Austin Stevens

#1 - 13 februari 2009 19:40
Tja!
Jag har gillat Austin Stevens ett bra tag, men egentligen inte hittat så mycket information om honom.

Vad är era egna kunskaper/åsikter om honom?

Känns lite som att han är närmare att bli biten hela tiden än Steve Irwin oftast var?
#2 - 14 februari 2009 20:33
JojjeN skrev:
Tja!

Jag har gillat Austin Stevens ett bra tag, men egentligen inte hittat så mycket information om honom.

Vad är era egna kunskaper/åsikter om honom?

Känns lite som att han är närmare att bli biten hela tiden än Steve Irwin oftast var?

Ja, han har faktiskt blivit biten några gånger, bl.a en gång av en kobra, som gjorde att han hamnade på sjukhus. Han är tydligen fotograf, och från Sydafrika, om jag minns rätt. Han ger väl ett oseriösare intryck än Steve gjorde. Steve var noga med att hans naturvårdsbudskap skulle gå fram, medan Austin Stevens mest verkar utsätta sig själv för fara (och störa ormar) för att få så häftiga bilder som möjligt (men det är väl så det går till när de får till alla bilder på kobror med utspärrade sköldar man ser i djurböcker). Men samtidigt så drar han säkert sitt strå till stacken för att för visa upp vilda djur för den försoffade allmänheten, och försöka öka förståelsen för dem.

Men Steve Irwin och Jeff Corwin känns väl mer seriösa, även om Corwin stollar sig en hel del, och inte tycks kunna välja om han ska leda naturdokumentärer eller vara komiker. Men rätt kul är han.
#3 - 14 februari 2009 20:40
Ja, jag har sett avsnittet där Austin blir biten. Det är under inspelningen av de 10 farligaste ormarna va?

Minns att han blir så jäkla sur på ormen när den bet honom, satt och tjurade hela vägen till sjukhuset. ;)
#4 - 14 februari 2009 23:31
Finns en lite lugnare sekvens också, där han ger vatten till en puffadder, som dricker vatten som droppar från hans vattenflaska.
#5 - 15 februari 2009 05:49
Okey.

Men jag tycker han är så jäkla härlig ändå, samtidigt som han är på tok för våldsam med ormarna ibland, så märker man ändå att han kan en hel del om dom.
#6 - 15 februari 2009 07:02
han e ganska grym men den bästa av de bästa är ändå Sir David Attenboroug... Ingen slår honom i att porträttera naturen... haha fick gåshud av bara tanken...
#7 - 15 februari 2009 07:16
Håller med, och kunnig över ett mycket brett register. Inte bara "TV-Show djur".
#8 - 15 februari 2009 09:56
Annars så tycker jag att Mark O'Shea känns trovärdig. Kanske inte så mycket showande som en del andra.
Guest
#9 - 15 februari 2009 11:42
Big_Sal skrev:
han e ganska grym men den bästa av de bästa är ändå Sir David Attenboroug... Ingen slår honom i att porträttera naturen... haha fick gåshud av bara tanken...

Han är riktigt bra och kan mycket om alla djur och är inte så fokuserad på bara reptiler som de andra nissarna är.

Men nu kommer vi ännu mer off topic, vem minns inte Bo Landin:)
#10 - 15 februari 2009 11:49
Lutt skrev:
Han är riktigt bra och kan mycket om alla djur och är inte så fokuserad på bara reptiler som de andra nissarna är.

Men nu kommer vi ännu mer off topic, vem minns inte Bo Landin:)

Eller den visslande naturfilmaren Jan Lindblad.
#11 - 15 februari 2009 12:42
Big_Sal skrev:

Ja Attenborough, min husgud och idol... Har många av hans serier på DVD, nu senast köpte jag "Life In Cold Blood", "Life In the Undergrowth" och "The Life of Mammals" :) Underbara serier. De gamla "Trials of Life" och "The Living Planet" som gick på SVT för 100 år se´n är inte heller dåliga. Se´n har har vi ju "Life of Birds", "Planet Earth" och "The Blue Planet".

Annons