Auktion i Stockholm???

#1 - 26 oktober 2006 22:03
Vet någon om det kommer att bli någon auktion i Stockholm snart?
Behöver köpa upp mig på mer fisk!![:-78]
#2 - 26 oktober 2006 22:13
Bollmora och Spånga har haft sina höstauktioner, men den 12 november är det dags i Haninge. Läs mer här.
Är du ute efter spännande malar kan det vara idé att åka till Örebro den 4 november, då Guardians of Catfish har sitt höstmöte. Läs mer här.
#3 - 27 oktober 2006 01:58
Ja Haninge är sista auktionen denna termin... dit ska jag iallafall... vi pratade lite i ngn annan tråd om att ha ngn logga på oss eller namn ? Vore lite skoj att säga hej.. Vet inte om vi fick svar på om vi fick ha på oss en Zoopet logga.. går ju skriva ut på ngt vis..

Men jag ska iallafall dit och lovar att inte handla upp allt som jag gjorde i Spånga

Hälsn Robban
#4 - 27 oktober 2006 05:29
Tack så mycket! Jag kommer helt säkert.

Ha en bra dag! //Eva
#5 - 27 oktober 2006 07:53
Annars går det ju alltid att ta billighetståget till Göteborg, för vi har auktion den 25/11. ;) Samåker man ett gäng blir det heller inte så dyrt.

Läs mer på www.gcg.se :)
#6 - 29 oktober 2006 11:16
Hmm.. tåla att tänkas på :)
#7 - 29 oktober 2006 12:11
Eller så går du till en butik och bidrar till att det faktiskt finns fisk på era auktioner. ;)
#8 - 30 oktober 2006 02:29
Eller så går du till en butik och bidrar till att det faktiskt finns fisk på era auktioner. ;)

Det gör vi nog alla också.. men faktum är att man får oftast bäst fisk på auktionerna.
#9 - 30 oktober 2006 03:01
MaxRobban skrev:
Det gör vi nog alla också.. men faktum är att man får oftast bäst fisk på auktionerna.

Ursäkta en nois person men mår fiskarna bra på auktioner i den här kylan det blir många transporter. "har aldrig varit på auktion"
#10 - 30 oktober 2006 11:07
akvarielagret i bromma är ju annars riktigt bra om man inte orkar vänta...

http://www.akvarielaget.se
#11 - 30 oktober 2006 11:13
men det är mera spännande och sen finns det mer att välja på på en auktion gå på en så kommer du förstå,sen missar man aldrig en,det är skit kul,och spännande.
#12 - 30 oktober 2006 13:13
På vintern så har jag med mig en frigolit låda.. så i den transporterar jag hem fisken, men nu har jag bil också och då är det smidigt. Men tycker inte kylan brukar vara ngt problem.
Det som är så bra med auktioner är att man får tag i svenskodlad fisk, man kan köpa färdiga lekpar, finns både fullvuxna fiskar och ungfiskar. Det dyker upp vildformer som man aldrig ser i butik.
Men på varje storauktion kanske det flera hundra växter också att köpa, så man får tag i stora härliga växter med fina rotsystem..

Ngt jag köper är också gamla tidningar.. hur kul som helst att läsa, igår läste jag i tidiningen Akvariet från 1974 om Apistogramma_cacatuoides, där de funderar på om hur man odlar den, det var ett läsarbrev där tidningen svarar att det nog är en annan fisk då den knappt synts i Sverige och så får man se hur de funderar o spekulerar om hur man kanske ska kunna odla den.. hur kul som att läsa då man över 30 år senare har svar på deras frågor... så gamla tidningen köper jag ofta och läser..

Så jag missar inga auktioner och fynd gör man, betydligt billigare än butik och oftast fin kvalité...

Men jag handlar också i butik, men bara vara på auktionen, prata med alla människor och sitta o fika i pauserna är hur trevligt som... så det ena utesluter inte det andra...
#13 - 3 november 2006 17:04
vad kommer ni ta med er för att sälja själv så ska jag bara köpa.
#14 - 5 november 2006 03:20
Jag brukar inte ta med mig ngt till storauktioner även om jag kanske har fiskar som andra är intresserade av o gott om dem.. men av ngn anledning tar jag inte med mig.. Ngn gång har jag tagit med mig fiskar om jag har ngt jag vet ngn vill ha, men borde skärpa mig o ordna lite auktionsgods jag med.. handlar så gärna själv så borde ta med mig också
#15 - 8 november 2006 21:26
Vet någon om den kommer att hållas i Runstensskolans lokaler???
Det framgår inte av hemsidan vad jag kan se.....
#16 - 9 november 2006 10:51
Ingen som vet?????????? //Eva
#17 - 11 november 2006 20:36
De ggr jag varot där på auktion så har det alltid varit på samma ställe så gissar på det
#18 - 11 november 2006 20:52
Jag har aldrig varit på en fiskauktion o jag är lite nyfiken o undrar om det är en auktion där du får bjuda? Och priserna kan ni ge något pris exempel på fisk o växt vad de hamnar på?
#19 - 11 november 2006 21:17
Det brukar vara utgångspris på 20 - 25 kronor på allting, mot slutet kan det vara lägre.. det är ofta många hundra poster o man sitter där oftast 5-6 timmar..
Det är ofta bra pris på sånt som är dyrt i butik o ibland tvärtom.. så en del billigare ungfödare.. kanske inte är lika stora fynd. Men det är oftast köparens marknad..

På sista storauktionen köpte jag en massa saker pinsamt billigt... 2 lekpar Bågfensciklider.. om det var 30:-, växter från 20 - 25 :-, men ofta stora fina exemplar med bra rötter.. finns riktiga jätteväxter ibland som naturligtvis går upp i pris.. men det finns allt, böcker, akvarium,. tidningar, kulturer för levande foder.. men ofta bra priser för den som ska handla.
Ska man göra riktiga fynd så ska man sitta där till slutet, då har en del handlat för mkt och åkt hem..

Imorgon är sista auktionen för denna termin i Sthlms-trakten, så har du möjlighet så åk dit.. så äter man korv, fikar., köper lotter, handlar saker till fasta pris på ett bord..

Hur kul som o så träffar man massa trevligt folk
#20 - 12 november 2006 09:08
jaha då är det dags att göra sig iordning och åka snart då,kul o se om man hittar något

Annons