Auktionen i Bollmora

#1 - 13 september 2004 12:01
Jo, det är så att jag tänkte försöka ta mig dit men problemet är dels att jag inte hittar och dels att jag inte har lyckats övertala någon att följa med (och det är ju så trist att först springa runt och leta och sen inte känna någon..)Så, kort sagt, vore trevligt med sällskap dit, någon som ska gå?

//Jenny
#2 - 13 september 2004 12:13
Åker du buss så är det lämpligt att hugga en på Gullmarsplan som tar dig till Tyresö centrum se www.sl.se

Åker du buss så kliv av vid centrum gå mot pressbyron och när du har den på högersida och tittar rakt fram så ser du en trappa kliv ner för den och titta till höger där ligger lokalen.

Är det bil du tänkte åka så ta Nynäsvägen (väg 73) och följ sedan skyltarna mot Tyresö (väg 229) parkera vid centrum.

Auktionen kommer hållas i Bollmora föreningsgård Bollmoradalen, Dalgränd 2-4.
#3 - 13 september 2004 12:25
Tack för det! Då vet jag hur jag tar mig dit, buss från gullmarsplan. Vore ändå roligt med lite sällskap..någon [:)]
#4 - 13 september 2004 12:40
Jag vill också till Bollmora, har aldrig varit på auktion tidigare..
Någon som vet hur det går till?

Just nu är jag dock inte säker på om jag kommer ha tid, men annars skulle jag också vara intresserad av sällskap.
#5 - 13 september 2004 12:56
Info det mesta finns här

http://www.bollmoraakvarieklubb.org/storauktion.htm
#6 - 14 september 2004 16:21
Vore fortfarande roligt med lite sällskap..ingen som ska gå? Lite läskigt o gå dit själv som sagt, man tror ju alltid att alla ska titta konstigt på en och att alla känner varandra och undrar vad man gör där [;)]I och för sig brukar det ju inte bli så.. [:)]
#7 - 14 september 2004 18:44
Ingen undrar vad du gör där, det kan jag lova. Det är ju meningen att det skall komma så många som möjligt för att bjuda på det som bjuds ut.

Precis innan auktionen startar brukar dessutom Bosse (som brukar vara auktionsutropare) berätta hur det går till, så att ingen skall vara rädd för att göra bort sig. Förstår man ändå inte så är det bara att fråga de funktionärer som finns där, de förklarar så gärna. (Mig lär du hitta i köket görandes korv med mos).

Sedan är det kanske en fördel om man tar med sig några stora starka kompisar som kan hjälpa till att bära hem allt det man har köpt :-)
#8 - 14 september 2004 19:20
Jag ska dit om jag kan. Har aldrig varit på nåt liknande heller men det kan ju bli kul att se hur det funkar.
#9 - 14 september 2004 19:58
Kul, vågar mig väl dit då [;)]
#10 - 14 september 2004 20:09
HEjsan Norpan!

Jag har varit på auktion en gång tidigare ( i haninge), men då gick jag med en vän.

Den här gången har jag ingen att åka med tyvärr,har funderat på att strunta i det och åka till Spånga istället.

Men om jag får sällskap så åker jag nog till Bollmora också!

Det enda du behöver ha med dig är "småpengar", inga STORA sedlar och papper och penna är bra att ha. Kanske också en akvariebok.

Maila mig om du vill så kan vi åka dit tillsammans!

Mvh / Sussie
#11 - 14 september 2004 20:17
Sussie: kolla din mail [:)]
#12 - 14 september 2004 20:20
26:e? då bortde man tom ha fått lön. hmm, kanske skulle åka dit jag med.. vill ni (ev) ha lite mer sällskap?
#13 - 15 september 2004 05:41
Jodå, alltid trevligt om man e fler! Maila mig så bestämmer vi närmare.
#14 - 25 september 2004 16:28
Kan meddela, efter att ha pratat med en del människor idag, att det kommer att finnas åtminstone några fullvuxna discus på auktionen, liksom yngelvårdande lekpar av stora scalarer och en hel del killis på Bollmoras auktion i morgon.
#15 - 25 september 2004 16:31
Någon som vet om det kommer säljas Corydoras-malar?
#16 - 25 september 2004 19:12
Hittills har det alltid funnits vid varje auktion jag har bevistat, rätt så många dessutom. Så chansen att det är så i morgon igen torde väl vara ganska så god.
#17 - 25 september 2004 19:47
Förra rundan var det en _otrolig_ massa Corydoras, tillochmed. Måste ha varit en 2-300. Sålda i poster om fem.
#18 - 25 september 2004 20:03
Oj, oj, oj!!! Då måste jag nog komma! [;)]

Tack för svaren föresten
#19 - 26 september 2004 14:18
Vad jag kunde se fanns det bara 6-7 påsar med Corydoras denna gång, och 80% innehöll bara små yngel av C. aeneus... [:(]
#20 - 6 september 2005 03:22
Auktions dax igen!

Skulle Vara skoj att träffa lite zoopetare på Bollmora auktionen. Tänkte lägga in en intresselista på Hej "Stockholmare"!.

Annons