Auktion, Örebro 28/3 -09

#1 - 6 mars 2009 20:19
Hej!

Har denna auktion ägt rum tidigare?

Är den såpass stor att det är värt att åka dit från gbg området?
Det är ju alltid kul med auktion men inte så kul att åka en jekla massa mil för 20-30 utrop :P

MVH // Mathias
#2 - 7 mars 2009 10:12
Ja det undrar jag också?
#3 - 7 mars 2009 16:25
Vi pratade om det på Vaaf's möte i torsdags, och då stäldle även jag den frågan. Men det ska tydligen vara rätt mycket utrop och tillställningar!

Vi ska åka dit gemensamt i akvarieföreningen i västerås.
#4 - 7 mars 2009 23:31
ja, men den é rätt "dryg" vanligtvis.... uppknäppta stholmare där mest, höga priser på corrysar, så vill du tjäna in resan ta köp i gamlestan och sälj där ;)
#5 - 7 mars 2009 23:45
[quote=MagicFingers;1268313]ja, men den é rätt "dryg" vanligtvis.... uppknäppta stholmare där mest, höga priser på corrysar, så vill du tjäna in resan ta köp i gamlestan och sälj där ;)[/quote]

Tala om förutfattade meningar.:confused:
#6 - 8 mars 2009 09:26
Jag var till Örebro förra året och tycket det var helt ok med grejor och priser.Var nästan lite för lågt för oss säljaren,men bra för köparen..
Inget ont om Örebro...
Kan rekomendera att åka dit.Är inte lika stor som bollmora,det har jag svårt o se nån vara i vårat land.
Jag kommer o åka dom 10 milen.
#7 - 8 mars 2009 10:09
[QUOTE=kaj.p;1268314]Tala om förutfattade meningar.:confused:[/QUOTE]

Har jag fel då?..
en corry aeanus för 20-25:- i gamlestan får man lätt 30-40:-/st där uppe...
#8 - 8 mars 2009 11:23
[quote=MagicFingers;1268430]Har jag fel då?..
en corry aeanus för 20-25:- i gamlestan får man lätt 30-40:-/st där uppe...[/quote]
För den 1:a påsen ja, men sedan ?
#9 - 9 mars 2009 17:17
Får se hur jag gör, hade vart kul om det kom upp ngn lista på förbokade grejer? Kan eventuellt ta med mig en del grejer jag med.
#10 - 11 mars 2009 06:51
Kommer det ngn lista innan eller?

Hur många utrop ungefär har ni haft andra gånger?
#11 - 11 mars 2009 20:40
Jag var där förra året, kommer inte ihåg hur många utrop det var, men det började vid 11 och vid 16tiden var vi tvungna att åka hem och då var det inte slut än..
Det var en bra auktion med mycket gods..negativt var att det fanns för lite sittplatser, korven vid fikat tog slut innan pausen var slut och det var väldigt rörigt och ostrukturerat vid borden och då menar jag pingisbordet som var överfullt med fiskpåsar och burkar så att man missade det som var längst in.. Hoppas de har bättre ordning den här gången :p
#12 - 12 mars 2009 18:42
Ingen som är med och arrangerar som kan ge lite mer fakta? Det är ju inte så långt kvar nu så det är läge att övertala mig + full bil att vi skall ta oss till örebro? :P
#13 - 15 mars 2009 06:36
Ingen som sitter på ngn info? :S
#14 - 15 mars 2009 13:41
Är oxå nyfiken!
#15 - 15 mars 2009 16:07
Ni kan ju gå in på örebros hemsida och kolla där.
http://www.orebroak.se/
Bilagor:
#16 - 15 mars 2009 22:19
[quote=Matte&Mia;1270681]Ingen som är med och arrangerar som kan ge lite mer fakta? Det är ju inte så långt kvar nu så det är läge att övertala mig + full bil att vi skall ta oss till örebro? :P[/quote]

