Back to Nature Guiden om Nano Akvarium

#1 - 19 augusti 2010 20:28
Kan någon berätta var i stockholm eller på nätet man kan köpa boken kallad:

Skulle gärna vilja ha den!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 augusti 2010 20:33
Jag vet att både grossisterna Imazo samt Akvarieteknik säljer boken och de levererar ju till en majoritet av Stockholms akvarieaffärer så om de har så dåligt varusortiment i affären att de inte har boken, så kan man åtminstone beställa hem den via någon affär.
#3 - 19 augusti 2010 20:47
Ett utmärkt svar på denna fråga! Tack så mycket.
#4 - 19 augusti 2010 20:57
Kjell om någon borde väl ha koll på det;)
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 19 augusti 2010 21:02
Grothras skrev:
Kjell om någon borde väl ha koll på det;)

Nja, jag vet ju faktiskt inte specifikt vilka affärer i Stockholm (eller någon annanstans). Dock kan man väl säga att så få akvarieböcker (2 i år) på svenska som kommer ut varje år så borde varje akvarieaffär med minsta självaktning ha dom i lager, eller hur;)
#6 - 26 november 2010 23:03
Nja, jag vet ju faktiskt inte specifikt vilka affärer i Stockholm (eller någon annanstans). Dock kan man väl säga att så få akvarieböcker (2 i år) på svenska som kommer ut varje år så borde varje akvarieaffär med minsta självaktning ha dom i lager, eller hur;)

Eftersom jag inte hittat boken i någon av de många akvarieaffärer eller bokhandlar, som jag tittat in i den senaste tiden, letade jag lite hos de svenska bokhandlarna på nätet. Då hittade jag den, men bara hos Adlibris ("Nordens största bokhandel" enligt egen utsaga) - men bara på tyska. [sic!] [SIZE=1]http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=3935175604[/SIZE]

Jag får leta vidare... Skoltyskan är snart femtio år mossig tyvärr! ;)
#7 - 27 november 2010 07:25
En mycket bra bok - verkar vara den enda svenska bok som behandlar räkor seriöst! Jag har sett den i flera djur/akvarieaffärer i STHLM. Prisskillnaden är stor (från ca: 200 till ca:300).
Jag skulle dock komplettera årsboken med "Från arapaima till ögonfläcksrasbora: en grundbok i akvaristik" av Gabriella Ekström som är mer djuplodande i frågor om vattenkvalitet och annat. Den finns att köpa på nätet - på svenska!
Om du har tur kan du även hitta Kjell Fohrmans bok "Akvarieguiden" som har ytterligare andra förtjänster (mängder av fiskartbeskrivningar och liksom Nanoakvarium är mycket snyggt producerad). Jag såg den på nätet i förra veckan.
Att köpa dem som en bundle hade varit en bra grej - tänk vilken julklapp att gotta sig med.

(forumreglerna tillåter inte, som jag förstår det, att jag ger dig direkta länkar eftersom det kan ses som annonser - trots att jag är helt oberoende)

Jag avser med tiden recensera alla böckerna - Ekströms bok recenseras redan på en tråd här:

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=141112&page=2
#8 - 27 november 2010 07:46
Jodå, så länge länkarna inte skickar vidare till din egen annons eller liknande brukar det inte vara något problem:).
#9 - 1 december 2010 21:30
fisheye skrev:
En mycket bra bok - verkar vara den enda svenska bok som behandlar räkor seriöst! Jag har sett den i flera djur/akvarieaffärer i STHLM. Prisskillnaden är stor (från ca: 200 till ca:300).

Jag skulle dock komplettera årsboken med "Från arapaima till ögonfläcksrasbora: en grundbok i akvaristik" av Gabriella Ekström som är mer djuplodande i frågor om vattenkvalitet och annat. [...]

Tack för tipset. Jag hittade nu "Back to Nature Guide om Nanoakvarium" i Stockholm, efter en liten vinterpromenad från Stora mossens tunnelbanestation, i samma butik där jag tidigare köpt "Från arapaima till ögonfläcksrasbora". :)

Delar helt klart din uppfattning "en mycket bra bok". [:-106]
Bilagor:
#11 - 17 januari 2011 19:25
Fishes! skrev:
Kan någon berätta var i stockholm eller på nätet man kan köpa boken kallad:

Skulle gärna vilja ha den!

Akvarielagret hade den såg jag senast jag var där!
#12 - 17 januari 2011 19:26
Ason skrev:
Tack för tipset. Jag hittade nu "Back to Nature Guide om Nanoakvarium" i Stockholm, efter en liten vinterpromenad från Stora mossens tunnelbanestation, i samma butik där jag tidigare köpt "Från arapaima till ögonfläcksrasbora". :)

Delar helt klart din uppfattning "en mycket bra bok". [:-106]

hmm du hade redan hittat till hovleverantören ser jag :)
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 17 januari 2011 21:01
ansjo skrev:
Jodå, så länge länkarna inte skickar vidare till din egen annons eller liknande brukar det inte vara något problem:).

Helt korrekt
#14 - 20 januari 2011 15:51
Fått min nu :)

Annons