[quote=Nybörjarakvaristerna]Du kan se bilder på min sida på zoonen
http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=520157
jag har dom i två akvarium en lekustisk axolotl i ett 80 liters och två axoloter (en lekustisk och en vildtyp) ett 110 liters.Det funkar bra.Har ingen ljusramp för det alstrar för mycket värme och axoloter trivs inte i varmt vatten de skall ha runt 18 grader.Vilket inte är lätt i den här värmen.Jag matar dom mest med frysta röda mygglarver och sköldpaddspellets(ibland) skall byta till pellets som man matar lax med har hört att det ska vara bättre.Tänker även börja mata mina med mask.(vanlig metmask)Det ska vara den ultimata maten för axoloter.Tänk dock på att axoloter är ständigt hungriga, det är lätt att ge dem för ofta och för mycket.Jag matar mina varannan dag och ibland var tredje dag.Annars är det risk att dom blir för tjocka!:D[/quote]
Okej! Jag har varit inne på din zoon o kollat lite, och dom är verkligen jättevackra! Jag var inne på djuraffären i stan idag o kollade om hon kunde få hem en axolotl till mig :D så hoppas hon ringer i veckan nu :)
vad menar du med "Lekustisk"? har det med färgen o göra? Och hur gör du för att hålla vattentemperaturen nere? är lite svårt i värmen som sagt :p