Back2Nature

#1 - 1 september 2003 11:57
Vet någon var man kan beställa ngn bakgrund?! Är VÄLDIGT intresserad av att skaffa det!!

Mvh John
#2 - 1 september 2003 14:26
Staffanstorps fiskimport har Pangea's bakgrunder. Snygga som f*n men inte lika dyra som BTN.
http://www.staffanstorpfiskimport.com/
#3 - 1 september 2003 15:04
det kan du göra på vilken akvarie/djuraffär som helst. men alla sätter sina priser själv. tyvärr.
#4 - 1 september 2003 20:03
nackdelen med Pangeas är att dom "äter" vattenvolym.. det är ju inte en formad skiva utan en dessimeter tjock polytan som tar vattenvolym ur karet, jämn baksida dock..
#5 - 1 september 2003 20:05
jonas i staffanstorp säljer miniamazonas för 3300 och pangeas motsvarande amazonas för 3900 ca till ett 375L , synd att man behöver tänka på priset......
#6 - 22 september 2003 14:16
TACK för alla svar!! men det e ju bara så att jag bor i piteå typ lååångt upp i norrland... och där finns det inte så mycket butiker som gör bakgrunder!!
#7 - 22 september 2003 14:39
Hejja!
Kolla in på denna site:
www.akvarielagunen.se
Dom kör nu kampanjpris på Btn-serien!
Ligger bara ett stenkast ifrån Piteå, närmare bestämt strax utanför Umeå.
Holmsund heter orten!

Mvh/Rille
#8 - 22 september 2003 16:18
Om man bor i Piteå så är det ju lungt. Då finns ju alltid Rosvik!
http://www.akvarieshopen.com/ ligger där och de är billiga (mindre dyra) på BTN.

De tar t.ex 2963:- för bakgrunden Magnus pratar om.
#9 - 22 september 2003 16:33
Hej igen!
Akvarie Lagunen tar 2881 kr för 150*50 cm miniamzonas!
Billigare eller?
50 kr i frakt.

Mvh Rille
#10 - 22 september 2003 17:07
Lagunen.
2881 + 50 (frakt) + 40 (postförskottsavgift) + 60 p.g.a. att det är längre än120 cm = 3031 Kr

Akvarieshopen.
2963:- Fraktfritt. Dessutom bara 2 mil från piteå så man kan fara å hämta den så man slipper vänta.

akvarieshopen - lagunen. (1 - 0) [;)][;)][;)][:-76]
#11 - 22 september 2003 17:40
vilken extremt ful hemsida staffanstorpsfiskimport har...

nu blir antagligen folk upprörda igen. men den är ful.
#12 - 22 september 2003 18:07
Men den är enkel. Inte massa krims krams så att man inte hittar det man letar efter. Och priserna.......det är väl det viktiga? Där är i allafall ca 1500 besökare varje månad.
#13 - 22 september 2003 18:11
Tycker heller inte den är bland de snyggare. Men jag håller med Jonas, hellre enkelt och billigt än flashigt och dyrt.
#14 - 22 september 2003 18:13
Jag kan också hålla med om att den inte är så snygg. Ville bara ha en enkel sida en gång, så jag har inte gjort så mycket åt den. Har haft sidan i ca: 3 år nu, och det blir bara fler besökare.
#15 - 22 september 2003 18:19
ok, enkelt är bra. det är värre med överarbetade sidor som man inte hittar på. och, ja priserna är det absolut viktigaste!
#16 - 22 september 2003 18:23
jag tycker den e bra, funderar på o göra ngt liknande så att jag lätt kan uppdatera min sida.....e ett rent H-vete att uppdatera en hemsida som är gjord i Flash, skall man då uppdatera den en gång i veckan är det ännu värre.......

tillbaka till Btn. Jag bryr mig inte riktigt om vilken som tar mest plats, man får helt enkelt ett snyggare akvarium. Man får ju jämföra priserna med kvalitén på bakgrunden, men jag skulle ha valt den jag ville ha och sen skitit i hur många hundralappar det handlar om som man sparar. Det viktiga är att man blir nöjd. annars så sitter man där med en bakgrund som man inte är riktigt nöjd med och så kan man inte göra något åt det. Näe, om du sparar 500kr på att köpa det näst bästa alternativet och sen leva med det eller lägga till de pengarna o bli helt nöjd, det får man bestämma själv. Detta är min ståndpunkt. Sen vilket alternativ som är bäst (Pangea/BTN) det kan jag inte avgöra, har inte sett båda två bredvid varandra så i den punkten håller jag mun.

lycka till med alla era akvarium, hoppas att ni hittar eran favortibakgrund!
#17 - 22 september 2003 18:48
hej!
kolla in den här hemsidan www.pwss.nu där säljer dom billiga btn
#18 - 22 september 2003 22:32
Vi med växtakvarium har det bra, bakgrund = något som brukar synas ett par veckor efter uppstart av karet. Sen försvinner de bakom djungeln av växter.
Har faktiskt satt en BTN-Rocky skiva framför filterkammaren i mitt 560-liters kar. Den ska INTE gömmas av för mycket växter, den är för fin för det. Så jag planterade flera olika Cryptocoryne-arter där, de blir inte så höga.
Resten av Rocky-skivan ska bli bakgrund i ett 45-liters kar, det får nog bli java-ormbunkar, Anubias och Marsilia Hirsuta där, då syns bakgrunden.
#19 - 23 september 2003 07:00
Det finns en akvarie affär i Katrineholm som även säljer hushålls maskiner (eller om det är tvärt om ;)
Dom hade en massa bakgrunder, Vet dock ej vad det var men jag tror det var ganska billigt, Har för mej att det stod enn 2meters skiva för ca:2500 om jag mins rätt...
#20 - 26 september 2003 10:12
e det bara jag som tycker att dom där pangea bakgrunderna inte va speciellt snygga?? nån av dom va rätt ok, men dom flesta tyckte ja va ganska fula faktiskt... bara min åsikt.. ;-) jag vill ha en BTN red sea

Annons