Har precis läst Back to nature akvarieguide.
Lånat den på biblioteket där jag jobbar.:)
De var en av de bättre akvarieböcker jag läst, Har låntat hem alla akvarieböcker biblioteket hade som tryckts efter 1985. Inte så många eftersom att de är en ganska liten stad.:p
Vissa akvarieböcker har varit helt tragiska. En var en nytryckning från 1999 på en bok som kom 1985. Inte mycket som stämde... Förstår inte hur man trycker om en så gammal bok. Eller joo... de känar ju pengar, de jag inte förstår är hur de kunde köpa in den. Och FYRA stycken! De kunde ha köpt fyra av akvarieguiden i stället! Eller några fler av de andra btn...
Ja, ja nu går vi vidare...
Fick nu lust att läsa Guide om diskus, min nya dröm... ett diskusakvarium
Den har försvunnit från biblioteket så jag tänkte köpa den själv när jag såg annonsen här uppe i högra hörnet. Men vart kom jag då? Happade runt mellan massa olika sidor. Simontorp, backtonature.org, fhorman.se (dvs zoopet) och så vidare men ingenstans hittade jag ett ställe där man kunde beställa den.
Sökte på internet (hittade mest bibliotekskataloger) och några internetbokhandlar men ingenstans hittade jag den?
Simontorp stog som svensk återförsäljare och då tänkte jag att zooaffären kanske kan ta hem den men Simontorp hade inte ens boken i sin produktlista!
Någon som vet en sida man kan beställaboken (och häls få den i postlådan, lätt och smidig. Fast vad som hälst duger!)
Tycker de är konstigt att annonsen inte leder till ett ställe man kan köpa boken! Eller så är jag bara blind...[B)]