Jag har fått tagit över en guppy av min kompis, och nu såg jag att "bakre" stjärten,fenan, har blivit bortbiten,förmodligen.låter konstigt att den fastnat i något och slitit bort den.? har bla en kampfisk av någon okänd sort och 2 rätt så stora scalarer i akvariumet också, är det möjligt att någon av dom gett sig på guppyn? den är döende nu....='(
Har också guppy, med mina bl. guldfiskar. Stjärtarna på mina guppisar är inte heller i finaste skick... I mitt akvarie är det min ganska stora guldfisk som har vatt på dem.
Har också guppy, med mina bl. guldfiskar. Stjärtarna på mina guppisar är inte heller i finaste skick... I mitt akvarie är det min ganska stora guldfisk som har vatt på dem.
Dröjer nog inte länge förrän Guppyna börjar försvinna då [:o]
Vill du behålla dina Guppy bör du nog flytta dem innan Slöjstjärten växer sig större.
Jag håller med Nina. Har slöjstjärtar här hemma som har tagit en hel groda i munnen, alltså hela var i munnen och den var stängd. Så en Guppy är nog inga problem att få i sig. Numer bor grodorna i ett eget kar med just Guppys. Några yngel kommer stryka med åt grodorna men då håller jag även beståndet nere på en rimlig nivå och de svaga sållas ut.