Den där är en sp. Exakt likadan som min, fast min är en fet hona :p
Att det är rörigt, det där med Ancistrusar och vilken art vilken fisk tillhör det är ett som är säkert... Intressant är att fishbase har bilder på något som ser ut som det du kallar A. sp. och kallar det för A. dolichopterus, och bilder på något som liknar det du kallar för dolichopterus under A. hoplogenys.
Jag påstår verkligen inte att du har fel, men kan du eller någon annan ge en länk till den information som ligger till grund för att det som länge har kallats hoplogenys egentligen är den riktiga dolichopterus osv? Inte för att jag är extremt intresserad av vad de heter, (eftersom de inte svarar på tilltal :) ) men det skulle verkligen vara skönt att få veta säkert att de inte bara rört till nomenklaturen bara för att de olika stammarna av "vanlig Ancistrus" uppvisar så stora olikheter, eller att någon/några personer måste bevisa att de också kan röra till saker. Det kommer att ta mycket lång tid innan man kan känna sig trygg på vilken art någon syftar på när de nämner ett namn, om man inte vet vilken åsikt personen har i frågan.