Back to nature montering

#1 - 12 februari 2011 20:02
Hej!
Börjar bli dags att montera min oanvända back to nature bakgrund! (81*41*)
Jag har läst att man måste limma fast den med silikon, tycker det låter långsökt, varför inte bara trycka ner den som den är?
Ska passa på att fråga om det går att blanda Julidochromis ornatus, Lamprologus caudopunctatus och multisar i ett akvarium på 120 liter? (81 cm långt)
Tacksam för svar! :)

MVH Matt Wareham
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 12 februari 2011 20:14
MilK skrev:
Hej!

Börjar bli dags att montera min oanvända back to nature bakgrund! (81*41*)

Jag har läst att man måste limma fast den med silikon, tycker det låter långsökt, varför inte bara trycka ner den som den är?

Ska passa på att fråga om det går att blanda Julidochromis ornatus, Lamprologus caudopunctatus och multisar i ett akvarium på 120 liter? (81 cm långt)

Tacksam för svar! :)

MVH Matt Wareham

Frågan om BTN-monteringen hör inte hemma i denna kategor så den svarar jag inte på.
Vad gäller den andra frågan så hade jag nöjt mig med en grupp med snäckskalslekare i ett såpass litet akvarium även om det kanske kan funka med 2. L.caudopunctatus är relativt tuff och parbildande och gräver som tusan - men den borde gå att hålla ihop med en snäckskalslekare
#3 - 12 februari 2011 20:20
Ok.
Det är första gången so jag använder mig av ett forum, vet inte riktigt vart jag ska lägga de olika frågorna :S
Men tack för tipset om fiskarna!
#4 - 12 februari 2011 20:21
Du kan lägga frågan om bakgrunden under "inredning" där passar den bättre :)

Välkommen till Zoopet!
#5 - 12 februari 2011 20:24
Jag gjorde precis det, tack! :)
#6 - 12 februari 2011 20:26
MilK skrev:
Jag gjorde precis det, tack! :)

Såg det ;):)
#7 - 13 februari 2011 11:43
Skulle Julidochromis ornatus fungera som sällskap till Lamprologus caudopunctatus om man bara har dom två arterna? Har tittat lite på snäcklekare men jag tycker dom är lite för färglösa. Eller kanske ett par prinsessor och ett par jullar alternativt L. caudopunctatus?

/Matt

Annons