Back to Nature's fototävling...

#1 - 6 september 2006 07:27
Någon som hört eller vet något om deras fototävling? Kjell kanske?

Först skulle resultatet av tävlingen presenteras den 30/7, när jag någon vecka senare mailade och frågade om det, så smög dom in en ändring till den 30/8, utan att svara på mitt mail. Skall vi nu vänta oss ytterliggare en framflyttning till den 30/9???

Vi får hoppas att de sköter sina kundrelationer på ett bättre vis!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 6 september 2006 07:44
petnym skrev:
Någon som hört eller vet något om deras fototävling? Kjell kanske?

Först skulle resultatet av tävlingen presenteras den 30/7, när jag någon vecka senare mailade och frågade om det, så smög dom in en ändring till den 30/8, utan att svara på mitt mail. Skall vi nu vänta oss ytterliggare en framflyttning till den 30/9???

Vi får hoppas att de sköter sina kundrelationer på ett bättre vis!

Det uppstod ett problem för On the Rocks - nämligen att den nya Slimline har slagit igenom enormt så de jobbar nästintill dygnet runt däruppe - därav förseningen med fototävlingen.
Jag har på uppdrag av Charlie tagit tag i det hela och har faktiskt precis fått en resultatlista klar, jag skall över till Christian idag klockan 15.00 och sedan får han bygga en ny avdelning på backtonature.se där resulatet skall in.
Detta tar dock lite tid eftersom det säkert är 50-60 foton som skall in - kvalitén på bidragen var nämligen oerhört hög.
Resultatet är i alla fall på gång.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 7 september 2006 19:18
Back to Natures fototävling nu avgjord

Resultatet kan läsas här
http://www.backtonature.se/sweden/contest2006.html

Eftersom jag haft förmånen att känna till slutresultatet några dagar i förväg så har jag också haft tid att luska reda på vilka av de 3 svenska pristagarna (Patrik Malmström, Mikael Mattsson och Michael Persson) som är aktiva här på Zoopet och det visade sig faktikst att alla tre är Zoopetare och här är mer kända under namnen Mightypike, makrillen och Micke).
Ett extra stort grattis speciellt till er tre och till dansken Jesper Taustrup (som också premierades) som vi Zoopetvästare ju besökte förra året.

Vore för övrigt kul om ni andra kunde tipsa om andra fototävlingar (såväl kommersiella samt föreningstävlingar) med akvaristiska inslag
#4 - 7 september 2006 19:32
Tack, då blir det till att planera för nästa akvarieprojekt så att bakgrunden kommer till användning :D.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 7 september 2006 19:37
Micke skrev:
Tack, då blir det till att planera för nästa akvarieprojekt så att bakgrunden kommer till användning :D.

Samt kanske köpa in lite fler fiskar till akvariet;)
Är tämligen övertygad om att du hade hamnat en bit högre upp i prislistan om det hade varit lite mer action i akvariet:p

Min favorit är förövrigt amerikanens (Richard Wilgos) lilla 60-liters akvarium
#6 - 7 september 2006 19:59
Kul att se växtakvarier i topp! :-)

Lee Tsz Cheung's akvarie var riktigt snyggt i år också... (Han kom ju 2:a förra året)... Håller däremot inte med Kjell om Wilgos bild. Satt just och undrade över hur den kunnat placera sig... :-}
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 7 september 2006 20:50
petnym skrev:
Håller däremot inte med Kjell om Wilgos bild. Satt just och undrade över hur den kunnat placera sig... :-}

Ibland är smaken som baken......:D
#8 - 7 september 2006 21:48
Grattis til alla :)
#9 - 7 september 2006 21:56
oj denna missade jag att delta i. Får göra det nästa år då ;)
#10 - 8 september 2006 05:03
vilka snygga akvarium, en snygg bakgrund gör mycket för helhetsintrycket tycker jag...
#11 - 8 september 2006 06:32
Jag får också se till att få i en BTN i något akvarie här hemma så jag kan delta med bilder från ett eget akvarie istället för bilder från någon utställning som i år. Lite lättare att konkurera då... :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 8 september 2006 06:39
petnym skrev:
Jag får också se till att få i en BTN i något akvarie här hemma så jag kan delta med bilder från ett eget akvarie istället för bilder från någon utställning som i år. Lite lättare att konkurera då... :-)

Ja du vann ju faktiskt 2 BTN-bakgrunder i Zoopets fototävling förra året så den investeringen behöver ju inte bli alltför dyr om man säger så;)
#13 - 8 september 2006 06:42
Ja du vann ju faktiskt 2 BTN-bakgrunder i Zoopets fototävling förra året så den investeringen behöver ju inte bli alltför dyr om man säger så;)

Tja... 2:an rymmer helt enkelt inte fler akvarier, och husen här i Linköping kostar väl en 2-3 miljoner, så billigt lär det inte bli... :D
#14 - 11 september 2006 15:51
Ahhhh, jag bara njuter av bilderna.

Grattis till er tre som placerade er, vilka kar *Madde drömmer sig bort*

//Madde och självklart även Calle!

Annons