Nja, jag är faktiskt lite intresserad av salt men tycker att forumet på just den sida som du nämner faktikst inte är något vidare - allt är där mixat i en salig röra så man hittar inte något. Alla dessa annonser i forumet förstör ett annars bra forum totalt. Ok för att ha det i en annan avdelning kanske och där har jag pratat lite löst med en fiskgrossist i Sverige om att man skulle kunna ha en avdelning med info (foto, namn, urspung) om nya fiskarter som importeras. När man besöker fiskgrossisterna i Sverige så imponeras man över hur ofantligt många nya arter som det kommer in och som man aldrig ser i affärerna. Aldrig är kanske fel ord kanske - men om det bara är några få affärer som säljer dom så ser man inte fiskarna i affärerna och det känns som aldrig.
Vi får se vad det kan bli av detta.
Ja, det kan vara lite rörigt att köp- och säljannonserna dyker upp som vanliga forumposter - samtidigt leder det utan tvekan till mycket bättre exponering för annonserna. Plantswap har samma system. Jag går ytterst, ytterst sällan in och tittar på annonserna på Zoopet. På PS och SG är jag inne på
alla annonser med intressant rubrik. Bättre exponering av privatpersoners köp-och säljannonser skulle leda till att det blev intressantare att annonsera - och på så vis intressantare att vara guldmedlem. Nu måste man aktivt leta upp annonserna.
Dock, det var inte annonsfunktionen för köp och sälj jag syftade på. Annonsörerna har en egen forumsdel där de kan posta information. Det fungerar fint, och det spammas inte alls av annonsörerna utan de postar när de har fått in en ny sändning, en ny vara eller något särskilt bra erbjudande.