firefox 1.5.0.7

Andra forum där det funkar med samma programvara har t ex använt version "Powered by vBulletin Version 3.5.2". Vet iofs inte om versionen i det fallet spelar någon roll.
#14 - 18 september 2006 10:23
Jag har nu testat på två maskiner, en med xp home o en med xp pro. Senaste FF och får samma problem, man hamnar högst upp. Tänkte att det kanske hade nått att göra med om man var inloggad eller inte men det hade det inte heller. Spelar inte någon roll vilken tråd det är för det blir samma resultat.

Annons