Auktioner är alltid roliga!:d Folk åker ju ända från götet och stockholm till motalas auktion tex...så ni kan väl ta det som en trevlig dagsutflykt? Åker ni full bil blir ju inte bensinen så dyr :p
#17 - 16 mars 2009 13:39
Är auktionen på samma ställe som förra året?
#18 - 16 mars 2009 14:12
auktionen är på norbygården,
#19 - 26 mars 2009 19:10
Ingen som har nån lista på vad som kan tänkas dyka upp??
#20 - 27 mars 2009 07:48
Kommer med största sannolikhet inte till denna auktion, hade det funnits mer info, listor o.s.v men det känns segt att chansa och åka från gbg...
Hoppas ngn kan ta tag i detta till nästa auktion kanske..
#21 - 27 mars 2009 08:37
[quote=Whizzer;1276133]Ingen som har nån lista på vad som kan tänkas dyka upp??[/quote]

Lite svårt att ha en lista när inlämningen till auktionenbörjar 9,30 samma dag.

men jag vet att förra året var det mycket Levandefödare det var min första tanke, tror första timmarna gick åt till alla guppy och platy, blev nästan lite jobbigt. Sen kom det lite växter, lite udda fiskar, sen var det pumpar, filter, grottor m.m.

Det enda jag vet kommer finnas på auktionen är det som jag kommer ta med.

men klart värt att åka dit i alla fall..
#22 - 29 mars 2009 23:13
[quote=smegga;1276268]Lite svårt att ha en lista när inlämningen till auktionenbörjar 9,30 samma dag.

men jag vet att förra året var det mycket Levandefödare det var min första tanke, tror första timmarna gick åt till alla guppy och platy, blev nästan lite jobbigt. Sen kom det lite växter, lite udda fiskar, sen var det pumpar, filter, grottor m.m.

Historien upprepar sig :)

Det var väääldigt mycket ancistrus och levandefödare, inte så jättemycket växter.. Det som var populärast var ancistrus (!), levandefödare, växter och räkor. Ovanligast var nog kittytetrorna. Det fanns till min stora sorg inga L-malar däremot ciklider. Jag är en så länge dammlös men köpte 2 dvärgnäckrosor ändå, en gul och en vit, kostar ca 200 kr styck på plantskola, jag betalade 60 spänn :D Hoppas de klarar sig!
Det var återigen väldigt rörigt bland pingisborden och jag missade återigen massa gods att titta på innan :(
Det höll inte på lika länge som förra året och det var både mindre folk och gods...

Längtar till "våran" auktion här som verkar vara ganska populär :d
#23 - 30 mars 2009 07:43
[quote=saltbiff;1277285][quote=smegga;1276268]Lite svårt att ha en lista när inlämningen till auktionenbörjar 9,30 samma dag.

Historien upprepar sig :)

Det var väääldigt mycket ancistrus och levandefödare, inte så jättemycket växter.. Det som var populärast var ancistrus (!), levandefödare, växter och räkor. Ovanligast var nog kittytetrorna. Det fanns till min stora sorg inga L-malar däremot ciklider. Jag är en så länge dammlös men köpte 2 dvärgnäckrosor ändå, en gul och en vit, kostar ca 200 kr styck på plantskola, jag betalade 60 spänn :D Hoppas de klarar sig!
Det var återigen väldigt rörigt bland pingisborden och jag missade återigen massa gods att titta på innan :(
Det höll inte på lika länge som förra året och det var både mindre folk och gods...

Längtar till "våran" auktion här som verkar vara ganska populär :d[/quote]

Att det inte fanns några L-malar är nog mitt fel. Lite i alla fall, tanken var att jag skulle komma dit med lite L-malar, Men allt strulade till sig och jag kom inte iväg.

Men Nästa Auktion kommer jag ta med lite olika L-malar.

Brukar ju även vara en Auktion på Hösten om jag inte minns fel.
#24 - 30 mars 2009 21:01
[quote=smegga;1277309][quote=saltbiff;1277285]

Att det inte fanns några L-malar är nog mitt fel. Lite i alla fall, tanken var att jag skulle komma dit med lite L-malar, Men allt strulade till sig och jag kom inte iväg.

Men Nästa Auktion kommer jag ta med lite olika L-malar.

Brukar ju även vara en Auktion på Hösten om jag inte minns fel.[/quote]

Ajabaja! :mad:

Nää vars:d...men jag var ute efter 204or och sådana kanske du inte har ändå? Förra året var det någon som hade med sig sånna men pga, den otroligt bra ordningen (INTE) på borden så missade jag att se dom och när utropet på dem var så hade jag redan köpt 2 andra malar...tusan också! De vart dessutom billiga...suck
Men Glöm inte bort motalas auktion i höst ;):p

Annons