Axlotl

#1 - 5 januari 2009 17:42
Har sökt på alla möjliga sätt på google men bara hittat lite kort om dessa 'ödlor'.

Så om nån har tips på vart man kan läsa lite om dom skulle det uppskattas...eller om någon kan något om dom och vill dela med sig.

Engelska går bra..

Mvh

markus
#2 - 5 januari 2009 17:48
Läs den här tråden står inte bara om Axolotlägg utan annat oxå.
Mer du undrar sen bara fråga:)
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=101400
#3 - 5 januari 2009 17:48
Hade kanske varit bra om jag stavat rätt :D

Google ville stava om det till Axel men aldrig axolotl.
#4 - 4 februari 2009 00:39
tja pitt! hitta hemsidan ja snacka om förrut (sitter å kollar gammla trådar)
hade den sparad på läpptåppen
http://www.axolotl.org/housing.htm
ytterst bra,
kommer nog hem i veckan å matar fiskarna, kan ju ses då. ciao
#5 - 4 februari 2009 00:56
Dom ser ju änna ut som en olm, eller vad dom nu heter.. Fina varelser!
#6 - 4 februari 2009 19:14
[:-124] å blä...
sorry... [:o]
#7 - 6 februari 2009 21:27
dom är coola :) på nåt rusktigt sätt.
#8 - 1 mars 2009 17:22
Kan man ha en Axolotl i ett 35-liters kar(ca 40 cm långt och 30 cm brett), eller det kanske är förlitet?
Skitar de ner mycket?
Jag såg tre st i ett akvarium på Universeum när jag var i Göteborg nyss och det akvariumet var hyffsat litet, mindre än det jag har.
Läste nyss att de blir upp till 25 cm långa, undrar hur de mår i det lilla karet...

Såg också att de skulle ha lite salthaltigt vatten, funkar nålgräsihop med salt?
#9 - 2 mars 2009 06:31
Emza skrev:
Kan man ha en Axolotl i ett 35-liters kar(ca 40 cm långt och 30 cm brett), eller det kanske är förlitet?

Skitar de ner mycket?

Jag såg tre st i ett akvarium på Universeum när jag var i Göteborg nyss och det akvariumet var hyffsat litet, mindre än det jag har.

Läste nyss att de blir upp till 25 cm långa, undrar hur de mår i det lilla karet...

Såg också att de skulle ha lite salthaltigt vatten, funkar nålgräsihop med salt?

Jag har inget salt till mina. Vad jag förstått behövs det bara om de skulle få en svampinfektion. Jag har två st i ett 180l
#10 - 2 mars 2009 16:41
Jaha, jamen då borde det ju fungera med nålgräs.
Tror du att det skulle funka med en i ett 35-liters? Det känns väldigt litet tycker jag(läste att de skulle ha runt 40 liter om de var ensamma någonstans) och jag vill inte utsätta den för onödig stress.
Jag tror jag väntar med att skaffa mig en axolotl :)
Karet får nog agera som undervattensträdgård ett tag, fiskar och räkor m.m. är inget som intresserar mig... än.
#11 - 22 januari 2010 14:48
Ett djur som blir över 20 cm i ett kar som är 40 cm långt.. nej ;)

Annons