"Baggar" i spirulina tabletter

#1 - 23 juli 2014 08:46
Någon som vet vad det kan vara för en liten gynnare som "bor" och troligtvis äter av mina spirulina tabletter?
Såg något liknande för ett tag sedan då jag skulle köpa annat liknande foder i lösvikt. Vågade inte köpa dessa då men chansade nu och imorse såg jag ganska många av de.

(Påsen är knuten ifall ifall) ;)

[ATTACH=CONFIG]70057[/ATTACH]

Sent from my iPhone using Tapatalk
#2 - 23 juli 2014 08:49
Är tabletterna gamla? I så fall kan det nog gå så'nt i dem. Hittade själv nå'n sorts larv en gång, i en burk med gammalt yngelfoder.
#3 - 23 juli 2014 09:16
Shepard skrev:
Är tabletterna gamla? I så fall kan det nog gå så'nt i dem. Hittade själv nå'n sorts larv en gång, i en burk med gammalt yngelfoder.

Svårt att säga, köpt på lösvikt...
#4 - 23 juli 2014 09:31
Ser ut som sådana vi hittade på mitt gamla jobb bland fågelmaten, nån som glömt stänga locket ordentligt. Googlade runt lite då och tyckte brödbaggar såg mest lika ut, men det finns ju några att välja på :)
#5 - 23 juli 2014 10:06
Rebah skrev:
Ser ut som sådana vi hittade på mitt gamla jobb bland fågelmaten, nån som glömt stänga locket ordentligt. Googlade runt lite då och tyckte brödbaggar såg mest lika ut, men det finns ju några att välja på :)

Aha, okej. Ja vi får se, är väll bara o frysa de iofs... Lock finns dock ej på denna låda som man tar ur.
Jag förstår dock att du syftade till brödbiten gällande lock. ;)
#6 - 23 juli 2014 13:20
Ja lite virrigt skrivet det där, skyller på värmen [:)]. Fågelmaten var en sådan där undulatblandning, kröp runt en massa små baggar när vi öppnade den en dag. Var i plastbyttor med lock just för att undvika småkryp egentligen. Var väl just juli-augusti som var de månaderna då man fick se till allt lite extra pga krypen. På engelska kallas brödbaggen tydligen drugstore beetle med, verkar äta det mesta i alla fall [:)]
#7 - 23 juli 2014 17:21
Haha, ja att både bo i och är tabletterna ger de ju tillgång på föda 😜

Sent from my iPhone using Tapatalk

Annons