ansjo skrev:Tveksamt att det är ynglena som biter på varandras fenor. Har du ingen annan sorts fisk i karet som kanske är marodörer skulle jag gissa på fenröta.
SandraPandra skrev:okej, jag ka byta vattnet och göra rent helt, men hur mycke salt i ett 4 l akvarium?
Du kommer iallafall inte få nån bättring hos dina yngel förrän du tar ur dem ur vasen;) du kan alltid köpa en plastbox för 50 spänn...SandraPandra skrev:jaa, men som sagt, det är bara TILLFÄLLIGT, men tydligen ser folk inte de ordet. jag har alltid haft bebisarna i en yngelkasse i stora akvariumet, men nu är den UPPTAGEN av en skaddad fisk. så därför så får bebisarna vara i den som ni kallar vas.
gömställen är väl lätt att fixa eller hur?SandraPandra skrev:hmm, jaa visst är de det, men om jag vill ha några bebisar MÅSTE jag låta de vara så här. jag har inga gömställen i akvariumet. jag har en bebis som överlevt från jag bytte till detta akvarium. och nu e den 2 veckor. jag vet inte hur många gånger jag har sagt de här... börjar bli ganska trött på att säga de om och om igen...
SandraPandra skrev:haha, joo visst e de skitt lätt. men nu så e mina fiskar lite för dumma i huvet och nyfikna.. så de hjälper inte hur mycke jag än gör de... dom ser allt dom mat och ska vara överrallt, och sen tillslut har dom lärt sig att där finns maten.. så sen har jag ändå inga yngel kvar.....
SandraPandra skrev:som om de hjälper? jaa dom får mer rum att simma på, men inte pump, doppvärmare, eller nått som ni vill ha.. men jaa, jag ska göra de.. de e redan planerat. ska iväg till ikea imorgon. tänk att allt folk älskar att trycka ner på varanndra, har aldrig förstått mig på de... och dessutom när jag redan vet om de så och håller på att fixa de, hjälp istället för att håll på.. jag börjar bli lite smått irriterad...
SandraPandra skrev:jag har ingen pump, doppvärmare mm. så jag har inte de. jag har inte häller råd att skaffa de. så jag får väl ha 50 yngelkassor i akvariumet med 5 i varje om de nu blir så... jag kan inte lösa de på ett annat sätt!
SandraPandra skrev:jag har ingen pump, doppvärmare mm. så jag har inte de. jag har inte häller råd att skaffa de. så jag får väl ha 50 yngelkassor i akvariumet med 5 i varje om de nu blir så... jag kan inte lösa de på ett annat sätt!
SandraPandra skrev:joo, men ni e inte heller så trevliga... så de e inte så konstigt att man blir irriterad. jag blir bara så här när andra är de..
SandraPandra skrev:de e en kampfisk som är i yngelboxen. jag hittade inte kassen. hon blev skaddad när hon åkte med ner i slangen när jag bytte vattet för 2 dagar sen. lite bättre har hon blivit. men otroligt seg och trött, om man kan kalla en fisk trött. men jag tänkte på att de va mindre är att dom kanske biter på varanndra. och att de inte beror på fenröta, och om dom har de vill jag inte att mina andra fiskar blir sjuka. jag har 54l. ni har några bilder på de.. jag har flyttat över dom nu.
http://www.pixbox.se/pic_show_id21403618.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id21403619.html
SandraPandra skrev:jaa, du kan se på bilderna. dom ligger där i nu.. men alla vuxna e helt förstörda, kommer inte åt maten. :p
hur då menar du? du har problem med fiskarna och så får du svar här vad du bör göra och sen bara gnäller du och är irriterad... Skärp dig:mad:SandraPandra skrev:som om de hjälper? jaa dom får mer rum att simma på, men inte pump, doppvärmare, eller nått som ni vill ha.. men jaa, jag ska göra de.. de e redan planerat. ska iväg till ikea imorgon. tänk att allt folk älskar att trycka ner på varanndra, har aldrig förstått mig på de... och dessutom när jag redan vet om de så och håller på att fixa de, hjälp istället för att håll på.. jag börjar bli lite smått irriterad...
åheim skrev:hur då menar du? du har problem med fiskarna och så får du svar här vad du bör göra och sen bara gnäller du och är irriterad... Skärp dig:mad:
åheim skrev:skulle det nu vara fenröta så räcker det med att höja vattenkvaliten och tillsätta salt! man ska veta att medicin är riskabelt att hålla på med och många ser det som lösning på alla problem!!!
SandraPandra skrev:hmm, jaa visst är de det, men om jag vill ha några bebisar MÅSTE jag låta de vara så här. jag har inga gömställen i akvariumet. jag har en bebis som överlevt från jag bytte till detta akvarium. och nu e den 2 veckor. jag vet inte hur många gånger jag har sagt de här... börjar bli ganska trött på att säga de om och om igen...