vilket av alla makabra sätt att ta död på större fiskar på ca 15 cm går fortast och är mest smärtfritt?
jag tänker inte koka dom iaf.. :(
decaux skrev:alla:
de är inte sjuka på något sätt, de ligger ute på blocket och annonsdirekt men utan några vidare resultat. jag är tillåme beredd på att skänka bort dom till rätt person, men det är svårt att få tag i nån som har tillräckligt stort akvarie och intresset. många vill ha en cool fisk i ett för litet akvarium och då kommer dom ju att slakta varandra direkt ändå. kan man inte hitta ett bra hem anser jag att man ska ta sitt ansvar som djurägare.
har kollat med varenda djuraffär i närheten, men ingen vill/kan ta emot dom. den affär jag köpte dom på har upphört.
att nacka en piraya känns inte som ett hett alternativ ;)
decaux skrev:@ guy
just nu bor det 4 st i ett 500 liters, som jag köpte enbart för deras skull. växer dom ur det köper jag ett större. jag köpte fiskarna för 50 kr st och har efter den utgiften lagt ner mer än 4000 för att dom ska få det bra.
Knyttet skrev:Det låter ju som att det ordnade sig till det bästa.
Jag förstår fortfarande inte hur Decaux tänker, men bra ändå att firrarna kunde få flytta.
decaux skrev:vad är det du inte förstår?
jag har inte hur mycket plats som helst i min lägenhet = jag kan inte ha miljarder akvarium, så tröttnar jag på en fisk så lär man ju kanske byta ut dom?
en piraya kan bli uppåt 30 år om man har tur, och jag har inte tänkt att dedikera mitt liv åt pirayor..