Babymasaker!

#1 - 18 maj 2003 23:01
Jag har en black molly hona som troligen ynglat under dagen när jag var borta. Magen var borta men så var även nytillskotten.

Alltså måste mina kulfiskar ha gjort rent hus och fått sig ett härligt mål black molly bebisar att tugg på, kan tänka mig att humlafiskarna är medskyldiga. Detta utan att jag ens hann se dem. Ja, ja bättre lycka nästa gång kanske.
#2 - 19 maj 2003 09:37
Alltså, det där funderar jag också på i skrivande stund. Sist mina två mollyhonor skulle föda satte jag dem i en stor petbox. När de magrat hittade jag bara tre yngel, och de vuxna sket kopiösa mängder yngelfärgat bajs.

Igår var min ena mollyhona stor som ett hus, så hon fick en tillfällig fristad alldeles ensam i mitt 60-liters. Idag på morgonen är hon normalviktig igen, men inte ett enda yngel finns att skåda.

Så skyll inte på kulfiskarna redan ;-)

-----------------------
B-ianca/www.frogpage.se
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=71680
#3 - 19 maj 2003 16:03
Nä jag har väl lita av haft den känslan också!

Inte fan kan de väl lyckas få tag i alla yngel på bara några timmar, nån borde rimligen klarat isg undan. Men jag undrar lite vad som har hänt, Den andra honan har jag nu iallafall lag i en födkasse i avaktan på eventuella bebisar. Troligtvis blir de nog ändå levandeföda för jag vill iten ha en massa blakc molly. men jag vill åtmisntånda kunna se dem inna jag bestämmermig!

P.S Jag funderar på att söka ett jobb i Luleå till hösten (lär väl iochför sig inte få det), hur är utbudet där uppe på akvariefisk marknaden? D.S

MvH/Albin
#4 - 19 maj 2003 19:32
Jag visste inte ens om att jag fått yngel när jag hittade de förra tre, de är mycket små och mästare på kurragömma. Ruska om i växterna litegrann sa du se att några säkert simmar fram.

Fan vad koolt om du börjar jobba här uppe, vad är det för jobb? Det är mycket bra på akvariemarknaden här uppe, helt otroligt nog trängs fyra akvarieaffärer i det här lilla centrumet, varav en är riktigt välsorterad och alla fyra tar dessutom in vad man önskar på beställning.

-----------------------
B-ianca/www.frogpage.se
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=71680
#5 - 20 maj 2003 22:29
Jag tror inte att jag kommer att få det men det är på TV i Luleå.

Annons