<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
hur i he-vete ska man kunna få bort det sista silikonet som blir kvar efter att man skrapat med ett rakblad??? det verkar vara omöjligt?? eller? det måste finnas nåt som löser upp silicon. mvh. en som värdesätter sin tid/helg.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Ah, en till som limmar om ett akvarium... Jag håller precis på med det själv.
Nå, Casco har nåt som heter SilStrip som *kanske* tar glassilikon - det är iaf vad Casco själva rekommenderar för sina silikonprodukter. I deras produktblad för glassilikon står dock bara 'mekaniskt avlägsnande', dvs skrapa skrapa skrapa...
Dock, enligt min erfarenhet är det inte nödvändigt att ta bort absolut allt silikon - och det är tur det, för det är också min erfarenhet att det är omöjligt; det blir alltid små spår kvar som en hinna.
Man kan faktiskt (jag har iaf gjort det) bara göra så att man skär bort allt löst gammalt silikon, och sen applicerar nytt silikon ovanpå det gamla silikon som fortfarande har bra grepp. Det blir inte vackert, men det sitter!